در کودکی ، پوست قابلیت ارتجاعی زیادی دارد و زیر پوست سطح وسیعی از چربی وجود دارد که در مورد بچه‌های چاق این مسئله بیشتر صدق می‌کند، با افزایش سن قابلیت ارتجاعی پوست کاهش می‌یابد و چربی زیر پوستی کم می‌شود. به تدریج در پوست یک حالت جمع‌شدگی همراه با چین و چروک ایجاد می‌شود که ظاهر پوست را تغییر می‌دهد؛ بافت اطراف چشم و فک پایین شل می‌شود و موجب می‌شود که چهره حالت نگران، خسته و اخمو پیدا کند.عواملی مانند کاهش وزن، استرس‌های زندگی روزمره، در معرض آفتاب بودن، استفاده از الکل و سیگار و استعداد ژنتیکی، در روند ایجاد تغییرات در چهره اثرگذار می‌باشند.

 

تماس با آفتاب از عوامل بسیار مؤثر در ایجاد این تغییرات است، به طوری که بسیاری از تغییرات پوستی که زمانی آن را به پیری طبیعی نسبت می‌دادند، در حقیقت ناشی از تماس مداوم با آفتاب بوده است. نور آفتاب یک التهاب مزمن در پوست ایجاد می‌کند که در مراحل انتهایی منجر به متلاشی شدن عواملی می‌شود که پوست را شاداب و جوان نگه می‌دارد (الاستین و کلاژن) به همین دلیل توصیه می‌شود استفاده از کرم ضدآفتاب را از سنین ۶ماهگی تا یک سالگی برای کودکان خود شروع نمایید، کرم‌های ضد آفتاب مخصوص کودکان وجود دارد که استفاده از آنها می‌تواند بسیار مفید باشد.

 

نشانه‌های فیزیکی و جسمانی سالخوردگی در تمام بدن رخ می‌دهد، ولی این علائم در صورت به شکل بارزتری دیده می‌شود.
عمل لیفتینگ، صورت را ۵ تا ۱۰ سال جوانتر از آنچه هست نشان می‌دهد. عمل لیفتینگ (کشش پوست صورت) معمولاً در افراد ۶۰-۴۰ ساله انجام می‌شود و البته در هر سن قابل اجراست، در این عمل با برداشتن چربی اضافی، سفت کردن عضلات زیرین و کشیدن پوست صورت و گردن، نشانه‌های افزایش سن کاهش می‌یابد.
چه افرادی برای عمل لیفتینگ مناسب هستند؟به ‌طور کلی، کاندیداهای مناسب برای انجام این عمل کسانی هستند که چین و چروک زیاد و پوست شل و افتاده‌ای دارند. برای ارزیابی فرد می‌توان به نکات زیر توجه کرد:
۱ – وجود یک چین عمیق از کناره بینی تا کناره دهان
۲ – چین‌های عمیق در گونه‌ها و شلی پوست روی برجستگی‌های گونه
۳ – شلی پوست، چین‌ها و ستون‌های عمودی یا چربی اضافی در گردن.
با عمل لیفتینگ صورت تمام مشکلات ذکر شده مرتفع می‌گردد، اما افتادگی ابروها، پوست و چربی اضافی در پلک بالا یا پایین، یا چین‌های دور دهان را نمی‌تواند رفع کند.

ویزیت اولیه
در ویزیت اولیه توسط جراح پلاستیک، ممکن است از شما خواسته شود، در حالی که مقابل آینه ایستاده‌اید دقیقاً خواسته خود را بیان کنید.
باید صریحاً در مورد هر آنچه که در چهره‌تان شما را آزار می‌دهد، صحبت کنید، این کار به درک بهتر جراح پلاستیک از انتظارات شما کمک می‌کند.
در ارزیابی اولیه، جراح پلاستیک، ضخامت، قوام و انعطاف پوست فرد، شدت چروک‌های صورت و سایر عوامل موثر در عمل لیفتینگ را می‌سنجد و ممکن است در مورد انجام جراحی‌های دیگر همراه با عمل لیفتینگ با شما صحبت کند.
از عمل‌هایی که بنا به  درخواست مددجو همراه با لیفتینگ صورت انجام می‌شود، شامل بالا بردن ابرو و جراحی زیبایی پلک، اصلاح چانه و جراحی بینی است.
نحوه عمل جراحی لیفتینگ صورت
این عمل در بیمارستان یا کلینیک‌های کوچک و یا در مطب انجام می‌شود و از بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی همراه با تزریق داروهای آرامبخش داخل وریدی استفاده می‌شود.
 مدت زمان عمل لیفتینگ صورت، در حدود سه ساعت است. اکثر برش‌ها، در داخل خط مو قرار می‌گیرد. از طریق برش جراحی، قسمت‌ های اضافی و چروکیده پوست را از محل رویش سست می‌ کنند و سپس آن را از محل گوش عقب می‌ کشند. برش معمولاً در محدوده گوش ایجاد می‌شود، یعنی در جلوی گوش برش به سمت پایین آمده و لاله گوش را دور می‌زند و تا کناره خط مو در پشت گوش می‌ رود. ممکن است برش کوچکی در زیر چانه ایجاد شود.
پس از عمل می‌توان به راحتی جای برش را با موها یا آرایش پوشاند، حتی ممکن است در مواردی که موی فرد کوتاه باشد، بیمار بخواهد که جراحی کمی به تأخیر بیفتد تا موها به اندازه کافی بلند شده و بتواند خط برش را تا زمان التیام مخفی سازد.
توصیه‌های قبل از عمل لیفتینگ صورت:
ο شب قبل از عمل لیفتینگ صورت، حمام نمایید و سر خود را بشویید.

ο هنگام ورود به اتاق عمل، صورت شما باید فاقد هر گونه آرایشی باشد.

ο از دو هفته قبل از عمل تا یک هفته بعد از عمل لیفتینگ صورت، از خوردن داروهای ایبوپروفن، ایندومتاسین، پیروکسیکام، مفنامیک اسید و آسپیرین خوداری کنید و چنانچه به هر دلیلی نیاز به مسکن داشتید، فقط از استامینوفن ساده یا استامینوفن کدئین‌دار استفاده نمایید.



سیر بعد از عمل
در یکی، دو روز اول پس از عمل همه بانداژها برداشته می‌شود. در این زمان فرد متوجه تورم و تغییر رنگ در برخی از قسمت‌های صورت می‌شود.
در صورت وجود ورم و کبودی غیرقرینه، نگرانی وجود ندارد، چون پس از مدتی به وضعیت کاملاً طبیعی برمی‌گردد.
حداکثر تورم در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از جراحی دیده می‌شود و سپس طی چند هفته برطرف می‌گردد. پس از چند روز می‌توان از مواد آرایشی جهت مخفی‌سازی کبودی‌ها استفاده کرد. ممکن است درجاتی از بی‌حسی در برخی از نواحی صورت ایجاد شود که طی چندین هفته یا بیشتر رفع می‌گردد.در روز چهارم تا هفتم بعد از عمل، بخیه‌ها برداشته می‌شوند.
در بسیاری از موارد طی دو هفته می‌توان به فعالیت‌های معمول برگشت و پس از ۴-۳ هفته ورزش را شروع کرد.
توصیه‌های لازم بعد از عمل
۱ – تا چند روز فعالیت‌های خود را محدود کرده و استراحت نمایید.
۲ – در موقع خوابیدن، جهت کاهش تورم و کبودی، سر بالا‌تر قرار گیرد.
۳ – قرار دادن کمپرس سرد روی محل عمل باعث کاهش تورم و خونریزی می‌گردد.
۴ – تا مدتی بعد از عمل از مصرف آسپرین و برخی از داروهای ضدالتهابی و استعمال دخانیات پرهیز کنید.
۵ – در روزهای اول بعد از عمل، باید از زور زدن، خم شدن یا بلند کردن اجسام، پیاده‌روی تند، شنا کردن، ارتباط جنسی و هرگونه فعالیتی که فشار خونتان را بالا ببرد، خودداری کنید.
۶ – تا حد امکان از بروز سرماخوردگی جلوگیری کرده و در صورت ابتلا، سرماخوردگی سریعاً درمان شود.
۷ – موقتاً از تماس مستقیم با تابش آفتاب دوری کرده و در بلندمدت جهت حفاظت پوست از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید.
۸ -تا حد امکان حرکات صورت مثل جویدن باید محدود شود.
نتایج لیفت صورت
به علت عوامل فردی هیچ‌گاه افراد مختلف نتایج یکسانی از این عمل به دست نمی‌آورند.
نتایج عمل می‌تواند چشمگیر یا غیرواضح باشد که این موضوع بستگی به چهره قبل از عمل شما و اهدافی که شما و جراح در نظر داشته‌اید، دارد.
برای رسیدن به تصویر نهایی چهره، حداقل چندین هفته زمان نیاز است، البته تغییرات جزئی دیگری در ماه‌های بعدی ایجاد می‌شود.
نتایج این عمل دائمی نیست و با افزایش سن و اثرات جاذبه، ممکن است نیاز به تکرار این عمل باشد. در اکثر بیماران حداقل ۱۰ سال بعد، نیاز به تکرار عمل احساس نمی‌گردد.
عوارض لیفتینگ صورت
۱ – پاره‌ای از عوارض مربوط به بیهوشی و… می‌باشد که در هر عمل جراحی ممکن است اتفاق بیفتد.
۲ – هماتوم (تجمع خون در زیر پوست) بیشتر در افراد سیگاری، افراد با سابقه فشار خون بالا، یا در نتیجه تهوع و استفراغ ایجاد می‌شود.هماتوم‌های بزرگ باید بلافاصله توسط عمل جراحی از بین بروند.۳ – ریزش مو در اثر کاهش خونرسانی به فولیکول‌های مو ایجاد می‌شود، ولی پس از مدتی موها دوباره رشد می‌کنند.
۴ – آسیب عصب صورتی

لیفتینگ صورت بدون جراحی

لیفت صورت با بوتاکس

یکی از روش های لیفتینگ صورت بدون جراحی، تزریق بوتاکس است. بوتاکس به عنوان یکی از درمان‌های محبوب زیبایی صورت، یک درمان سریع، بی‌خطر و مؤثر است. بوتاکس خطوط و چین و چروک‌های صورت را برای مدت حدود شش ماه کاهش داده یا از بین می‌برد و نیاز به بستری شدن نداشته و ناراحتی‌های آن بسیار جزئی است. از طریق تزریق یک سری تزریق‌های کوچک، بوتاکس باعث جوان‌سازی پوست شده و چین و چروک‌های اطراف و زیر چشم، خط اخم بین دو ابرو،خطوط افقی پیشانی، خطوط اطراف دهان و خطوط و چین و چروک‌های گردن را از بین می‌برد. بوتاکس پوست همه قسمت‌های صورت را هموار کرده و چین و چروک‌ها را رفع می‌کند.

نحوه انجام درمان

در ناحیه تزریق از کرم‌های بی‌حس کننده استفاده می‌شود. تزریق‌های کوچک بوتاکس با استفاده از سوزن‌های ریز در نقاط استراتژیک صورت انجام می‌شود تا اثرات لیفت در صورت مشاهده شود. روش انجام لیفت صورت حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد.

دوران نقاهت و نتیجه درمان

بسیاری از بیماران احساس سوزش جزئی داشته و احساس ناراحتی پس از عمل بسیار کم است. نتایج به طور متوسط بین ۳ تا ۶ ماه پس از تزریق اول باقی می‌مانند و در صورت تکرار تزریق نتایج مدت طولانی‌تر دوام خواهند داشت. بروز عوارض جانبی بسیار نادر است. به علاوه پس از انجام این درمان نیازی به بستری شدن نیست و بیمار بلافاصله پس از درمان می‌تواند به کارهای روزانه خود بپردازد. زنان باردار یا خانم‌هایی که به کودک شیر می‌دهند نباید عمل لیفت صورتبا بوتاکس را انجام دهند.

تزریق ژل برای لیفت صورت

روش انجام لیفت صورت با تزریق ژل می‌تواند چین و چروک‌های صورت را پر کرده و ظاهر آن را هموارتر و شاداب‌تر کرد. با تزریق ژل می‌توان لب‌ها را برجسته کرده، چین و چروک‌های صورت را رفع نموده و ظاهر صورت را بهبود بخشید.

نحوه انجام درمان

قبل از انجام درمان به وسیله کرم‌های بی‌حس کننده، ناحیه مورد درمان بی‌حس می‌شود. پزشک ژل را در مقادیر کم در صورت تزریق کرده و محل تزریق را ماساژ می‌دهد. زمان انجام این درمان حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت است. ممکن است این درمان ناراحت کننده باشد اما خیلی دردناک نیست.

پس از درمان

محل تزریق کمی متورم، حساس و قرمز می‌شود که پس از ۲۴ ساعت بهبود می‌یابد. در این مدت شما باید از مصرف قهوه، الکل، نوشیدنی‌های داغ و نور خورشید اجتناب کنید.

خطرات احتمالی ناشی از تزریق ژل به این که آیا درمان به درستی انجام شده یا نه و نوع ژل مورد استفاده بستگی دارد. ژل‌های دائمی خطرات احتمالی بیشتری دارند و برخی پزشکان معتقدند که بهتر است از این ژل‌ها استفاده نشود. بر اساس نوع ژل استفاده شده، ممکن است نتایج حاصله از تزریق ژل از شش ماه تا همیشه باقی بماند. هم ژل‌های تزریقی موقت وجود دارد و هم ژل‌های تزریقی دائمی.

 


بیشتر بخوانید: عمل جراحی زیبایی پلک چیست و چگونه انجام می شود؟


تزریق چربی در صورت

چربی به راحتی از یک ناحیه از بدن برداشته می‌شود. از آنجا که چربی از خود بدن گرفته می‌شود، احتمال واکنش‌های آلرژیک یا رد عمل توسط بدن از بین می‌رود. معمولاً پزشک ناحیه تحت درمان را بیش‌ازحد پر می‌کند که ممکن است نتایج آن (حداقل موقتاً )غیرطبیعی به نظر برسد.

نحوه انجام درمان

چربی ممکن است از شکم یا ران‌ها از طریق ایجاد یک شکاف کوچک گرفته شده، تخلیص شده و دوباره به ناحیه تحت درمان در صورت تزریق شود که به دلیل افزایش سن یا عوامل وراثتی شل شده یا افتاده است. مقدار چربی که برای همیشه باقی می‌ماند به بیمار و ناحیه تحت درمان بستگی دارد و در صورت لزوم برای دست‌یابی به نتایج مطلوب‌تر می‌تواند تکرار شود.

دوران بهبودی و نقاهت پس از تزریق

ناراحتی و اسکارهای جزئی پس از تزریق باقی می‌ماند. البته تورم شدید ممکن است دو یا سه هفته هم روی ناحیه تحت درمان باقی بماند.

 


بیشتر بخوانید: لیپوفیلینگ یا تزریق چربی چیست؟


لیفت با نخ برای لیفت صورت

لیفت با نخ یک عمل جراحی ظریف است که پوست صورت افتاده را به آرامی کشیده تا پوست هموارتر و جوان‌تر به نظر برسد. اگر نیروی جاذبه روی پوست صورت شما اثر گذاشته است، لیفت صورت با نخ که یک جایگزین کم تهاجمی نسبت به عمل جراحی لیفت صورت است برای جوان‌سازی صورت بدون خطرات احتمالی و بستری شدن پس از عمل انجام می‌شود.

نحوه انجام عمل

در خلال انجام عمل جراحی، شکافی ۱ تا ۲ میلی‌متری در نقاط مختلف صورت ایجاد می‌شود. یک سوزن توخالی در پوست قرار داده می‌شود تا نخ را در محل مورد نظر قرار دهد. نخ به چربی زیر پوست متصل شده و سپس طوری تنظیم می‌شود که برجستگی‌های روی صورت کشیده شده و هموار شود. نخ اضافه بریده شده تا روی سطح پوست پیدا نباشد. عمل جراحی لیفتینگ صورت با نخ حدود ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت طول می‌کشد که این مدت به تعداد نواحی تحت درمان و نوع نخ مورد استفاده بستگی دارد.

بهبودی

پس از عمل جراحی روی پوست کبودی و تورم ایجاد می‌شود که معمولاً پس از چند روز برطرف می‌شود. بهبودی عموماً سریع بوده و بیمار می‌تواند پس از چند روز در محل کار خود حاضر شود. ممکن است محدودیت‌هایی در حرکات صورت در هفته اول و دوم وجود داشته باشد. در عمل لیفت و کشیدن پوست با نخ از انواع مختلف نخ‌های بخیه استفاده می‌شود که به لیفت پوست صورت و کشیدگی آن کمک می‌کند. این عمل باعث می‌شود که قسمت بیرونی ابروها بالا کشیده شود، غبغب، افتادگی گونه‌ها و چروک‌های بین بینی و دهان و خطوط زیر چشم کاهش یابد.

منبع:  drtarzi.ir – beytoote.com

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version