پیاده روی منظم و اصولی یکی از ورزش هایی است که می تواند تاثیر معجزه آسایی در کاهش وزن و سلامت عمومی بدن داشته باشد. امکان ندارد یکی از اعضای بدن از فواید این ورزش بهره نبرد. پیشگیریاز بیماری‌های قلبی، دیابت، مبارزه با استرس، کاهش وزن و حتی جوان ماندن بدن تنها در ۳۰ دقیقه پیاده روی سریع خلاصه شده است.

پیاده‌روی پیوسته با سرعت معمولی یعنی نه بسیار تند و نه خیلی آرام، به شکلی که باعث افزایش ضربان قلب و تعرق شود، بهترین ورزش برای کوچک کردن شکم است.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با مزایا و فواید پیاده روی برای سلامتی و تناسب اندام بدن آشنا شوید:

مزایا و فواید پیاده روی برای سلامتی و تناسب اندام

 

افزایش سوخت و ساز بدن

پیاده روی با شدت متوسط و برای یک مدت زمان طولانی می تواند سوخت و ساز بدن شما را تنظیم کند و باعث می شود بدن تان راحت تر چربی و کالری می سوزاند و در کنترل وزن تاثیر مثبت داشته باشد.

 

کاهش وزن

پیاده روی با افزایش متابولیسم (سوخت و ساز بدن) چربی بیشتری را از بین می برد و باعث کاهش وزن و لاغری می شود. برای کاهش وزن سریع، در کنار داشتن یک رژیم غذایی سالم، پیاده روی روزانه بسیار موثر است. یکی از موثرترین روش ها برای از بین بردن چربی دور شکم، پیاده روی است.

تقویت عضلات پا

پیاده روی برای استخوان ها و درمان آرتروز و پوکی استخوان مفید است. پیاده روی می تواند باعث حرکت بیشتر مفاصل بدن شود، از کاهش توده استخوانی جلوگیری کند و حتی خطر شکستگی استخوان ها را کاهش دهد. تحقیقات نشان می دهد زنانی که یائسگی را پشت سر گذاشته اند و تقریبا یک و نیم کیلومتر در روز پیاده روی دارند، چگالی استخوان های کل بدنشان نسبت به زنانی که مسافت های کمتری را می پیمایند بالاتر است.

کاهش علائم افسردگی

پیادهروی روزانه با افزایش تولید اندروفین می تواند علائم خستگی، استرس و افسردگی را کاهش دهد. ۳۰ دقیقه پیاده روی، ۳ تا ۵ بار در هر هفته به مدت ۱۲ هفته، علائم افسردگی را حدود ۴۷ درصد کاهش می دهد.

پیشگیری از دیابت نوع ۲

پیاده روی از دیابت نوع دو پیشگیری می کند. برنامه های پیشگیری از دیابت نشان داده اند که ۱۵۰ دقیقه پیاده روی در طی هفته و کاهش فقط ۷ درصد از وزن بدن (حدود ۵ تا ۷ کیلوگرم) می تواند تا ۵۸ درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

خواب بهتر شبانه

اگر مشکل در خواب شبانه دارید، این را بدانید که قدم زدن قبل از خواب در هوای آزاد به آرام شدن ذهن کمک کرده و به شما در تجربه خواب خوب شبانه کمک می کند.

تقویت قلب

پیاده روی یکی از ورزش های هوازی است که باعث تقویت عضلات قلب و پیشگیری از بیماری های قلبی می شود. مطالعات نشان می دهد که پیاده روی آهسته و مداوم، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا ۴۰٪ کاهش می دهد.

علاوه بر این پیاده روی صبحگاهی باعث کاهش کلسترول و فشار خون بالا می شود و به این ترتیب خطر سکته قلبی را کاهش می دهد.

 

تامین انرژی روزانه و داشتن احساس مثبت

پیاده روی صبحگاهی با افزایش گردش خون در بدن، سطح هوشیاری و فعالیت بدن را افزایش داده و باعث بهبود خلق و خو در طول روز می شود. همچنین باعث می شود احساس موفقیت و سرخوشی بیشتری در طول روز داشته باشید.

 

پیشگیری از آلزایمر

ورزش های هوازی مانند پیاده روی روزانه با افزایش ماده خاکستری مغز، خطر ابتلا به بیماری زوال عقل و آلزایمر را کاهش می دهد.

 

بیشتر بخوانید:

نکات اصولی پیاده روی برای کاهش وزن و چربی سوزی بیشتر

چطور پیاده روی ۱۵ دقیقه ای به سلامت تان کمک می کند

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه با پیاده روی روزانه

کدام ورزش ها بیشترین میزان کالری سوزی را دارند؟

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version