بیشتر ما دوست داریم که پوستی روشن و شفاف داشته باشیم؛ به این شکل زیبایی و جلوه چهره نیز دوچندان خواهد شد. با استفاده از ماسک روشن کننده پوست، به‌راحتی می‌توانید در یک دوره، پوست خود را روشن‌تر کرده و درخشش و جذابیت آن را بازگردانید. در این مطلب قصد داریم به معرفی 12 ماسک روشن کننده پوست بپردازیم که هر یک به‌نوعی در رفع لک‌های پوستی و درخشش و شفافیت پوست تأثیرگذار هستند. در ادامه با ما همراه باشید.

12 ماسک‌ روشن کننده پوست که نباید از دست بدهید

از جمله ماسک‌های روشن‌کننده‌ای که می‌توانید برای پوست خود استفاده کنید؛ این موارد قابل‌توجه هستند:

ماسک شیر و عسل

یکی از بهترین ماسک‌های صورت برای روشن‌سازی پوست، ماسک شیر و عسل است. این ماسک برای روشن‌سازی پوست و رفع لک‌های پوستی، تیرگی و حتی کاهش چین‌وچروک، بی‌نظیر عمل می‌کند. دقت داشته باشید که این ماسک نباید روی پوست شما بیش از اندازه خشک شود.

ماسک جوش شیرین

به‌جای استفاده از کرم ضدلک، از ماسک جوش شیرین استفاده کنید. برای روشن‌کردن پوست خود، مقداری جوش شیرین را در آب مخلوط کرده و یک خمیر نرم ایجاد کنید. از این خمیر به پوست خود زده و این کار را هر روز تکرار کنید. نتیجه فوق‌العاده خواهد بود.

ماسک ماست

پیش از استفاده ماسک ماست، حتما مقداری از آن را روی پوست داخل بازوی خود امتحان کنید تا مطمئن شوید که حساسیت به ماست ندارید. در برخی موارد ماست روی پوست، باعث ایجاد خارش می‌شود و ازاین‌جهت باید مطمئن شوید که پس از استفاده آن، واکنش‌های آلرژیک نداشته باشید. در صورت اطمینان از استفاده، اثرگذاری ماست در روشن‌سازی و نرمی پوست فوق‌العاده عالی خواهد بود.

ماسک آب برنج

آب برنج برای روشن‌کردن پوست و رفع تیرگی و لک‌های پوستی بی‌نظیر عمل کرده و می‌توانید هر بار پس از آبکش کردن برنج، مقداری از آن را نگه داشته و برای پوست خود استفاده کنید. البته آب برنج برای تقویت موی سر نیز بسیار عالی عمل کرده و می‌توانید از آن به‌عنوان ماسک موی حرفه‌ای بهره ببرید.

ماسک زیره

برای استفاده از ماسک زیره، لازم است که دانه‌های ریز آن را جوشانده و بگذارید خنک شود. سپس از این ماسک روشن کننده پوست به‌صورت خود بزنید و تأثیرگذاری آن را پس از یک ماه استفاده، در آینه مشاهده کنید.

ماسک زغال چوب فعال

زغال چوب فعال، در واقع ترکیبی از دوده زغال به همراه خاک است که برای روشن‌سازی پوست عالی عمل کرده و به‌علاوه منافذ پوست را پاک‌سازی کرده و باعث جمع‌شدن آن‌ها خواهد شد. کافی است که این ماسک را با آب مخلوط کرده و بگذارید برای مدت 10 دقیقه روی پوست شما باقی بماند.

ماسک خیار

در بیشتر ماسک‌های هیدرودرم، از عصاره خیار استفاده شده است. خیار خاصیت عالی در روشن‌سازی پوست داشته و کمک می‌کند تا صورت شما شفافیت و درخشش خود را به دست بیاورد. با این حساب کافی است که مقداری خیار را رنده کرده و روی پوست خود بگذارید تا به‌خوبی اثر روشن‌کننده را داشته باشد.

ماسک زردچوبه و لیمو

زردچوبه دارای خواص ضد پیری و ضد چین‌وچروک پوست بوده و در ترکیب با لیمو، برای روشن‌سازی پوست عالی عمل می‌کند. اگر هر روز از ماسک زردچوبه و لیمو استفاده کنید، اثرگذاری ایده‌آل آن را در کمترین زمان تجربه خواهید کرد.

ماسک توت‌فرنگی

درصورتی‌که پوست شما نسبت به توت‌فرنگی و دانه‌های آن عکس‌العمل منفی نشان ندهد، استفاده از این ماسک پوستی، می‌تواند گزینه‌ای عالی بوده و اثرگذاری فوق‌العاده‌ای برای روشن‌کردن پوست شما داشته باشد.

ماسک جو دو سر

یکی از حرفه‌ای‌ترین ماسک‌های پوستی روشن‌کننده، ماسک جو دوسر است. این ماسک را می‌توانید در محصولات کلینیکی نیز دنبال کرده و از خواص عالی آن اطلاع پیدا کنید.

ماسک قهوه

شاید عجیب به نظر برسد، اما ماسک قهوه، به جز آن که خاصیت لایه‌برداری ملایم دارد؛ به‌عنوان یک روشن‌کننده حرفه‌ای کاربرد داشته و کمک می‌کند تا پوست شما درخشان‌تر از همیشه به نظر برسد.

ماسک آرد نخود

آرد نخود در ترکیب با آب، به شکل یک خمیر نرم درمی‌آید و می‌توانید با استفاده از آن به‌عنوان ماسک صورت، پوست خود را روشن کرده و شفافیت بیشتری به آن بدهید.

خرید ماسک صورت از فروشگاه اینترنتی خانومی

با خرید ماسک صورت از خانومی، به‌راحتی می‌توانید انواع ماسک صورت روشن‌کننده را انتخاب کرده و از آن‌ها در روتین پوستی خود استفاده کنید. به این شکل در یک دوره استفاده از ماسک روشن‌کننده، لک‌های پوستی شما رفع شده و چهره‌ای صاف و یکدست و البته درخشان خواهید داشت. شما چه نظری در این باره دارید؟ نظرات و تجربیات خود در این باره را با ما به اشتراک بگذارید.

رپورتاژ آگهی

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version