سفیده تخم مرغ مقادیر زیادی پروتیین و آمینو اسید دارد که حفره های داخل پوست را ترمیم و آنها پر می کند و ظاهر زیباتری به پوست می دهد. سفیده یک عدد تخم مرغ را کاملا از زرده آن جداکنید و بهم بزنید تا کمی سفت شود بعد آن را روی اثرات به جا مانده از جوش ها بمالید و بگذارید برای نیم ساعت بماند. چون تخم مرغ روی پوست زود سفت میشود می توانید با آب ولرم آن را پاک کنید. 

می توانید به سفیده تخم مرغ کمی زردچوبه اضافه کنید. زردچوبه برای از بین بردن جای جوش و لکه های پوستی بسیار موثر است. نگران زرد شدن پوستتان نباشید صورتتان رنگ نمی گیرد. اگر کمی هم زرد شد یک تکه پنبه را به مقداری شیر آغشته کنید و روی پوستتان بکشید.

 


بیشتر بخوانید: انواع ماسک صورت با سفیده تخم مرغ


جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت لایه‌برداری دارد. بنابراین می‌تواند به عنوان یک درمان خانگی برای از بین بردن جای جوش به‌کار رود. 

جوش‌ شیرین را در ظرفی بریزید، کمی آب اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری یک‌دست آماده شود. خمیر را روی جای جوش قرار بدهید. بعد از ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

جوش شیرین همچنین باعث درخشندگی پوست می‌شود. اگر می‌خواهید پوستی جوان و درخشان داشته باشید، می‌توانید در دستور‌العمل بالا، گلاب را جایگزین آب معمولی کنید.  

اگر مرتب از این روش استفاده کنید می توانید پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

 

ماسک تخم جعفری

تخم جعفری را در آسیاب بریزید و سپس با یک لیوان آب بجوشانید. بعد، این مخلوط را از صافی عبور داده و یک تکه پارچه تمیز را با آن خیس کنید و مانند کمپرس روی پوست تان بگذارید. هر روز برای مدت نیم ساعت از این کمپرس استفاده کنید. 

 


بیشتر بخوانید: معرفی ۴ نوع ماسک صورت ضد لک خانگی و تاثیرگذار


دانه شنبلیله

دانه شنبلیله برای از بین بردن جای جوش بسیار مؤثر است. برای به‌کار بردن این درمان خانگی، یک ماهی‌تابه کوچک را روی حرارت ملایم قرار بدهید و دو فنجان آب و دو قاشق غذاخوری دانه‌ی شنبلیله به آن اضافه کنید و بگذارید کمی بجوشد تا نرم شود. آن را بکوبید تا حالت خمیری پیدا کند. اجازه دهید این مخلوط کمی سرد شود.  کمی‌ از این خمیر را روی جای جوش‌هایتان بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. نگذارید این خمیر بیش از ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان بماند. می‌توانید آن را با پنبه پاک کنید. 

 

آب سیب زمینی برای جای جوش ها

سیب زمینی مقادیر زیادی هیدروکربن و نشاسته دارد که هر دو این مواد می توانند تیرگی ها و لکه ها را از بین ببرند. فقط کافیست یک عدد سیب زمینی را رنده کرده و روی صورت بمالید یا اینکه آن را صاف کنید و با یک پنبه عصاره صاف شده آن را که سرشار از نشاسته است روی صورت ماساژ دهید. این کار را هر یک روز در میان تکرار کنید. 

 


بیشتر بخوانید: ماسک های خانگی برای مقابله با پوست چرب و جوش دار


ماسک جوانه گندم

جوانه گندم باید خیلی خوب له شود برای همین ان را داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و بعد مقداری عسل را هم به آن اضافه کنید و خوب با هم ترکیب نمایید بعد ماسک بدست آمده را روی آکنه ها و ضایعات به جا مانده از انها بمالید و آرام ماساژ دهید و بعد بگذارید برای نیم ساعت بماند .این کار را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید تا نتیجه خوبی بگیرید. 

 

ماسک صورت برای جای جوش با سرکه سیب

سرکه سیب غنی از مولکول‌های آلفاهیدروکسیل است. این ترکیب به تنظیم pH پوست کمک می‌کند و می‌تواند محیط پوست را از آلودگی‌های باکتریایی پاک کند. همچنین این سرکه چربی مازاد تولید شده توسط غدد سبوم را دفع می‌کند و التهاب و قرمزی پوست را نیز کاهش می‌دهد.  

چای سبز یک ماده آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند به از بین بردن آلودگی‌های موجود در منافذ پوست کمک کند. عسل قدرت ترمیم‌کنندگی و از بین بردن بافت‌های مرده را به پوست می‌دهد. این ماسک می‌تواند به کاهش التهاب پوست‌های نازک و حساس کمک کند.

ابتدا یک قاشق سرکه سیب و ۲ قاشق دم کرده چای سبز را مخلوط کنید. سپس ۵ قاشق چایخوری شکر را به محلول اضافه کرده و هم بزنید، در انتها ۱ قاشق عسل را اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط یکنواختی تشکیل شود. مخلوط را روی پوست بگذارید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید. 

 

ماسک عسل و دارچین برای جای جوش

دارچین سالهاست که به دلیل خاصیت ضدباکتریایی و ضدعفونی‌کننده‌اش شهرت دارد. این ادویه آلودگی‌های قارچی و باکتریایی سطح پوست را نابود کرده و با تحریک کلاژن‌سازی پوست، آثار به جا مانده از جوش‌ها را نیز درمان می‌کند.

۱ قاشق دارچین و ۲ قاشق عسل را با هم مخلوط کنید تا خمیر یک دستی تشکیل شود. ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. ممکن است کمی سوزش یا خارش احساس کنید. بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد آبکشی کنید. 

برگرفته از chetor.com , rokna.ir , luxbeauty.ir

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version