جذاب ترین و و پرطرفدارترین بخش آرایش، مربوط به چشم است اما در عین حال سخت‌ترین هم هست، به همین دلیل هر روز انواع مختلف لوازم آرایشی برای راحت‌تر کردن کار وارد بازار می‌شود اما همین تنوع زیاد گاهی گیج‌کننده است. اما درصورتی که با آگاهی از کاربرد هر کدام نه تنها کار آسان‌تر می‌شود بلکه نتیجه بهتری هم به‌دست می‌آید.

خط چشم

یک خط چشم خوب باعث خواهد شد تا چشم‌های شما بهترین ظاهر را داشته باشند.

آشنایی با انواع خط چشم :

خط چشم ژله‌ای
مواد آن مثل ژله است و خیلی زیباست، بیشتر روی پلک و برای آرایش حرفه‌ای مناسب است. این نوع خط چشم بصورت شیشه های کوچک ارائه می گیردد و با برسی ظریف استفاده می شود.

خط چشم مایع
این خط چشم در دو جنس پلاستیک و معمولی ساخته می‌شود؛ پاک کردن پلاستیک راحت‌تر است، چون با نوک انگشت برداشته می‌شود، اما براق و معمولی یا مات دوام بیشتری دارد.

خط چشم جامد
برای آرایش‌های بادوام بسیار مناسب است؛از قلم‌موی ظریف مخصوص خط چشم که از پیش مرطوب شده استفاده می‌شود و رنگ‌های مختلفی دارد.

مداد چشم
خیلی‌ها برای راحت بودن، از مداد به عنوان خط چشم استفاده می‌کنند اما دوام زیادی ندارد و در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود.

خط چشم ماژیکی
مثل ماژیک است و خیلی زود هم خشک می‌شود و استفاده راحتی دارد. همچنین در رنگ‌های مختلف هم تولید می‌شود.

 


بیشتر بخوانید: انتخاب مدل مناسب خط چشم برای انواع چشم ها


 

سایه چشم

برای یک آرایش چشم زیبا و حرفه ای معمولا انواع مختلف سایه را با هم ترکیب کرده و به کار می برند.
ستی از سایه را انتخاب کنید که متناسب با رنگ‌ چشم‌ها و پوستتان باشد.

آشنایی با انواع سایه های چشم

سایه های خشک
سایه خشک همان طور که از نامش پیداست کاملا خشک و بدون چربی است و نسبتا دوام خوبی دارد. چون دارای بافتی نرم است به خوبی روی پلک می نشیند. این نوع سایه بسیار پرکاربرد بوده و در همه موارد آرایش چشم به کار می رود.

سایه های چرب
نگهداری سایه های چرب روی چشم سخت و در مواقعی ممکن است آزار دهنده باشد. زیرا این نوع سایه به دلیل چربی، در اثر پلک زدن، در پشت چشم جمع می شود. اگر مایل هستید از این نوع سایه استفاده کنید، می توانید زیر آن از یک پایه خشک و یا سایه خشک استفاده کنید تا دوام بیشتری پیدا کند.

سایه های مدادی
استفاده از سایه های مدادی نسبت به سایر سایه ها به دلیل نوک مدادی آن بسیار ساده تر است به همین دلیل بهترین نوع سایه برای آرایش های سریع و روزمره به حساب می آیند. سایه های مدادی در رنگ های متنوع و در دو مدل براق و مات وجود دارند.

سایه های پودری
سایه های پودری دارای تنوع رنگی بسیاری بوده و دارای دو نوع مات و براق هستند. از سایه های پودری براق و یا اکلیلی برای آرایشهای شب و مراسم خاص استفاده می شود که بسیار زیبا و درخشنده خواهند بود. سایه پودری را با استفاده از زیر سایه های معمولا آبرنگی به کار می برند. اگر از هیچ ماده ای به عنوان زیر سایه استفاده نکنید، سایه های پودری بسیار بی دوام خواهند بود.

 

سایه های مایع یا آبرنگی

سایه های مایع را با استفاده از آب و قلمو به کار می برند. سایه های مایع یا آبرنگی معمولا با مارک آکوا شناخته می شوند. این نوع سایه چشم جزو زیباترین سایه ها بوده که علاوه بر زیبایی فوق العاده دارای ماندگاری و دوام نیز هست. از این سایه چشم برای گریم، آرایش عروس و یا به طور کلی زیرساز سایه و با رنگ تیره، و همینطور به عنوان خط چشم استفاده می شود. استفاده از این سایه نسبت به انواع دیگر سایه های چشم مشکلتر بوده و نیاز به مهارت دارد.

 


بیشتر بخوانید: آموزش تصویری آرایش چشم اسموکی به صورت مرحله به مرحله


انواع ریمل 

ریمل برای آرایش چشم و فردادن مژه ها بسیار پرکاربرد است، و با تکمیل رنگ چشم و سایه ی چشمتان ظاهری برازنده به شما می دهد.ممکن است تصور کنید ریمل تنها به صورت مایع عرضه می شود، ولی ریمل های متفاوتی برای مقاصد مختلف نیز وجود دارند. در اینجا ۵ نوع متفاوت ریمل و کاربردهایشان را بررسی می کنیم.

آشنایی با انواع ریمل:

ریمل پودری
ریمل پودری یک تکنیک قدیمی ست که از مدت ها قبل مورد استفاده مدل ها و بازیگرها بوده است. کاربرد و فایده اش مانع از مد افتادنش شده است.این مدل بسیار متفاوت از ریمل های خیس و خشک است.
چند قطره آب به آن اضافه می کنید و مژه هایتان را از ریشه تا انتها رنگ آمیزی می کنید. ریمل فورا روی مژه ها می نشیند و چنین به نظر می آید که مژه مصنوعی گذاشته اید! برای زمانی که عجله دارید یا به جایی نزدیک می روید خیلی به درد می خورد، ولی برای مراسم های بلند مدت مناسب نیست.

ریمل کرمی
ریمل کرمی برای مژه های زیبا ولی کم پشت مناسب است و مژه ها را بیشتر نشان می دهد. پس اگر مژه های زیبایی دارید با این ریمل می توانید به آن ها حجم، سنگینی و عمق لازم را بدهید. ولی این نوع ریمل به راحتی پخش می شود، به همین دلیل برای استفاده از آن به ابزار خاصی نیاز خواهید داشت.

ریمل مایع
این ریمل ها به راحتی یافت می شوند و بین خانم هایی که مژه های نسبتا فری دارند بسیار رایج است.این ریمل خاصیت تیز کنندگی را افزایش می دهد.بعضی از مدل های این ریمل پخش می شوند ولی مدل های ضد آب آن پخش نخواهند شد.

ریمل اکلیلی
ریمل اکلیلی به هردو شکل پودری و مایع موجود است که می توانند همان طور که گفته شد استفاده شوند. این ریمل را باید به طور مساوی روی مژه ها پخش کنید تا در یک نقطه جمع نشود.
برای زمانی که به مهمانی می روید به راحتی می تواند ظاهری پر زرق و برق و درخشان به شما بدهد. همچنین رنگ های متنوعی از این ریمل وجود دارد.

ریمل جدا کننده  مژه
این محصول همه کاره، که حجم دهنده و ضخیم کننده است، معمولا به صورت ضد آب عرضه می شود. با توجه به غلظت و بافت آن، این ریمل به طور مساوی روی مژه ها پخش می شود، هر مژه را جداگانه، ظریف و با فر زیبایی نشان می دهد و ظاهری خواستنی به شما می دهد.

 


بیشتر بخوانید: آموزش فر کردن و ریمل زدن اصولی و بدون آسیب مژه ها


چگونه یک ریمل خوب انتخاب کنیم؟

شاید ریمل چشم، متداول ترین ابزار زیبایی باشد. استفاده از آن آسان است، حتی افرادی که اهل آرایش نیستند، تمایل دارند که از آن استفاده کنند. ریمل، شکل چشم شما را زیباتر می کند و با تفکیک مژها، باعث می شود که چشم بزرگتر بنظر برسد.
بازار، پر از ریمل هایی است که ادعا می کنند دارای فرمول های حجم دهنده، ضخیم کننده، بلند کننده و تقویت کننده هستند. هر ریملی، چند مزیت دارد اما چطور متوجه می شوید که کدام ریمل برای شما مناسب است. در هنگام انتخاب ریمل، هم باید برس ریمل را در نظر بگیرید، و هم فرمول ریمل را. برای دستیابی به مژه های مورد نظرتان، هر دوی اینها به یک اندازه مهم هستند.

شکل برس
شکل برس، محل برخورد ریمل با مژه هایتان را تعیین می کند. برای افزایش حجم و ضخامت، اکثر برس ها باید پرتر و ضخیم تر بوده، و موهای بیشتری داشته باشند. ریمل های فر کننده، برای بالا بردن مژه ها معمولا یک چوب منحنی شکل دارند. اکثر برندها برای ریمل بلند کننده، یک چوب مستقیم و باریک ارائه می کنند که بیشتر شبیه شانه است تا یک برس سنتی. هر چه بین موها، فضای بیشتری وجود داشته باشد، برس در جدا کردن و تفکیک مژه های شما بهتر عمل می کند.

ریمل بلند کننده

اگر عاشق مژه هایی بسیار بلند هستید که به گوشه های عینک آفتابی تان برخورد کنند، باید ریملی با فرمول بلند کننده پیدا کنید. ریمل بلند کننده معمولا مواد تشکیل دهنده ای مانند الیاف دارد که می توانند خودشان را به مژه های شما بچسبانند تا مژه ها ظاهر بلندتری پیدا کنند. آنها فرمولی دارند که می توانید بدون تجمع ریمل روی مژه ها، چند لایه از آن را روی هم بزنید. آنها برای افرادی که مژه های کوتاه دارند موثرند.

ریمل ضخیم کننده
ریمل ضخیم کننده به مژه های شما، حجم و سنگینی می افزاید. آنها معمولا فرمول غلیظ تری دارند و ممکن است حاوی پلیمرهای سیلیکون یا موم باشند که باعث می شود مژه های شما پرتر بنظر برسد. شما می خواهید مقدار زیادی ریمل ضخیم کننده بزنید، اما برس ریمل را با دستمال کاغذی پاک کنید تا پوشش اضافی بین موهای ریمل از بین برود.
در جاهایی از مژه که می خواهید برجسته تر بنظر بیاید، بیشتر ریمل ضخیم کننده بزنید. برای چشمانی بازتر، ریمل را در وسط چشمهایتان بزنید و برای چشم های گربه ای یا بیشتر بالا بردن مژه ها، ریمل را در گوشه چشم ها بزنید .

ریمل فر کننده

ریمل های فر کننده معمولا حاوی پلیمر و رزین هستند تا به حفظ فر مژه ها بطور موقت کمک کنند. باید بیشترین مقدار ریمل فر کننده را به ریشه ی مژه ها بزنید تا شکل بگیرند. ترفند مورد علاقه من بعنوان یک آرایشگر برای رسیدن به بهترین نتیجه، ترکیب کردن ریمل بلند کننده و ضخیم کننده است. من کارم را با مژه های تمیز آغاز می کنم و آنها را با فر مژه، فر می کنم. سپس روی مژه ها از ریشه تا نوک، ریمل بلند کننده می زنم.
سپس با چرخاندن برس ریمل ضخیم کننده از ریشه تا نوک مژه ها، به مژه ها ریمل ضخیم کننده می زنم. من چوب ریمل را پاک می کنم و از نوک آن برای اضافه کردن پوشش اضافی به جاهایی که می خواهم در مرکز توجه قرار گیرد استفاده می کنم، و در آخر با استفاده از نوک چوب ریمل، مژه های پایینی را ریمل می زنم.

 


بیشتر بخوانید: انواع مختلف برس های ریمل چه کاربردهایی دارند؟


فرمژه

اگر مایلید بجای استفاده از مژه مصنوعی ,مژه های خودتان را حالت دهید و با مژه طبیعی خودتان ظاهری زیبا داشته باشید باید از فرمژه استفاده کنید. در این مطلب به نکاتی درباره استفاده از فرمژه های گرمایی و فشاری پرداختیم.

1) برای استفاده از فرمژه های فشاری باید فرمژه را در نزدیک ترین نقطه به پلک قرار دهید به نحوی که پوست شما را نگیرد سپس اهرم را فشار داده و کمی رو به بالا خم کنید و پس از حدود 10 ثانیه از پلک تان جدا کنید.اگر مژه ها به خوبی حالت گرفت نیازی به تکرار نیست.

 


بیشتر بخوانید: آموزش تصویری چسباندن مژه مصنوعی


2) در فرمژه های گرمایی با استفاده از شانه های فرمژه , مژه هایتان را رو به بالا حالت میدهید که گرما باعث حالت دادن به مژه ها و فر خوردن آن ها خواهد شد, این نوع فرمژه نباید برای زمان زیادی روی مژه ها باقی بماند چون باعث سوختن آن ها خواهد شد. نزدیک کردن بیش از حد فرمژه گرمایی به پلک تان باعث سوختن پلک خواهد شد پس فاصله مناسب را هنگام استفاده از آن رعایت کنید.

برگرفته از arayeshgari.com

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version