کرم پودر مهمترین وسیله آرایشی در کیف شماست. با استفاده از یک کرم پودر خوب به راحتی می‌توانید جوش‌ها و لکه‌های پوستی‌تان را بپوشانید.

استفاده صحیح از کرم پودر می تواند صورت شما را بی نقص نشان دهد؛ در عین حال استفاده نادرست آن می تواند با ایجاد لایه ای سنگین روی پوست تان، آرایش تان را به طور کامل خراب کند.

با رعایت نکات زیر، پوستی یک دست و آرایشی زیبا خواهید داشت.

انتخاب کرم پودر مناسب نوع پوست شما

برای انتخاب کرم پودر مناسب باید به نوع پوست خود توجه کنید. اگر پوست چربی دارید حتما توجه کنید که روی کرم پودر عبارت “بدون چربی” (Oil Free) قید شده باشد. اگر پوستتان خشک است کرم پودر شما باید حاوی مرطوب کننده باشد.

برای همه انواع پوست استفاده از کرم پودرهایی که قابلیت محافظت در برابر اشعه های خورشید داشته باشند یا به عبارتی دارای SPF بالاتر از ۲۰ باشند، توصیه می شود.

 


بیشتر بخوانید: انواع مختلف کرم پودر و روش استفاده از آنها


رنگ مناسب پوست تان را انتخاب کنید

انتخاب رنگ کرم پودر از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا اگر کرم پودرتان بسیار کیفیت بالایی داشته باشد اما با رنگ پوست شما هماهنگی نداشته باشد برایتان قابل استفاده نخواهد بود. سعی کنید کرم پودر موردنظرتان را در نور روز انتخاب کنید و آن را روی استخوان یا فک خود امتحان کنید. زمانی می توان گفت یک کرم پودر با رنگ پوست شما همخوانی دارد که بدون اینکه آن را روی پوست محو کنید اثری از آن مشخص نباشد.

 

 

آماده سازی صحیح پوست

قبل از استفاده از کرم پودر باید پوست صورت خود را آماده کنید.  سپس مقدار مناسبی از کرم مرطوب کننده خود را روی پوست استفاده کنید، ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کرم جذب پوستتان شود. پس از آن نوبت به پرایمر آرایشی می‌رسد  که کمک می کند منافذ پوست کوچک تر، پوست تان نرم تر و صورت تان مات شود. پس از این که پرایمر کاملا خشک و جذب پوست شد حال صورت شما برای زدن کرم پودر آماده است و نتیجه دلخواه خود را خواهید گرفت.

 


بیشتر بخوانید: تفاوت بین کرم های EE ,DD ,CC, BB چیست؟


از براش مناسب برای زدن کرم پودر استفاده کنید

اکنون زمان استفاده از کرم پودر روی صورت است. ابزارهایی که برای زدن کرم پودر به کار می برید اهمیت زیادی در نتیجه کار خواهند داشت. قانونی که در مورد زدن کرم پودر وجود دارد این است که کرم پودرهای سبک و مایع را با استفاده از اسفنج آرایشی و کرم پودرهای غلیظ و سنگین و پودری را با براش آرایشی روی پوست خود بزنید.

حتما توجه داشته باشید که براش آرایشی تان تمیز باشد.

 

استفاده از تکنیک مناسب برای زدن کرم پودر

برای کرم پودرهای مایع باید با اسفنج و با حرکات ضربه‌ای آن را روی پوست بزنید و صبر کنید تا جذب شود. البته فراموش نکنید که حتما باید اسفنج آرایشی را مرطوب کنید سپس ضربه بزنید. برای کرم پودرهای خشک و پودری برس را به سمت پایین حرکت دهید تا موهای صورت شما بلند نشوند و صورت شما آردی به نظر نرسد!

از وسط صورت شروع به زدن کرم پودر کنید و به تدریج آن را به سمت قسمت های بیرونی صورت محو کنید.

اگر پوست صورتتان صاف و یکدست است و فقط در برخی نقاط دارای تیرگی و یا جوش است نیازی نیست به کل صورت کرم پودر بزنید. بلکه کرم پودر را فقط در قسمت هایی بزنید که نیاز دارید. برای مثال قرمزی گونه ها را بپوشانید، یا جوش ها را یا رنگ پوست را در بعضی جاها یکدست کنید. این طوری صورت تان طبیعی تر و شاداب تر به نظر می رسد.

بعد از کرم پودر کانسیلر بزنید

کانسیلری انتخاب کنید که به رنگ پوست تان نزدیک بوده یا یک درجه روشن تر از آن باشد. اگر کانسیلر را بعد از کرم پودر بزنید، کرم پودر به عنوان پایه آرایش شما، از لایه لایه شدن کانسیلر جلوگیری می کند و باعث می شود نتیجه کار بی عیب و نقص شود.

برگرفته از: rimoj.com , redmag.ir

بیشتر بخوانید:

معرفی کرم پودر های مناسب پوست چرب

نقد و بررسی کرم پودر استی لادر Estee Lauder

نقد و بررسی کرم پودر ضد جوش اکتی پور

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version