قهوه یکی از محبوب ترین مواد در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی است. اگر نگاهی به مواد تشکیل دهنده محصولات زیبایی خود بیندازید خواهید دید که بسیاری از آنها حاوی کافئین هستند.

بنابراین اگر کافئین برای پوست مفید است چرا به صورت طبیعی از آن استفاده نکنیم؟

در این مطلب سه ماسک قهوه را به شما پیشنهاد می کنیم که خاصیت لایه برداری و روشن کنندگی و ضد التهابی دارند.

 

 

ماسک شماره یک – ماسک قهوه و عسل و ماست

۱ قاشق غذا خوری  قهوه

۱ قاشق غذاخوری عسل 

۱ قاشق غذاخوری ماست

طرز تهیه:

مواد را با هم مخلوط کنید تا یک ماده خمیری بدست بیاید. سپس خمیر را روی پوست تمیز بمالید و اجازه بدهید 20 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید. هنگام شستشو به آرامی ماساژ دهید تا سلول های مرده پوست خارج شود.

برای بهترین نتیجه 2 تا 3 بار در هفته تکرار شود.

 

مخلوطی از ماست و قهوه و عسل می تواند به شما کمک کند سلول های پوست مرده را از بین ببرید. قهوه و ماست داراي خاصیت آنتي اکسيداني هستند که در برابر نشانه هاي پیری پوست مانند چین و چروک مقاومت مي کنند و پوست را جوان و درخشان نگه می دارند. همچنین عسل دارای خاصیت ضد باکتری است که می تواند از پوست شما در برابر باکتری های مضر محافظت کند و همچنین پوست را مرطوب و تغذیه می کند.

 


بیشتر بخوانید: روش ساخت ماسک بوتاکس خانگی


 

ماسک شماره دو- ماسک قهوه و شیر

مواد لازم

قهوه 1 قاشق غذاخوری

شیر 1 قاشق غذاخوری

مواد را با هم ترکیب کنید تا یک ماده خمیری بدست آید. روی صورت تمیز به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند. با آب سرد شستشو دهید. هنگام شستشو به مدت 2 دقیقه روی صورت ماساژ دهید تا سلول های مرده پوست از بین بروند. این ماسک پوست را نرم می کند و التهاب و قرمزی پوست صورتتان را از بین می برد.

2 تا 3 بار در هفته تکرار شود.

نکته: از این ماسک می توانید برای درمان سیاهی زیر چشم نیز استفاده کنید.

 


بیشتر بخوانید: چند ماسک معجزه آسا برای آبرسانی پوست صورت


 

ماسک شماره سه – ماسک قهوه و زردچوبه و ماست

1 قاشق غذاخوری قهوه
1 قاشق غذاخوری زردچوبه 
1 قاشق غذاخوری ماست

همه مواد را با هم مخلوط کنید و روی پوست تمیز بگذارید. مدت 20 دقیقه صبر کنید و با آب ولرم بشویید. هنگام شستشوی صورت به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید تا سلول های مرده پوست از بین بروند.

2 تا 3 بار در هفته تکرار شود.

ویتامین C موجود در زردچوبه، لکه های تیره و  قهوه ای پوست را روشن می کند و باعث ایجاد استحکام پوست می شود. اسید لاکتیک (AHA) موجود در ماست به کاهش آکنه ها و از بین رفتن چین و چروک ها  پوست کمک می کند.

 


بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع ماسک سیاه خانگی


چرا ماسک قهوه برای پوست مناسب است؟

قهوه برای پوست ما مناسب است زیرا غنی از کافئین و آنتی اکسیدان ها است. به همین دلیل است که صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی کافئین را به عنوان عنصر اصلی در محصولات خود ترکیب می کند. قهوه چین و چروک پوست را کاهش می دهد. با پیری زودرس پوست مقابله می کند. سیاهی و پف زیر چشم را کاهش می دهد. برای درمان سلولیت و کاهش لکه های رنگی روی پوست استفاده می شود. خاصیت ضد التهاب دارد و پوست را لایه برداری می کند و سلول های جدید را بازسازی می کند.

همچنین کافئین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و می تواند  آسیب های ناشی از اشعه UV را بهبود بخشد و پوست را سالم نگه دارد.

منبع: alluringsoul.com

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version