زیبایی و مرتب بودن ناخن ها یکی از مهم ترین مسائل در بین خانم ها در همه سنین است. روش های مختلفی برای زیبایی ناخن ها وجود دارد که یکی از پر طرفدارترین روش ها مانیکور ناخن است. برای مانیکور ناخن هم از روش های متفاوتی استفاده می شود که در این مطلب می خواهیم شما را با یکی از بهترین روش های مانیکور ناخن، مانیکور روسی آشنا کنیم.

مانیکور روسی بیشتر بر زیبایی و مرتب بودن ناخن ها تاکید دارد بنابراین شما می توانید بعد از انجام این روش از ژلیش و یا کاشت ناخن ها استفاده کنید. استفاده از این تکنیک می تواند ناخن هایتان را درخشان تر کرده و رشد آنها را بهبود ببخشد

 

مانیکور روسی چیست؟

یکی از انواع مانیکور ناخن، مانیکور روسی است.در این روش برخلاف دیگر روش های مانیکور که بیشتر بر صفحه ناخن تمرکز دارد به کوتیکول ناخن و صاف و مرتب کردن ناخن تمرکز دارد.  به جای استفاده از ابزارهای دستی از سوهان برقی با سری های مختلف استفاده می شود. با استفاده از این سوهان کوتیکول به عقب رانده شده و پوست اضافی اطراف ناخن گرفته می شود.

همان طور که می دانید مانیکور ناخن در دو دسته مانیکور خیس و مانیکور خشک قرار می گیرد. در مانیکور خیس، به منظور نرم شدن کوتیکول ناخن دست ها مدتی در آب قرار می گیرد و بعد از نرم شدن پوست مرده اطراف ناخن، اقدام به برداشتن آن با ابزارهای دستی مانند قیچی و انبر می کنند. در روش مانیکور خشک برخلاف روش فوق همه کارها با سوهان برقی انجام می شود که نیازمند تبحر و تجربه فردی است که این روش را انجام می دهد.

از آنجایی که مانیکور روسی در دسته مانیکورهای خشک قرار می گیرد، دیگر نیاز به خیس کردن ناخن ها با آب نیست؛ درنتیجه سرعت کار افزایش پیدا می کند. اما اگر ناخنکار باتجربه نباشد همین سرعت عمل سوهان برقی ممکن است به ناخن آسیب وارد کند. پس حتما به خاطر داشته باشید که باید مانیکور روسی را از متخصصین حرفه ای دریافت کرد!

مانیکور روسی بیشتر بر زیبایی و سلامت ناخن و پوست اطراف آن تمرکز دارد شما می توانید بعد از انجام مانیکور از لاک ژل برای زیباتر شدن ناخن هایتان استفاده کنید برخی نیز ترجیح می دهند از یک برق ناخن ساده استفاده کنند و ناخن های طبیعی داشته باشند. 

برای انجام مانیکور روسی به چه ابزارهایی نیاز داریم؟

از جمله لوازم مورد نیاز برای انجام مانیکور روسی می توان به ابزارهای زیر اشاره کرد:

  • سوهان برقی
  • انواع سر سوهان های شنی میخی، توپی و مخروطی
  • سوهان دستی با دندانه های نرم
  • پوشر ناخن
  • روغن گیاهی برای سلامت کوتیکول

 

مراحل انجام مانیکور روسی

آماده کردن ناخن ها برای اجرای مانیکور روسی

در این مرحله باید تمرکز خود را روی تمیز کردن ناخن ها بگذارید. بنابراین اگر از قبل روی ناخن هایتان لاک دارید آنها را پاک کنید و یا ژلیش ناخن هایتان را ریمو کنید. ناخن ها را به اندازه دلخواه کوتاه کنید و به صورت دلخواه به آنها فرم دهید.

به طور معمول در این مرحله برای فرم دادن به ناخن ها از سوهان دستی استفاده می کنند. شما نیز می توانید متناسب با فرم دست ها و ناخن هایتان یکی از فرم های ناخن را انتخاب کنید و ناخن ها را به همان صورت فرم دهید. رایج ترین فرم ها برای ناخن مربعی، گرد و بادامی هستند.

انتخاب سوهان مناسب می تواند تاثیر زیادی در سلامت ناخن ها داشته باشد بنابراین بهتر است از سوهان های فلزی استفاده نکنید. سوهان های ناخن با سطوح نرم بهترین انتخاب هستند.

مرتب کردن کوتیکول ناخن

پیش تر نیز اشاره کردیم که مرتب کردن کوتیکول ناخن یکی از اصلی ترین بخش ها در مانیکور روسی است. در این مرحله باید با استفاده از پوشر کوتیکول، کوتیکول چسبیده به ناخن به عقب رانده شود. (اگر نمی دانید کوتیکول چیست به تصویر بالا نگاهی بیندازید) سپس با استفاده از سوهان برقی با سری میخی شنی یا استوانه ای کوتیکول ناخن بیشتر عقب زده و ناخن بلندتر می شود.

توجه داشته باشید که انجام این مرحله نیاز به مهارت و دقت زیادی دارد زیرا استفاده از سوهان برقی می تواند به بافت ناخن آسیب وارد کند و باعث ایجاد عفونت، قارچ و مشکلات زیادی برای ناخن ها شود.

از بین بردن پوست های اضافی اطراف ناخن

بعد از از بین بردن کوتیکول ها نوبت به برداشتن پوست اضافی دور و اطراف ناخن هاست. با استفاده از سر سوهان توپی به آرامی پوست های اضافی اطراف ناخن ها را بردارید.

در نهایت بهتر است از پد و کلینزر و یا همان فرچه کاشت نیز استفاده کنید. به این ترتیب می توانید باقی مانده پوست اضافی و کوتیکول را از گوشه کنار ناخن به خوبی تمیز کرده و سپس سراغ مرحله بعدی از مانیکور روسی بروید.

تقویت و زیباسازی ناخن ها

بعد از اجرای مراحل فوق، نوبت به تقویت و رسیدگی به ناخن هاست. در این مرحله بهتر است از روغن های تقویت کننده ناخن استفاده کنید این روغن ها علاوه بر زیبایی بیشتر ناخن ها به تغذیه و سلامت ناخن ها کمک زیادی می کنند.  روغن کوتیکول از ترک خوردن و تحریک ناخن‌ها جلوگیری می‌کند.

 

آیا مانیکور روسی خطرناک است؟

از آنجایی که مانیکور روسی با استفاده از ابزارها و سوهان های برقی انجام می شود اگر توسط افراد غیر حرفه ای انجام شود مطمئنا می تواند عوارض زیادی برای ناخن هایتان داشته باشد که کمترین آن عفونت است.

در روش مانیکور روسی کوتیکول و پوست اطراف ناخن ها که محافظ ماتریکس هستند برداشته می شوند بنابراین ماتریکس آسیب پذیر تر می شود و باکتری ها و جرم ها می توانند وارد بدن شده و باعث عفونت و دردناک شدن ناخن ها شوند.

بنابراین اگر علاقه به انجام این روش مانیکور دارید حتما توسط افراد متخصص انجام شود و از رعایت بهداشت در این مکان ها مطمئن شوید. علاوه بر این بهتر است هر چند مدت یک بار به ناخن هایتان استراحت دهید تا پوست اطراف آن بتوانند خودشان را بازسازی کنند.

مانیکور روسی چه زمانی به تمدید نیاز دارد؟

انجام مانیکور روسی و تکرار آن بیشتر به میزان رشد ناخن ها بستگی دارد اما به طور معمول بهتر است ماهیانه انجام شود تا همواره ناخن هایی سالم، زیبا و مرتب داشته باشید. البته بهتر است همانند سایر انواع مانیکورها و یا کاشت  و ژلیش ناخن هر از چندگاهی به ناخن های خود استراحت نیز بدهید تا بهترین نتیجه را بدست بیاورید.

بیشتر بخوانید:

آموزش مانیکور و فرنچ ناخن در خانه با تصاویر

آموزش طراحی ناخن در خانه به ساده ترین روش + فیلم

طرح های شیک و جذاب لاک ناخن پاییزی + جدیدترین های امسال

معرفی انواع روش های کاشت ناخن و روش انجام آنها

 

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version