پوست را می توان گرانبهاترین لباس انسان دانست که سلامت آن نقش فوق العاده ایی در زیبایی فرد دارد، اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که اهمیت زیادی به پوست خود می دهید ما را در این مطلب همراهی نموده و با انواع ماسک آب برنج که یکی از بهترین ماسک ها برای پوست صورت می باشد، آشنا شوید.

 

ماسک آب برنج برای صورت

همه انسانها دوست دارند همواره پوست جوانی داشته باشد، استفاده از انواع ماسک های صورت طبیعی، از جمله ماسک چای سبز، ماسک سرکه، ماسک عسل، آبلیمو و ماسک میوه های مختلف را نام برد. ماسک می تواند بخشی از شادابی از دست رفته را به پوست برگرداند. در همین زمینه ماسک آب برنج می تواند پیشنهاد فوق العاده ای باشد. اغلب ما بعد از آبکش کردن برنج، آب آن را دور می ریزیم اما جالب است بدانید همین آب برنج می تواند به سلامت پوست ما کمک کند. در ادامه با چند نوع  از این ماسک که تاثیر شگفت انگیزی بر روی زیبایی دارد آشنا می شوید.

 

 

از  آب برنج  می توان به عنوان ماسک رطوبت رسان استفاده کرد. برای این منظور کافی است چند قطره روغن طبیعی را به مخلوط  آب برنج اضافه کرده و سپس به عنوان ماسک رطوبت رسان به کار برید.

 


بیشتر بخوانید: پاکسازی و شفافیت پوست با ماسک نشاسته


ماسک با آب برنج برای جوانی پوست

مواد مورد نیاز: پودر برنج، سفیده تخم مرغ، گلیسیرین

برای تهیه این ماسک ابتدا ۲ قاشق غذا خوری پودر برنج و ۱ عدد سفیده تخم مرغ و ۵ قطره گلیسیرین را با هم مخلوط کرده و ماسک را تهیه کنید. لایه ی نازکی از ماسک آماده شده را روی پوست بمالید و تا زمانی که ماسک روی پوستتان خشک نشده آن را نشویید. بعد از اینکه ماسک کاملا خشک شد می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید.

 

ماسک شفاف کننده پوست با آب برنج

مواد لازم: شیر ، عسل ، برنج نرم شده ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری

برنج آن راخوب بپزید تا کاملا نرم شود، سپس آب آن را جدا کرده و در داخل یک کاسه می ریزیم و کنار می گذاریم تا سرد شود و بعدا مورد استفاده قرار دهیم. حال یک قاشق غذا خوری شیر گرم را درون ظرف برنج ریخته و هم می زنیم، در ادامه یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا صاف شود در پایان لایه ای از این ماسک عسل و برنج را به صورت و گردن خود می مالیم و بعد از نیم ساعت صورت خود را با آب برنج که قبلا آماده شده شست و شو می دهیم.

 


بیشتر بخوانید: خواص شگفت انگیز آب برنج برای پوست و سلامتی


ماست ضد چروک آب برنج

مواد لازم برای تهیه ماسک آب برنج :

پود برنج ۲ قاشق غذا خوری، گیلاس ۳ عدد، سیب خرد شده ۱/۳ سیب کامل، پرتغال ورقه شده چند تکه، ماست سرد ۲ قاشق غذا خوری

همه این مواد را با هم مخلوط کرده، به صورت ماسکی در می آید که آن را بر روی صورت مالیده و به مدت ۳۰ دقیقه صبر کنید سپس آن را با آب سرد بشویید در آخر با استفاده از چند قطعه یخ صورت خود را به مدت چند ثانیه ماساژ دهید. این ماسک چروک صورت را از بین می برد.

 

ماسک برنج برای انواع پوست

یک قاشق چای خوری آرد برنج، ۱/۲ قاشق چای خوری خاک رنگ بر و مقداری آب گوجه فرنگی را با هم مخلوط کنید و یک لایه ضخیم از آن را بر روی صورت خود بمالید و بگذارید خشک شود، سپس آن را با آب بشویید؛ این مخلوط علاوه بر شفاف کردن پوست، چربی های اضافه و آکنه را نیز از بین می برد.

 


بیشتر بخوانید: چند ماسک معجزه آسا برای آبرسانی پوست صورت


ماسک صورت با آب برنج

در این روش یک تکه پارچه به اندازه صورتتان بردارید و قسمت های چشم، دهان و سوراخ های بینی را بر روی پارچه مشخص کرده و برش بزنید. بعد از اینکه پارچه را به مدت ۱۰ دقیقه در آب برنج خیس کردید، آن را بچلانید تا آب اضافی اش گرفته شود حال آن را به عنوان ماسک بر روی صورت خود قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را بشویید.

منبع: arga-mag.com

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

1 دیدگاه

Leave A Reply

Exit mobile version