دانه‌های گیاه ریحان کوهی، به تخم شربتی مشهور است که دانه‌هایی لعاب‌دار هستند و فواید بسیاری دارند.

درمان چاقی با رژیم خاکشیر و تخم شربتی

بایستی یک قاشق غذاخوری خاکشیر و تخم شربتی را بشویید و در یک لیوان آب ولرم حل کنید، به آن مقداری ابلیمو و 1ق شیره انگور یا خرما اضافه کرده و هر روز صبح ناشتا، آن را بنوشید .

این کار را مدتی ادامه دهید خواهید دید بسیاری از مشکلات گوارشی شما بر طرف شده، باعث کاهش وزن و لاغری بدن به مرور زمان و رسیدن به وزن ایده‌ال خواهد گردید، ضمن اینکه از خواص فراوان خاکشیر و تخم شربتی بر سلامت و تندرستی بدن نیز بهره‌مند خواهید شد.

 

بیشتر بخوانید: آیا تخم شربتی می تواند جایگزین شیر شود؟

 

تخم شربتی: یک ضداشتهای فوق‌العاده
تخم شربتی سرشار از فیبرهای محلول در آب است که به سیری طولانی‌مدت کمک زیادی می‌کند. این دانه‌های ریز در مجاورت با آب، حجیم شده و به این ترتیب جای بیشتری در معده اشغال می‌کنند. به این ترتیب نیز اشتها را کنترل کرده و میل به پرخوری را از بین می‌برد. در نتیجه شما می‌توانید در چهارچوب یک رژیم غذایی سالم از این دانه‌های ریز برای رسیدن به تناسب اندام استفاده کنید.

فواید تخم شربتی برای تنظیم فشارخون

تخم شربتی در تنظیم فشارخون و متعادل نگه داشتن آن بسیار کمک کننده است، چرا که بسیاری از افراد، بعد از خوردن غذا فشارخونشان بالا می‌رود، که خوردن تخم شربتی به تعادل فشارخون کمک می‌کند.

وی بیان داشت: مصرف تخم شربتی، به‌دلیل اینکه یبوست را رفع می‌کند و غلظت خون را کاهش می‌دهد، به بهبود خلق و خوی افراد، خستگی ذهنی، ناراحتی‌های عصبی، سردردهای افسردگی و میگرن کمک می‌کند.

فواید تخم شربتی برای تقویت اعصاب

اگر در عرق بادرنجبویه و استخودوس، یک قاشق چای‌خوری تخم شربتی ریخته شود و نیم ساعت قبل از خواب خورده شود، به رفع ناراحتی‌های عصبی، سردرد‌ها و بی‌خوابی کمک زیادی می‌کند.

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version