ریمل، همیشه یکی از لوازم آرایش محبوب خانم ها بوده و در کیف آرایش آنها جایگاه ویژه ای دارد. انتخاب ریمل مناسب نوع مژه هایتان و روش ریمل زدن شما تاثیر زیادی بر زیباتر شدن چشمانتان دارد و باعث درشت تر دیده چشم ها و جذابیت چهره می شود.

بهتر است قبل از خرید ریمل خوب فکر کنید؛ دقیقا می‌خواهید یک ریمل چه خصوصیاتی داشته باشد؟ مژه‌های شما را بلندتر نشان دهد؟ مژه‌های شما را پرپشت‌تر نشان دهد؟ ویژگی‌های بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید بر طبق نیاز خود از میان آنها انتخاب کنید.

بهتر است برای خرید ریمل خساست را کنار بگذارید و از برندهای معتبر خرید کنید زیرا با سلامت چشمان شما ارتباط مستقیم دارد.

در اینجا توضیحات کامل و جامعی راجع به ریمل زدن حرفه‌ ای آورده شده است.

آماده سازی چشم برای ریمل زدن

حتما قبل از شروع ریمل زدن، آرایش چشم خود مانند سایه زدن و کشیدن خط چشم را انجام دهید. زیرا مژه های ریمل زده به شما اجازه آرایش کردن پشت پلک را نمی دهد.

قبل از ریمل زدن حتما مژه های خود را بشویید و خشک کنید. هیچ وقت روی ریملی که از قبل روی مژه هایتان چسبیده ریمل نزنید زیرا مژه هایتان به هم چسبیده و سنگین می شود و چشم ها خسته نشان داده می شوند.


بیشتر بخوانید: انواع مختلف برس های ریمل چه کاربردهایی دارند؟


ابتدا مژه هایتان را فر کنید

برای اینکه چشم ها درشت نشان داده شوند و حالت مژه ها رو به بالا باشد حتما قبل از ریمل زدن فرمژه بزنید.

 فرمژه را در بیخ مژه‌های پلک بالا قرار دهید و بعد آن را ببندید و چند ثانیه نگه دارید تا مژه‌ها فر شوند. هیچ هنگام فرمژه زدن، فرمژه را نکشید فقط چند ثانیه ثابت نگه دارید.

گاهی ترفندهایی برای استفاده از فرمژه گفته می شود که ممکن است به مژه ها آسیب بزند، مثلا اینکه فرمژه را حرارت دهید تا گرم شود و مژه ها را زودتر و بیشتر فر کند، این حرارت ممکن است مژه ها را ضعیف کند و باعث ریزش آنها شود، پس این کار را اصلا انجام ندهید.

مراحل ریمل زدن حرفه‌ ای 

۱- براش ریمل آن را کمی داخل آن بگردانید. آن را به حالت پمپاژ در محفظه مایع ریمل بالا و پایین نکنید، چون هوا وارد ریمل می شود و باعث انتشار میکروب و بیماری چشمی و همچنین خشک شدن ریمل تان می شود. براش را بیرون بیاورید و اضافه مایع ریمل را با اطراف محفظه بگیرید.

۲- به پایین نگاه کنید، در این حالت مژه‌های‌تان را از ریشه تا انتها با ریمل به دقت برس بکشید. این کار را دو یا سه بار انجام دهید. حتما براش ریمل را به بیخ مژه‌ها بزنید و با حرکت لرزشی دستانتان پایه مژه ها را کاملا ریمل بزنید.

 

توصیه می شود اگر چشم های حساسی دارید ریمل را از بیخ مژه ها نزنید و از کمی بالاتر شروع کنید.

۳- چند ثانیه صبر کنید، زمانی که ریمل خشک شد با یک شانه کوچک یا برس ریمل خشک شده و تمیز، مژه هایی که به هم چسبیدند را باز کنید.

اگر دوست دارید مژه‌هایتان خیلی پرپشت به نظر برسند، بعد از خشک شدن ریمل، یک لایه دیگر هم روی آنها ریمل بزنید.

۴- مژه های پلک پایین را هم به همین شکل ریمل بزنید، اما طوری که فقط کمی رنگ بگیرد، اگر چشم هایتان ریز و کوچک است، توصیه می کنیم که به پلک پایینی ریمل نزنید.

نکاتی که هنگام استفاده از ریمل باید رعایت کنید

♦ اگر می خواهید مژه هایتان زیاد فر شود یکبار قبل از ریمل زدن و یکبار بعد از ریمل زدن از فرمژه استفاده کنید. البته توصیه می شود که روزانه از فرمژه استفاده نکنید زیرا باعث سست و شکننده شدن مژه ها می شود.

♦ اگر مژه‌های بسیار ضخیم و پرپشتی می‌خواهید، قبل از هر بار ریمل زدن، با گوش پاک کن به مژه‌ها  پودر بچه بزنید. با این ترفند، دیگر نیازی به مژه مصنوعی در مهمانی‌ها نخواهید داشت.

♦ اجازه ندهید که دیگران از ریمل شما استفاده کنند، زیرا به این ترتیب میکروب و ویروس وارد ریمل شما می‌شود، به هنگام آرایش حتما نکات بهداشتی را رعایت فرمائید.

♦ متناسب با حجم مژه هایتان، نوع ریمل را انتخاب کنید. اگر مژه‌هایتان کوتاه است، ریمل بلند کننده و اگر کم‌حجم و کم پشت است ریمل حجم دهنده را انتخاب کنید و گاهی هم هر دوی این ویژگی‌ها لازم است.

♦ اگر برای مدت طولانی می‌خواهید که ریمل داشته باشید، حتما از ریمل ضدآب استفاده کنید.

 

اگر می خواهید مژه‌های ضخیم و پرپشتی داشته باشید، هر شب قبل از خواب به مژه‌ها انواع روغن طبیعی مانند روغن کرچک یا روغن زیتون بزنید. این کار را با یک گوش‌پاکن انجام دهید.

 

بیشتر بخوانید

رفع چسبندگی مژه ها بعد از ریمل زدن

نکاتی که هنگام خرید ریمل باید به آن توجه کنید

مقایسه ۸ تا ریمل دراگ استوری و قیمت مناسب

آموزش فر کردن و ریمل زدن اصولی و بدون آسیب مژه ها

روش درست پاک کردن ریمل از روی مژه

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version