فرض کنید برای یک مهمانی یا عروسی آماده می‌شوید، لباس مجلسی و کفش‌های خود را انتخاب کرده‌اید و آرایش چهره و موهای خود را هم انجام داده‌اید اما وقتی لباس خود را می‌پوشید احساس می‌کنید که چیزی این وسط درست نیست و لباس آن طور که باید به شما نمی‌آید. علت این مساله آن است که شما مدل موی مناسب برای فرم یقه لباس خود را انتخاب نکرده‌اید، هرچند مدل مو باید بر اساس ویژگی‌ها و فرم صورت انتخاب شود اما یقه لباس هم فاکتوری است که در هماهنگی و متحد بودن ظاهر شما نقش دارد. یقه‌های لباس زنانه انواع مختلف و متنوعی دارند اما در چند نوع کلی قابل دسته بندی هستند. مدل موی مناسب برای فرم یقه لباس شما چیست؟ پاسخ این سوال را در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز پیدا کنید.

مدل موی مناسب برای فرم یقه دکلته

یقه دکلته یقه‌ای است که در آن بندی وجود ندارد و کاملا آزاد است و بلندی آن تا بالای سینه می‌رسد. از آنجایی که این نوع یقه آزادترین نوع یقه در لباس‌های زنانه است محدویتی هم از نظر فرم و مدل مو برای آن وجود ندارد. پس اگر لباس مجلسی دکلته برای مهمانی پیش روی خود انتخاب کرده‌اید می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و هر مدل مویی را که با چهره و فرم صورت شما هماهنگی دارد انتخاب کنید. البته مدل‌های آزاد که کمی شانه‌ها و گردن را پوشش دهند زیبایی و هماهنگی بیشتری با این فرم یقه دارند و نسبت به مدل‌های جمع شده در بالا بیشتر توصیه می‌شوند.

مدل موی مناسب برای فرم یقه ایستاده و یقه اسکی

 

مدل یقه اسکی مدلی نیست که برایلباس مجلسی چندان معمول باشد اما در لباس‌های روزمره بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در مقابل فرم یقه ایستاده در لباس‌های مجلسی فرم محبوبی است که برای خانم‌هایی که دوست دارند لباس پوشیده داشته باشند بسیار مناسب است. اگر به دنبال یک مدل موی مناسب برای فرم یقه ایستاده مجلسی وو یا یقه اسکی برای لباس‌های روزمره خود هستید بهتر است مدل باز فرق از وسط را امتحان کنید و با تعدادی سنجاق مویی هم به موهای خود حجم و حالت بدهید چون از آنجایی که گردن شما با یقه پوشیده شده است باز گذاشتن موها ممکن است باعث سنگین و کم به نظر رسیدن آن‌ها شود. در مورد بلندی یا کوتاهی مو هم مدل‌های کوتاه یا میدی بیشتر توصیه می‌شوند چون گردش را کمتر پوشش می‌دهند و باع می‌شوند گردن شما بلندتر به نظر برسد.

مدل موی مناسب برای فرم یقه هفت لباس زنانه

فرم یقه هفت از محبوب‌ترین فرم‌های یقه برای لباس مجلسی و لباس‌های روزمره است. چون این نوع یقه باعث می‌شود قد شما بلندتر و کشیده‌تر به نظر برسد و شما لاغرتر از آن‌چه که هستید دیده شوید. یقه هفت انواع مختلفی دارد و می‌تواند باز و یا عمیق باشد یعنی تا میانه بالاتنه برسد. مدل باز جذابیت و زیبایی بیشتری برای لباس مجلسی دارد چون با پوشیدن آن استخوان‌های ترقوه شما دیده می‌شوند و شما لاغرتر به نظر می‌رسید، در مقابل یقه هفت عمیق هم برای مانتو و ژاکت و سایر لباس‌های بیرون و راحتی مناسب است. مدل موی مناسب برای فرم یقه هفت در لباس زنانه مدل جمع شده در بالا است طوری که موها روی گردن نیفتد و آن را پوشش ندهد، چون در این صورت خطوط گردن و ترقوه‌ها بهتر دیده می‌شوند و بهتر می‌توانید از مزایای یقه هفت لباسی که پوشیده‌اید بهره ببرید.

مدل موی مناسب برای فرم یقه هالتر

یقه هالتر از فرم‌هایی است که در بسیاری از لباس‌های مجلسی و حتی لباس‌های روزمره مثل تاپ و بلوز هم به کار می‌رود. این فرم یقه مزایای زیادی دارد از جمله باز ماندن شانه‌ها که باعث می‌شود شانه‌ها عریض به نظر برسند و برای خانم‌هایی که شانه‌های کم عرضی دارند بهترین انتخاب است. البته خانم‌هایی که شانه‌های عریض دارند هم می‌توانند این مدل را بپوشند و تردیدی نداشته باشند که یقه هالتر به آن‌ها هم می‌آید. اما همراه با لباس یقه هالتر کدام مدل مو مناسب‌تر است؟ با این فرم یقه مدل‌های مختلفی را برای آرایش مو می‌توان به کار برد، اما مدل‌های جمع شده در عقب، مدل گرد شل و نامرتب و یا بافتن مو و دم اسبی شل و انتداخن آن در یک طرف گردن مدل‌های ایده‌آلی برای این فرم یقه هستند و بیشتر به آن می‌آیند چون باعث می‌شوند گردن کشیده‌تر به نظر برسد و یقه هالتر جلوه بیشتری داشته باشد.

مدل موی مناسب برای فرم یقه قایقی

یقه قایقی از رایج‌ترین مدل‌های یقه لباس زنانه است که فرم کلاسیکی دارد و با بیشتر فرم‌های صورت به خصوص صورت کشیده هماهنگی دارد. در ورد این فرم یقه محدودیتی وجود ندارد و با بیشتر مدل‌های مو می‌تواند استفاده شود اما از نظر استایل هم باید هماهنگی وجود داشته باشد و از آنجایی که این فرم یقه یک فرم یقه کلاسیک است پس مدل موی مناسب برای فرم یقه کلاسیک هم باید کلاسیک باشد. یعنی مدلی مثل دم اسبی از پایین یا جمع کردن مو در پایین است که حالتی شیک و سطح بالا به ظاهر شما بدهد و با استایل یقه هماهنگی داشته باشد. اگر موهای کوتاهی دارید و لباس یقه قایقی پوشیده‌اید فرق موها را از یک طرف جدا کنید و سنجاق بزنید تا سادگی ظاهر شما حفظ شود و آراسته و مرتب باشید.

مدل موی مناسب برای فرم یقه یک طرفه

مدل‌های نامتقارن همیشه در لباس‌های مجلسی پرطرفدار بوده‌اند و یقه نامتقارن هم جزو این موارد بوده است. یقه‌ای که در یک طرف بند دارد و در طرف دیگر آزاد است زیبایی خاصی به لباس مجلسی شما می‌دهد و هرگز نباید اجازه دهید این زیبایی تحت الشعاع مدل موهای شما قرار بگیرد. بسته به این که برای چه نوع موقعیتی آماده می‌شوید مدل موی مناسب برای فرم یقه یک طرفه را هم انتخاب کنید مثلا برای موقعیت‌های غیررسمی جمع کردن و گرد کردن مو به صورت شل بهترین گزینه است اما اگر ظاهری شیک‌تر و رسمی‌تر می‌خواهید جمع کردن و شینیون به صورت صاف و مرتب را امتحان کنید که البته می‌تواند قرینه هم نباشد و یک طرفه باشد تا با فرم یقه شما هماهنگی بیشتری داشته باشد. اگر قرار است گردی مو در یک طرف سر قرار بگیرد آن را در طرفی قرار دهید که شانه شما باز است و بند ندارد تا تعادل در ظاهر شما برقرار شود.

منبع: redmag.ir

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version