پنکک چیست؟

پنکک نوعی پودر خشک و فشرده است که به علت حالت پودری که دارد برای تکمیل آرایش صورت پوشش مناسبی را فراهم می کند و می تواند به عنوان مرحله نهایی آرایش پوست، روی کرم پودر استفاده شود و ناهمواری های سطح پوست را می پوشاند. (به طور کلی پنکک از کرم پودر سبک تر است)

آرایش کردن، برای افرادی با پوست چرب همواره چالش بر انگیز بوده به طوری که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از آرایش، پوستشان چرب و براق می شود و ظاهر نامناسبی را ایجاد می کند یا با استفاده از انواع مختلف کرم پودر دچار جوش و قرمزی پوست می شوند. برای این افراد استفاده از پنکک بهترین گزینه است چون ساختار پودری پنکک باعث جذب چربی و رطوبت پوست می شود. یک پنکک خوب با جذب چربی اضافه پوست را مات نگه داشته و ناهمواری های سطح پوست را کاهش می دهد.

 


بیشتر بخوانید: معرفی کرم پودر های مناسب پوست چرب


 

اگر پوست خشکی دارید و می خواهید از پنکک استفاده کنید حتما قبل از استفاده، از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.  بعد از استفاده از مرطوب کننده، کمی صبر کنید تا مرطوب کننده کاملا جذب پوست شود و پنکک به طور یکنواخت روی پوست پخش شود.

 

 

چطور پنکک بزنیم؟

ابتدا باید پد پنکک خود را با چند قطره آب مرطوب کنید، هرچه رطوبت پد پنکیک کمتر باشد، پوشش بیشتری خواهید داشت، پس اگر به دنبال یک پوشش طبیعی روی پوست صورت تان هستید، پد را زیاد مرطوب نکنید و همچنین برای برداشتن پنکیک فشار اضافی به آن وارد نکنید. همه نقاط صورت مانند چانه، گوشه های بینی و خطوط نزدیک چشم را با پنکک پوشش دهید اما در این کار زیاده روی نکنید.

باید دقت کنید تا مقدار خیلی زیادی از پنکیک را بر روی پوست صورت خود نزنید زیرا باعث می شود که مدتی بعد پنکیک بر روی پوست ماسیده شود.

 

معرفی پنکک های مرغوب و باکیفیت

 

پنکک دیور Dior DiorSkin Forever and Ever Control Loose Powder

 

 

پنکیک دیور (Dior) برای استفاده در پایان آرایش صورت بسیار مناسب است. این پنکیک برای هر رنگ پوست مناسب است. پنکک دیور را در نواحی بینی، چانه و بین دو ابرو (ناحیه T صورت) به کار ببرید تا برق و درخشش آن ها از بین برود.

 

 

 پنکک  کلینیک Clinique Stay-Matte Sheer Pressed Powder

این پنکک لکه های پوست را پوشش میدهد و در عین حال درخشش پوست را حفظ می کند. کسانی که پوست چرب دارند، می توانند به سادگی از این محصول استفاده کنند و باعث بروز آکنه نمی شود.  روی این نوع پوست ها تا ۴ ساعت می ماند.

 

پنکک پودری لورا مرسییر Laura Mercier

پنکک لورا مرسیر بدون ماسیدن تا ساعت ها روی پوست باقی می ماند. این محصول پوست را مات و در عین حال کمی درخشان می کند. به همین دلیل نیز برای پوست های چرب مناسب است.

 

پنکک مکس فکتور Max Factor Crème Puff Pressed Powder


این پنکک حاوی ذره های بازتابنده بوده و به همین دلیل نیز پوست را کمی براق نشان می دهد. همچنین لکه ها را به خوبی پوشانده و پوست را فلت نمی کند. ماندگاری نسبتا مناسبی دارد.


بیشتر بخوانید: ترفندهای زیبایی که همه خانم های جوان باید بدانند!


پنکک مک بلات MAC Blot Powder Pressed

 

این پنکک برای استفاده روزانه مناسب می باشد و علاوه بر پوشش قوی لکه ها، چربی پوست را کنترل می کند و از ایجاد جوش جلوگیری می کند. به علاوه ماندگاری بسیار بالایی دارد و حتی برای پوست های ترکیبی و چرب، در روز تنها یک بار نیاز به تمدید دارد.

پنکک فشرده و متمرکز بابی براون Bobbi Brown

 

پنکک بابی براون بدون چربی است این پنکک بدون چربی است برای پوست های چرب مناسب است و چربی پوست را جذب می کند به همین دلیل به سادگی روی کرم پودر می نشیند. این پنکک حالت مخملی دارد، لکه ها و جوش ها را به خوبی نمی پوشاند ولی در صورتی که پوست به خوبی مرطوب شده باشد، به شکل کاملا طبیعی روی پوست می نشیند.

 

پنکک متمرکز مات ریمِل Rimmel

 

پنکک ریمل توسط متخصصین پوست بررسی شده و مورد تایید می باشد. این پنکک منافذ باز پوست را بسته و چربی پوست را کنترل می کند به همین دلیل مناسب افرادی است که پوست چرب دارند. ماندگاری بالایی دارد و تا ۵ ساعت بدون هیچ مشکلی روی پوست های چرب باقی می ماند.

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

2 دیدگاه

Leave A Reply

Exit mobile version