یکی از علت های بالا رفتن سن و رنگ پریدگی پوست می تواند ناشی از عادات غلط آرایشی باشد. خطاهایی که روزانه در هنگام آرایش کردن مرتکب می شوید ممکن است به چشم نیاید ولی در طولانی مدت می تواند پوست شما را حساس، مستعد لک، آکنه و چین و چروک کند.  

به شما توصیه می کنیم این عادات غلط آرایشی را که به پوستتان لطمه های جدی وارد می کند را کنار بگذارید.

 

زیاد آرایش کردن؛ ممنوع

آرایش زیادی هم پیری شما را بیشتر نشان می‌دهد. استفاده بیش از حد از محصولات پوستی عطردار، موادشیمیایی و عوامل الکلی با از بین بردن روغن‌های طبیعی پوست، پوست شما را خشک می‌کند و باعث ایجاد چین و چروک و پیری زودرس روی پوست می‌شود.  

بهتر است به جای آرایش کردن و استفاده از کرم های مختلف برای پوشاندن لک ها و عیوب صورت، از پوستتان مراقبت کنید تا هم نیازی به استفاده از این کرم ها نباشد و هم پوست صاف و شادابی داشته باشید.

همچنین دمر یا یکطرفه خوابیدن طوری‌که صورت‌تان را در بالشت فرو ببرید می‌تواند روی پوست‌تان ایجاد چروک کرده و موجب پیری زودرس شود. بنابراین بهتر است به پشت خوابیده و از روکش بالشت ساتن استفاده کنید که پوست‌تان صاف بماند. 

قرض دادن لوازم آرایشی

امکان سرایت میکروب ها از طریق استفاده از لوازم آرایش مشترک بسیار زیاد است. بنابراین لوازم آرایشتان را حتی با دوست صمیمی یا خواهرتان هم شریک نشوید. 

 

پاک نکردن آرایش قبل از خواب

خوابیدن با آرایش باعث ایجاد چین و چروک روی پوست ، بسته شدن منافذ پوستی و آکنه می‌شود. پاک کردن صورت از آرایش (مخصوصاً کرم پودر که می تواند از راه منافذ باز پوست به داخل پوست نفوذ کرده و سلول ها را ویران کند) کاملاً ضروری است. 

توصیه می شود حتی اگر آرایش نداشتید قبل از خواب، صورتتان را با شوینده مناسب بشویید. زیرا پوست شما در طول روز، چربی ترشح می کند همچنین آلودگی هوا را به خود جذب می کند و اگر این مواد در طول شب روی صورت باقی بمانند باعث تحریک پوست، آکنه و چروک‌های پوستی می‌شوند. 

همچنین بعضی از خانم ها عادت دارند ریمل، خط چشم و یا سایه چشم خود را قبل از خواب نیز پاک نکنند! این نیز به نوبه خود عادت نادرستی است و باعث مشکلات و عفونت های چشمی و ریزش مژه ها می شود.

 


بیشتر بخوانید: برنامه روتین شبانه مراقبت از پوست


بالا و پایین کردن ریمل در تیوب

بالا و پایین کردن برس ریمل در تیوب آن، هوا را به داخل آن می برد که می‌تواند باعث افزایش باکتری‌ها و عفونت چشم شما شود. همچنین، مقدار زیادی از ماده‌ی ریمل روی برس می‌ماند و ظاهر مژه‌های شما را بهم چسبیده و سنگین می‌کند. 

 

استفاده از لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته

هر کدام از لوازم آرایشی دارای تاریخ مصرف هستند. برخی از این لوازم مانند ریمل باید سه ماه بعد از باز شدن درب آنها دور انداخته شوند. شاید می خواهید با دور نینداختن آنها صرفه جویی کنید اما مشکلاتی که گاها برایتان ایجاد می کند قابل جبران نیست.  

لوازم آرایش تاریخ مصرف گذشته می تواند حاوی انواع میکروب ها باشد که باعث حساسیت و التهاب پوست و چشم می شود.

 


بیشتر بخوانید: ترفندهای تشخیص لوازم آرایشی اصل از تقلبی


عدم استفاده از ضد آفتاب

علت اصلی پیری زودرس پوست صورت قرار گرفتن بدون محافظ، در معرض اشعه فرابنفش خورشید است.  این اشعه حتی در زمان‌هایی که هوا ابری یا بارانی است هم وجود دارد. با استفاده از کرم ضدآفتاب که حداقل spf 30 را داراست از پوستتان محافظت کنید. 

بسیاری از خانم ها تصور می کنند وقتی که آرایش می کنند و کرم پودر می زنند دیگر نیازی به استفاده از ضد آفتاب نیست. اما کاملا اشتباه است و حتما باید در زیر کرم پودر از ضد آفتاب استفاده شود.  

 

تمیز نکردن قلم های آرایشی

هفته ای یک بار قلم های آرایشی تان را بشویید.  زیرا باکتری ها و آلودگی ها در بین موهای قلم مو ها رشد و نمو می کنند. 

با استفاده از مقداری شامپو بچه و آب گرم قلم ها را بشویید. حتما آن‌ها را بخوبی آب‌کشی کنید، و فقط موهای قلم‌مو را بشویید نه کل آن را. در پایان قلم‌موها را بطور افقی قرار دهید تا خشک شوند. 

 


بیشتر بخوانید: معرفی کاربرد انواع قلم موهای آرایشی با تصویر


دست زدن مداوم به جوش های صورت

بهتر است بدانید که ترکاندن جوش ها،‌ چه سرسفید یا سر سیاه باعث انتشار عفونت و میکروب ها روی پوست و در نتیجه ایجاد جوش های جدید می شود. 

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version