سرما و خشکی هوا در فصل های پاییز و زمستان معمولا موجب کاهش رطوبت طبیعی پوست می شود که نتیجه آن خشکی دست و پا، ترک لب ها و پاشنه پاها، پوسته پوسته شدن و خارش پوست است. برای جلوگیری از ایجاد این مشکلات و آسیب دیدن پوست بهتر است اقدامات لازم را انجام دهید که ساده‌ترین و درعین‌ِحال مهم‌ترین راه پیشگیری از آسیب رسیدن پوست، مرطوب ساختن آن است.  

در این مطلب به معرفی ماسک‌هایی می‌پردازیم که از خشکی پوست در فصل سرما جلوگیری می‌کند. 

 

ماسک موز، ماست و روغن زیتون

موز سرشار از پتاسیم و یکی از بهترین مرطوب کننده‌ها برای پوست‌های خشک است. علاوه بر این موز سرشار از ویتامین A و B و آمینواسیدهایی است که حالت کشسانی و ارتجاعی پوست را تقویت می‌کنند. 

ابتدا یک عدد موز کوچک و رسیده را رنده یا خوب له کنید. سپس ۲ قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق چایخوری روغن زیتون را اضافه کنید و خوب هم بزنید.ماسک را روی صورت و گردنتان بگذاریدو بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. 

برای اینکه نتیجه مطلوب را از این ماسک بگیرید آن را هفته ای یک بار تکرار کنید. 

 

ماسک شیر خام و عسل

راحت ترین ماسک صورتی که می توانید در منزل تهیه کنید ماسک شیر خام و عسل است. برای تهیه این ماسک تنها به ۵ تا ۶ قاشق غذاخوری شیر خام و ۲ قاشق غذاخوری عسل نیازمندید. شیر و عسل را کاملا با یکدیگر مخلوط کنید. این ترکیب را بر روی صورت و گردن بمالید و برای پنج دقیقه پوست را ماساژ دهید. اجازه دهید این ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند سپس با آب ولرم بشویید. 

این ماسک ساده ترین راهی است که می توانید پوست های خشک و زبر را در زمستان درمان کنید.

ماسک شیر و عسل فورا پوست را درخشنده می کند و پوست را کاملا مرطوب می کند. 

 


بیشتر بخوانید: ماسک خانگی آبرسان و ضد پیری فوق العاده


 

ماسک سفیده تخم مرغ، روغن نارگیل و جو دو سر

سفیده تخم‌مرغ سرشار از کلاژن و پروتئین است یعنی موادی که برای جوانی، سفتی و حفظ حالت کشسانی و ارتجاعی پوست ضروری هستند.  

یک عدد سفیده تخم‌مرغ را خوب هم بزنید تا حالت یک فوم سفید رنگ را پیدا کند. سپس یک قاشق چایخوری روغن نارگیل مایع را به سفیده اضافه کنید و دوباره هم بزنید. در محله آخر یک مشت کوچک جو دو سر را هم اضافه و تمام مواد را خوب با هم ترکیب کنید. ماسک را روی پوست صورت و گردن صورت‌تان بمالید و ۱۵ تا ۲۵ دقیقه آن را نگه دارید تا سفیده تخم‌مرغ روی پوست صورت شما خشک شود. سپس صورتتان را آب ولرم بشویید. 

 

ماسک خانگی خامه یا سرشیر

خامه یا سرشیر یکی دیگر از مواد طبیعی عالی است که با رطوبت رسانی پوست به داشتن پوستی نرم، درخشان و بی عیب‌ و نقص کمک می‌کند. 

سرشیر حاوی اسید لاکتیک است؛ این ماده به لایه برداری از پوست کمک می‌کند و سلول‌های مرده‌ی پوست را ازبین می‌برد و باعث می شود پوست تازه‌تر، جوان‌تر و درخشان زیرین آشکار شود. 

مقدار زیادی سرشیر یا خامه روی پوست‌تان بمالید. بگذارید برای ۱۵ دقیقه روی صورتتان بماند و آن را با آب ولرم بشویید. این کار را ۲ بار در هفته تکرار کنید.

 

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version