در مورد لیزر موهای زائد چه می دانید؟ آیا انجام این روش برای حذف دائمی مو، عوارض و یا خطراتی را به دنبال خواهد داشت؟ لیزر موهای زائد روشی برای خلاص شدن از موهای زائد روی بدن است. این کار شامل استفاده از یک پرتو متمرکز نور (نور لیزری) برای نابود کردن فولیکول های مو می باشد. نور لیزری به فولیکول های ترشحی مو پوست هدایت می شود – کیسه های کوچک در پوست که موها از آن رشد می کنند – رنگدانه ها نور را جذب می کنند. انرژی نور به گرما تبدیل می شود و سپس به فولیکول های مو آسیب می رساند. بعد از اتمام لیزر موهای زائد، به خاطر آسیبی که به فولیکول های مو وارد شده است، مو برای مدت طولانی رشد نمی کند.

احتمالا به چندین جلسه لیزر موهای زائد نیاز دارید، به طور معمول سه  تا هفت جلسه مورد انتظار است. اگر نتایج دایمی نباشند و موهایتان مجددا رشد کند، به احتمال زیاد حجم آن خیلی کم تر از گذشته خواهد بود.

 

 

لیزر می تواند برای حذف مو از اغلب بخش های بدن مثل کمر، پاها، بازوها، سینه، صورت و بیکینی به کار رود.

لیزر موهای زائد مزایای زیادی دارد، به خصوص در مقایسه با روش های دیگر حذف مو. لیزر موهای زائد به طور عمده بسته به اندازه منطقه ای که می خواهید موهای زائدش را از بین ببرید، مدت زمان متنوعی برای بروز نتایج می طلبد. به عنوان مثال، از بین بردن موهای زائد زیر بغل بیشتر از پشت لب طول می کشد.

از بین بردن موهای زائد با کمک تیغ، موم و یا حتی کرم های موبر فقط برای چند روز مفید است و موها مجددا رشد می کند اما لیزر موهای زائد می تواند شما را از شر آنها نجات دهد. شما می توانید این خدمات را در بهترین لیزر موهای زائد تهران دریافت کنید.

 

در مورد لیزر موهای زائد چه می دانید؟

لیزر موهای زائد به یکی از پرطرفدارترین روش های رفع موهای ناخواسته بدن تبدیل شده است که در سال های اخیر تقاضا براى لیزر موهای زائد افزایش زیادی داشته است. که باعث خلاص شدن از سالن های اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر و دستگاه اپیلیدی همچنین جوش ها و موهای زیر پوستی می شود. اما لیزر موهای زائد مانند هر تکنولوژى جدیدی که ممکن است مورد سوء استفاده قرارگیرد بسیارى ازکسانی که بدون مطالعه قبلى و صرفاً براساس تبلیغات یا قیمت ارزانتر، اقدام به انجام لیزر موهای زائد کردند را مأیوس کرده است. در این مقاله سعى داریم تا با ارائه اطلاعات مهم دراین زمینه و معرفى روش صحیح انتخاب مرکز مناسب براى انجام لیزر موى زائد مانع تکرار تجربه تلخ از دست دادن پول و وقت و از همه مهمتر سلامتی خود را به خطر بیندازیم.

 

نحوه عملکرد لیزر موهای زائد

نور لیزر هر چیزی که تیره‌رنگ باشد را حرارت داده و می‌سوزاند. با حرارت دادن و سوزاندن موی تیره‌رنگ داخل فولیکول مو، خود فولیکول نیز آسیب می‌بیند و از بین می‌رود. هرکدام از موهای بدن ما دارای یک چرخه‌ی رشد و استراحت هستند. در یک زمان مشخص اکثر موهای بدن ما در فاز استراحت هستند و تعداد کمی از آن‌ها در فاز رشد هستند.

اگر هنگام لیزر موهای زائد ، فولیکول مو در فاز استراحت باشد، اشعه لیزر بر آن اثری ندارد. به همین دلیل است که برای از بین بردن تمامی ‌موها به چندین جلسه درمان با لیزر، با فاصله های زمانی مشخص نیاز است. با هر جلسه رفع موهای زائد تعدادی از فولیکول‌های فعال مو سوخته می‌شوند و بالاخره پس از مدتی تمامی‌ موها از بین می‌روند.

 

آماده شدن برای لیزر موهای زائد بدن

در صورتی که مشکلات هورمونی دارید قبل از شروع لیزر موهای بدن، به درمان هورمون هایتان بپردازید. هم چنین در صورت داشتن عفونت، بیماری های پوستی و تبخال در محل درمان نیز ابتدا باید آن را درمان کنید.

چند هفته قبل از جلسه لیزر نباید حمام آفتاب گرفته باشید.

دو هفته قبل از درمان با لیزر، درمان های دیگری مانند پیلینگ، نیدلینگ و … انجام نداده باشید.

در صورت مصرف هر گونه دارو و یا سابقه پزشکی با پزشک متخصص مشورت کنید.

۲۴ ساعت قبل از شروع درمان فقط از شیو کردن برای حذف کردن موهای ناحیه تحت درمان استفاده کنید. از روش هایی که موجب بیرون آمدن مو از ریشه می شود مانند: موچین، وکس و بند انداختن استفاده نکنید.

قبل از درمان از لوازم آرایش، کرم مرطوب کننده، عطر، دئودورانت و هیچ ماده دیگری در محل درمان استفاده نکنید، چراکه می توانند باعث ایجاد بروز مشکل در درمان و حساسیت شوند.

۲۴ ساعت قبل از درمان برای جلوگیری از مضطرب شدن کافئین استفاده نکنید.

برای درمان با بدن کاملا تمیز حاضر شوید و هرگونه آلودگی و چربی را از سطح پوست بشویید.

 

 

فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد

تعداد دفعات لازم برای لیزر به چرخه رویش موها و همچنین دستگاه لیزر بستگی دارد. به همین دلیل تکرار درمان برای از بین بردن موهای زائد بدن ضروری است. تعداد فولیکول های فعال و طول فاز رشد موها متفاوت است و در اولین جلسه درمان فقط به برخی از فولیکول هایی که در فاز آناژن هستند، آسیب می رسد.

پس از چند هفته، فولیکول هایِ فاز استراحت، وارد فاز رشد می شوند که مجددا بایستی جلسه درمانی برای آن ها تکرار گردد. این روش می تواند از ۱۰ دقیقه تا یک ساعت، بسته به اندازه ناحیه تحت درمان و دستگاه لیزر طول بکشد. فاصله بین جلسات لیزر موهای زائد می تواند ۳۰ تا ۴۵ روز باشد. به این ترتیب، پس از ۶ تا ۹ جلسه، بیشتر فولیکول های مو را در هر محل می توان با موفقیت کاهش داد.

لطفا توجه داشته باشید که انجام لیزر به معنای حذف صد در صدی موها نیست و نمی توان کاهش رشد موها را از جلسات اول انتظار داشت. برای دستیابی به نتیجه دلخواهتان باید جلسات لیزر موهای بدن را مرتب انجام داد و مراقبت ها و نکات گفته شده را رعایت کرد. همچنین ممکن است برخی افراد زودتر و برخی دیگر دیرتر به این درمان پاسخ دهند پس نمی توان انتظار داشت نتیجه شما و دوستتان یکسان باشد!

 

آیا تمام افرادی که موهای زائد زیادی دارند، داوطلب مناسبی برای لیزر موهای زائد هستند؟

نه، موهای زائد، اضافی یا ناخواسته به ۲ دلیل هورمونی یا غیرهورمونی ایجاد می شوند. اگر دلایل هورمونی باعث ایجاد موهای زائد شوند، شما نمی توانید هیچ نوع لیزری و بدون درمان بیماری زمینه ای از پس این موها بربیایید. اختلالات هورمونی یا ابتلا به تخمدان پلی کیستیک باعث می شود خانم ها در قسمت هایی از بدن خود که به طور طبیعی مو ندارند، با موهای ضخیم و تیره مواجه شوند. از این رو، چنین افرادی باید ابتدا بیماری و سپس موهای زائد خود را درمان کنند.

 

لیزر کردن در افرادی با مشکلات هورمونی

این بیماران باید همزمان با لیزر، درمان دارویی برای رفع بیماری هورمونی خود را هم انجام دهند. درمان دارویی از رشد موهای جدید پیشگیری می کند و لیزر هم همزمان، موهای ایجاد شده را از بین می برد. این در حالی است که لیزر بدون دارو درمانی برای این بیماران، فقط صرف هزینه اضافی و بی فایده است.

 

پرمویی های غیرهورمونی با لیزر موهای زائد رفع می شود؟ + راهنمایی کامل

این پرمویی (هایپر تریکوز) معمولا پاسخ دهی مناسبی به لیزر دارد. هرچه پوست افراد مبتلا به پرمویی غیرهورمونی، روشن تر و موهای آنها تیره تر و با قطر بیشتری باشد، شانس رفع دائمی شان هم بیشتر خواهد بود.

 

لیزر دایود برای رفع موهای زائد بدن و کارایی آن

برای بهره گیری از مزایای لیزر موهای زائد دایود لازم است که از همه ی هفت روش لیزر درمانی برای رفع موهای زائد استفاده شود.برای افراد با پوست تیره و حساس انرژی کمتری استفاده می شود . و به طور متوسط برای رسیدن به نتیجه مطلوب و مورد دلخواه ۸ تا ۹ جلسه لازم است .

 

اقدامات لازم برای لیزر کردن موهای زائد

ممکن است پوست بعد از عمل لیزر دچار کمی قرمزی شود که می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید .بعد از لیزر درمانی می توانید اقدام به اصلاح موهای خود کنید.تا چند روز بعد از لیزر در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید و حتما از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید.و لباس های محافظ بپوشید.شما می توانید نتیجه دلخواه را بعد از چند هفته مشاهده کنید.

 

معایب رفع موهای زائد به روش لیزر دایود

  • عوارض جانبی که خیلی کم پیش می آید شامل سوختگی و تغییر رنگ پوست است.
  • امکان ایجاد کهیر وجود دارد.
  • لیزر دایود برای بیماران دارای تون های پوستی بسیار تیره روش بسیار موثری می باشد .
  • برای موهای ظریف و روشن اثرگزاری کمتری دارد.این روش بسیار سریع بوده و طول دوره درمان کوتاه می باشد
  • سطح بیشتری از پوست با سرعت بیشتر درمان می شود.

 

 

نکاتی مهم در مورد لیزر موهای زائد

  • باید ناحیه مورد نظر لیزر را قبل از انجام بتراشید.
  • برای تسکین دردها از ژلی که داده می شود و رسانا می باشد استعمال نمایید.
  • باید حتما از عینک محافظی که داده می شود استفاده نمایید.
  • از شما خواسته خواهد شد تا هر ناراحتی که در مورد لیزر موهای زائد دارید بیان کنید (حتما درد خود را بروز دهید) تا تنظیمات لیزر برای شما آسان تر و با تاثیرتر باشد.
  • تا سه روز اول پس از لیزر موهای زائد از رفتن به سونا و استخر دوری کنید
  • قبل از اینکه به پیاده روی بروید از فیلتر uv(کرم ضد آفتاب حداقل ۳۰) استفاده کنید.
  • حداقل یک هفته بعد از لیزر در مقابل معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

باید توجه داشته باشید در برخی از بیماران که سابقه عارضه در لیزر مو های زائد در آنها دیده شده احتمال رخ دادن عوارض در آنها زیادتر می باشد . پزشک پیش از شروع از روش تست کردن استفاده می نماید و یک ناحیه را لیزر می نماید و در هفته بعدی پزشک آن را بررسی می کند و اگر مشکلی وجود نداشته باشد نسبت به شروع لیزر برای صورت و بدن اقدام می نماید.

گاهی اوقات پس از چند ساعت حالت قرمزی ایجاد شده از لیزر از بین می رود و همچنین برای چنین مواقعی پس از لیزر استفاده از پماد اکسید زینک یا کرم های ترمیم کننده کافی است. باید ناحیه hd که تحت درمان است از اشعه خورشید محافظت شود که به همین دلیل از فرآورده های ضدآفتاب با spf بالا استفاده می شود.

 

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version