دهه سی زندگی یکی از بهترین دوران زندگی شماست. در این سن شما به یک ثبات و آرامش نسبی در زندگی تان دست یافته اید. اما به مرور زمان متوجه تغییرات کوچکی در پوست تان خواهید شد که نیازمند مراقبت های ویژه ای است. جای نگرانی نیست؛ با چند راهکار ساده می‌توانید پوست جوان و شاداب داشته باشید. برای جلوگیری از ایجاد مشکلات پوستی در سنین بالاتر، باید از کرم ضد آفتاب و کرم دور چشم استفاده کنید و آبرسانی و لایه برداری پوست در برنامه مراقبت از پوستی شما قرار گیرد. این مقاله را دنبال کنید تا همه روش‌های مفید را بدانید.

 

سبک زندگی سالم داشته باشید

داشتن یک سبک زندگی سالم و دور از استرس یکی از مهم ترین و موثرترین موارد است. زیبایی و درخشندگی پوست به درون بدنتان بستگی دارد.

  • به بدنتان مقدار مناسبی از آنتی اکسیدان های طبیعی، ویتامین ها و مواد غذایی مفید برسانید.
  • شب ها خوب بخوابید.
  • به طور منظم ورزش کنید. بدن آماده و قوی به شما انرژی و اعتماد بنفس بیشتری می‌دهد. روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی یا ورزش کنید.
  • از میوه و سبزیجات به میزان بیشتر استفاده کنید، از نوشیدنی های گازدار بپرهیزید و کم کم ادویه ها را جایگزین نمک کنید.
  • ۸ لیوان در روز آب بنوشید. می توانید مقداری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید.
  • یک رژیم غذایی متعادل را دنبال کنید تا بتوانید سوخت و ساز بدن خود را افزایش دهید.
  • اگر سیگار می‌کشید آنرا کنار بگذارید. سیگار علاوه بر تهدید سلامت شما، دندان های شما را زرد و پوست شما را پیرتر می‌کند.

 

پاکسازی پوست

پاکسازی پوست به رفع آلودگی ها از روی پوست کمک می کند و به پوست امکان تنفس می دهد تا شاداب و جوان بماند. از متخصص پوست کمک بگیرید تا بر اساس نوع پوست شما بهترین شوینده مناسب را به شما معرفی کند. هر شب پیش از خوابیدن پوست تان را بشویید. هرگز هرگز با آرایش نخوابید.

بیشتر بخوانید: برنامه روزانه مراقبت از پوست با محصولات طبیعی

 

استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید

برای محافظت از پوست در برابر اشعه UVA و UVB، کرم ضد آفتاب با درجه‌ مناسب SPF را هر روز چه در هوای آفتابی و چه هوای ابری روی پوست و به خصوص پوست صورت بمالید. اشعه آفتاب در طولانی مدت اثرات مضری روی پوست دارد و باعث ایجاد چین و چروک و پیری زودرس پوست می شود.

 

محافظت از پوست

در سن ۳۰ تا ۴۰ سالگی برای مراقبت از پوست از سرم‌های حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین C استفاده کنید. این دو ماده در ترکیب با هم یک محافظ قوی می‌سازند. دقت کنید که در ابتدا ضدآفتاب را روی پوست خود بمالید و بعد از این سرم‌ها استفاده کنید.

 

پوست تان را لایه برداری کنید

لایه برداری پوست با از بین بردن سلول های مرده روی سطح پوست باعث جوان شدن آن می شود. انواع مختلف لایه بردار با توجه به جنس پوست شما در بازار موجود است همچنین می توانید از ماسک های لایه بردار خانگی استفاده کنید. بهتر است لایه برداری هنگام شب انجام شود تا عمل بازسازی پوست هنگام شب به خوبی انجام شود. اگر پوست چرب یا جوش‌دار دارید، عمل لایه برداری را دو بار در هفته انجام دهید؛ در غیر این صورت یک بار در هفته کافیست.

 

 آبرسانی به پوست و مرطوب کردن آن

بعد از سن ۳۰ سالگی به دلیل تغییرات هورمونی میزان ترشح چربی در پوست کم می شود و پوست بیشتر در معرض خشکی قرار می گیرد. به میزان کافی آب بنوشید. از ماسک های آبرسان برای پوست صورت استفاده کنید. بهتر است با آب ولرم حمام کنید و از لوسیون بدن و انواع شامپوهای حاوی مرطوب کننده استفاده کنید. بعد از استحمام از کرم مرطوب کننده قوی استفاده کنید.

 

کمک به افزایش کلاژن‌سازی

کلاژن یکی از موارد مهم در جوانسازی پوست است که روند تولید آن در بدن بعد از ۳۰ سالگی کند می شود. اگرچه کرم‌های حاوی کلاژن به بازسازی پوست کمک می‌کنند اما نقش تغذیه در کلاژن‌سازی مهم‌تر است. ماهی، سبزیجات تازه سبز، ویتامین ث، تخم مرغ، گوجه فرنگی، مغز تخم کدو، آووکادو، سیر، دانه‌ی گیاه شیا و ژلاتین منابع مهم برای کمک به تولید کلاژن در بدن هستند.

بیشتر بخوانید: ماسک های کلاژن ساز خانگی برای کاهش چین و چروک صورت

 

 

استفاده از کرم دور چشم

پوست دور چشم بسیار حساس و آسیب پذیر است بنابراین به مراقبت بیشتری احتیاج دارد. استفاده از کرم دور چشم را در برنامه شبانه مراقبت از پوست قرار دهید. برای پاک کردن آرایش از پاک کننده های مخصوص دور چشم استفاده کنید سپس به آرامی کرم دور چشم را روی پوست اطراف چشم بمالید.

 

مراقبت از موها

استفاده از ابزارهای حرارتی آسیب‌های جبران ناپذیری را به موهای شما وارد می‌کند که با هیچ ماسک مو و تقویت کننده‌ای برطرف نمی‌شوند. در دهه سی زندگی بهتر است حالت موهایتان را همان طور که هست بپذیرید و سعی در آبرسانی و درخشان کردن موهایتان داشته باشید. به جای شامپوهای قوی که چربی کف سر را پاک می‌کنند از شامپوهای آبرسان و تغذیه کننده استفاده کنید و روغن‌های تقویت کننده و ماسک مو را نیز به برنامه مراقبت از موی خود اضافه کنید تا در سنین بالا نیز موهایی زیبا داشته باشید.

 

بیشتر بخوانید

ترفندهای آرایش و لوازم آرایش مناسب خانم های بالای ۳۰سال

نکاتی از زندگی که قبل از سی سالگی باید بیاموزید!

رازهای جوان ماندن پوست بعد از سی سالگی

مراقبت صحیح از پوست بعد از پنجاه سالگی

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version