پوست دور چشم یکی از حساس ترین نقاط صورت است و همین حساسیت باعث می شود اولین علایم پیری و چین و چروک در این نقاط ظاهر شوند. علاوه بر افزایش سن، کار و خستگی زیاد، خواب کم، استرس و عوامل روحی ممکن است سبب آسیب به این ناحیه حساس دور چشم شوند.

اما می توان با راه کارهایی این آسیب ها را به حداقل رساند و یا به تعویق انداخت. یکی از این راهکارها استفاده کرم دور چشم مناسب است. انتخاب کرم دور چشم به عوامل زیادی بستگی دارد این که کرم دارای چه ویتامین هایی است و یا مناسب چه سنی است یا چه خاصیتی دارد؟

معمولا در سنین نوجوانی افراد نیازی به کرم دور چشم ندارند و تنها استفاده از ضد آفتاب و یک عینک آفتابی کفایت می‌کند. اما در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی استفاده از یک کرم دور چشم با خاصیت آب‌رسانی به پوست کفایت می‌کند. در سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی استفاده از کرم دور چشم، انتخابی لازم و ضروری است در این سن به سراغ کرمی بروید که حاوی آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد چروک و ضد پف باشد. در سنین بالاتر از ۴۰ سال باید از کرم های دور چشم که حاوی رتینول و سایر ترکیباتی که قادر به تولید کلاژن هستند استفاده کنید. (راهنمای جامع خرید کرم دور چشم)

 

روش مصرف کرم دور چشم

با توجه به حساسیتی که در مورد پوست اطراف چشم گفته شد، برای استفاده از کرم هم باید با ملایمت این عمل را انجام دهید. مقداری کرم را روی انگشت حلقه بریزید و به صورت ضربه‌های ریز، به صورت نقطه‌ای کرم را در اطراف چشم بزنید. سپس مجدداً برای اینکه کرم دور چشم به خوبی جذب پوست شود و به همه قسمت‌های اطراف چشم برسد، ضربه‌های ریز و ملایم را اطراف چشم ادامه دهید تا مطمئن شوید، کرم به همه قسمت‌ها رسیده است. (مناسب ترین سن برای مصرف کرم دور چشم)

 

معرفی بهترین کرم های دور چشم

ابتدا مشخص کنید کرم دور چشم را برای چه مصرفی نیاز دارد و بعد به سراغ برند و مارک بروید . در این صورت بهترین خرید را انجام خواهید داد. برای مثال  افراد در سنین بالا و با پف شدید دور چشم نیاز به کرم متفاوتی دارند تا کسانی که برای درمان تیرگی به سراغ تهیه کرم دور چشم می روند.

 

معرفی بهترین کرم های دور چشم ضد چروک

 

کرم و آبرسان دور چشم QV

کرم دور چشم کیو وی به منظور درمان سیاهی دور چشم، پف زیر چشم و چروک اطراف چشم تولید و عرضه شده است. این کرم با دارا بودن مواد ریز مغذی بسیار مفید،  پوست اطراف چشم شما را از وجود چنین عارضه هایی پاک کرده و پوستی جوان و شاداب را برای شما به ارمغان می آورد. فرمولاسیون این کرم بسیار سبک بوده و پوست اطراف چشم شما را کاملا آبرسانی می کند.

کرم دور چشم کیو وی برای سنین بین ۲۰ تا ۳۰ سال توصیه می شود.

 


کرم دور چشم اوسرین مدل Aquaporin Active

کرم دور چشم اوسرین مدل Aquaporin Active مرطوب کننده کامل برای پوست ظریف دور چشم و از بین برنده پف زیر چشم و سیاهی دور چشم می باشد. این کرم رطوبت دور چشم را برای مدت طولانی تامین می کند و فاقد رایحه، الکل و رنگ می باشد.

کرم دور چشم اوسرین برای سنین بین ۲۰ تا ۳۰ سال توصیه می شود.

 


کرم دور چشم فیلورگا مدل OPTIM-EYES

کرم دور چشم OPTIM-EYES فیلورگا از بین برنده علائم خستگی و استرس ضد پف، چروک و تیرگی دور چشم میباشد. NTCF موجود در این کرم باعث تحریک و تشدید فعالیت فیبروبلاست ها شده و با جبران کمبود مواد مورد نیاز پوست، باعث از بین رفتن چین و چروک ها می شود.

کرم دور چشم اپتیمایز فیلورگا برای افراد بالای ۳۰ سال توصیه می شود.


کرم دور چشم پریم – Prime Matex Eye Firming Treatment 

کرم دور چشم پریم مدل Matex برای افرادی مناسب است که در معرض آلودگی های محیطی و تابش نور آفتاب و نور صفحات کامپیوتر و موبایل هستند. این کرم مناسب انواع پوست بوده و با تحریک ساخت کلاژن و افزایش الاستیسیته و قوام پوست و اثر نرم کنندگی و مرطوب کنندگی و بهبود جریان خون ناحیه اطراف چشم ، هر سه خاصیت ضد پف و رفع کبودی زیر چشم و ضد چروک اطراف چشم را همزمان دارا است. کرم دور چشم پریم حاوی ترکیباتی است که عملکرد شبه بوتاکس دارد و به مرور باعث باز کردن خطوط دور چشم می شود.

کرم دور چشم پریم مدل ماتکس برای افراد بالای ۳۰ سال توصیه می شود.


کرم دور چشم LA ROCHER-POSAY – مدل Redermic R 

اگر نگران این هستید که چین و چروک های اطراف چشم تان با روندی سریع رو به افزایشند، از کرم دور چشم لاروش پوزای (La Roche-Posay) استفاده کنید. این کرم قدرتمند حاوی رتینول، سردمدار ضد پیری است که سبب روشن و مستحکم شدن ناحیه زیر چشم می شود همچنین حاوی کافئین برای رفع حالت خستگی و سیاهی دور چشم می باشد. این محصول بافت فلوئید و بسیار سبک دارد که برای مناسب چشم های حساس می باشد.

کرم دور چشم لاوروش پوزای مدل Redermic  برای افراد بالای ۳۰ سال توصیه می شود.

 



♦ بهترین کرم های دور چشم ضد تیرگی

 

کرم روشن کننده دور چشم رادیانس دکتر مورد –

Murad Instant Radiance Eye Cream

کرم روشن کننده دور چشم دکتر مورد، برای رفع تیرگی دور چشم و اصلاح و نرم‌شدن سطح پوست آن طراحی شده است. رفع تیرگی زیر چشم تا ۳۰درصد، ۱۵ دقیقه بعد از استفاده و تا ۴۸درصد با ادامه‌ی مصرف مشهود است. اصلاح و نرم‌شدن سطح پوست نیز ۴۸درصد پس از اولین‌بار مصرف در دور چشم احساس خواهد شد. این کرم برای پوست های حساس نیز قابل استفاده است.


کرم دور چشم نکتالیس گلنیک

Galenic Smoothing Refreshing Eye Care

کرم مراقبت از چشم نکتالیس گلنیک آرام بخش و شاداب کننده ، ضد چروک، پف و ضد تیرگی دور چشم است. این کرم حاوی عصاره هلو،انجیر و نارنگی میباشد که به سبب آن آنتی اکسیدان قوی و از بین برنده چروک های خفیف تا متوسط خواهد بود.همچنین با وجود عواملی چون کافئین(ضد تیرگی)، پیلوسلا (ضدپف) از ایجاد چروک های جدید پیشگیری میکند.


کرم دور چشم فیلورگا مدل OPTIM-EYES

کرم دور چشم اپتیم آیز فیلورگا که در بخش ضدچروک هم معرفی شده بود و توانسته بود مصرف کنندگانش را راضى کند، علاوه بر خاصیت ضدتیرگى، ضد چروک و ضد پف هم هست و خستگى دور چشم را به مرور از بین میبرد. توصیه می کنیم اگر هم چروک دور چشم دارید و هم تیرگی، این کرم را امتحان کنید.

 


سرم دور چشم اوردینری مدل Caffeine Solution 5% + EGCG

سرم دور چشم اوردینری مدل Caffeine Solution 5% + EGCG یک محصول لازم برای چشم‌های خسته. این سرم دارای مقدار زیادی کافئین و همچنین EGCG می‌باشد که از برگ چای سبز استخراج می‌شود. طبق تحقیقات انجام شده این دو ماده توانایی رفع تیرگی و پف دور چشم را دارند و پوست نازک دور چشم را احیا کرده که باعث روشن شدن دور چشم می‌شود همچنین داشتن آنتی اکسیدان فراوان در این سرم سبک، باعث افزایش سلامتی پوست حساس دور چشم می‌شود.


آیسیس فارما – کرم دور چشم لایت ایز

Isis Pharma Light Eyes Hydro Gel

هیدروژل لایت آیز آیسیس فارما، روشن کننده و ضد تیرگی قوی و ضد پف زیر چشم می باشد. سبب بهبود تیرگی و همچنین تقویت و استحکام پوست دور چشم میشود. این محصول محرک گردش خون مویرگی و ترمیم کننده دیواره مویرگی در ۱۵ روز ابتدایی استفاده می باشد.

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version