مزوتراپی (Mesotherapy) به فرآیندی گفته می شود که انواع ویتامین ها، مواد معدنی، مواد مغذی، کوآنزیم ها و … از طریق تزریق به بدن تزریق می‌شود.  

مزوتراپی کاربردهای فراوانی در زیبایی پوست، از بین بردن لک‌ها و چین‌و‌چروک‌های پوست، لاغری موضعی اندام ها، درمان ریزش مو و تقویت موها، سلولیت و … دارد. 

در مزوتراپی برخی داروهای بیولوژیک مثل انواع ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، مواد معدنی، داروهای هورمونی یا فاکتورهای رشد (مولکول‌های طبیعی با ساختار پروتئینی) از طریق سوزن‌های بسیار ریز و در حجم بسیار کم و دفعات زیاد به بدن تزریق می‌شود. 

 

کاربردها و فواید مزوتراپی

  • از بین بردن سلولیت و حذف چربی در مناطقی مانند معده، ران، باسن، پاها، بازوها و صورت و غبغب
  • درمان کم پشتی و ریزش مو و تقویت موها
  • جوانسازی و افزایش انعطاف پذیری و کشش پوست 
  • درمان پف زیر چشم و تیرگی دور چشم 
  • برطرف کردن افتادگی پلک
  • از بین بردن لکه های پوست و چین و چروک صورت 
  • بهبود تضعیف و چروک پوست در صورت، دست ها و دیگر نقاط بدن
  • سفت کردن پوست شل و محو کردن خطوط پوست

مراقبت های قبل از انجام مزوتراپی

قبل از اینکه مزوتراپی توسط پزشک انجام شود شما می بایست تا یک هفته قبل ، از مصرف داروهایی نظیر آسپیرین و سایر داروهای ضد التهاب استروئیدی اجتناب کنید . این داروها ممکن است خطر ابتلا به خونریزی و کبودی در طول مزوتراپی را افزایش دهند. 

 


بیشتر بخوانید: لیفتینگ صورت با دو روش جراحی و بدون جراحی


روش انجام مزوتراپی

ابتدا داروی بی حسی روی پوست شما مالیده می شود البته ممکن است این فرایند بدون بی حسی انجام شود . سپس پزشک توسط آمپول با سوزنی باریک و کوتاه شروع به تزریق مواد در لایه میانی پوست می کند. 

این تزریق ها بسته به شرایط درمان تا عمق ۱ تا ۴ میلیمتری پوست انجام می شود. پزشک ممکن است تزریق را با زاویه یا با چرخش دست انجام دهد. به هر حال در هر تزریق فقط یک قطره کوچک به پوست منتقل می شود 

شما برای رسیدن به نتیجه مطلوب به ۳ تا ۶ جلسه درمان نیاز دارید.  جلسات اول هر ۷ الی ۱۰ روز انجام می گیرد.  در صورتی که روند بهبودی در پوست شما مشاهده شود هر ۱۵ روز یا یک ماه یکبار تکرار می شود. 

 

چه کسانی نباید از درمان مزوتراپی استفاده کنند؟

اگر سابقه هر گونه واکنش آلرژیک به هر نوع مواد تزریقی داشته اید نباید مزوتراپی انجام دهید. همچنین افراد مبتلا به دیابت، سرطان، بیماری های قلبی و عروقی، افراد دارای تبخال فعال و زنان باردار و شیرده نباید از این روش استفاده کنند. 

 

متوسط هزینه مزوتراپی چقدر است؟

هزینه مزوتراپی بستگی به محل تزریق، نوع درمان و تعداد جلساتی دارد تا نتایج مناسب به دست آید.  

با توجه به نوع مواد تزریقی، میزان آن و پوست افراد مختلف هزینه متغیر بوده و به طور کلی علاوه بر موارد ذکر شده هزینه دستمزد پزشک، مواد مصرفی در نواحی مختلف بدن و یا بی حسی در نظر گرفته شده و محاسبه می شود. 

 

بیشتر بخوانید:

کربوکسی تراپی چیست / کربوکسی تراپی برای درمان تیرگی دور چشم

در چه مواردی تزریق ژل پیشنهاد می شود؟

درمان افتادگی پلک بدون جراحی (پلاسماتراپی)

خال های قابل جراحی چه ویژگی هایی دارند؟

عمل جراحی زیبایی پلک چیست و چگونه انجام می شود؟

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version