شاید شما هم هنگام خرید براش ها با انواع مختلف این محصول مواجه شده اید و به این فکر کردید که هر کدام از این قلم ها به چه کاری می آید. اینکه بدانید هر قلم آرایشی به چه کاری می آید و باید چه ویژگی هایی داشته باشد، می تواند به شما کمک کند تا محصولی را تهیه کنید که کاملا مورد نیازتان باشد.

با توجه به اینکه هر قسمت صورت نیاز به محصول آرایشی مخصوص به خود را دارد، هر کدام از این لوازم آرایشی هم نیاز به برس آرایشی مخصوصی دارند تا بتوانند به بهترین شکل روی صورت شما بنشینند.

هنگام خرید براش آرایشی به نکاتی توجه کنیم؟

برای این که بتوانید یک آرایش خوب انجام دهید شما باید حداقل یک براش برای اضافه کردن کرم پودر، پودر، رژگونه و سایه چشم داشته باشته باشید. البته می توانید براش های بیشتری برای کانتور، خط چشم، ابرو و رژلب هم اختصاص بدید که این کاملا بسته به نیاز شما دارد.

براش ها را می توانید به صورت تکی یا ست کامل یا نیم ست تهیه کنید. اگر نمی خواهید زیاد هزینه کنید و یا زیاد اهل آرایش کردن نیستید توصیه می کنیم از براش های تکی استفاده کنید و متناسب با نیازتان براش ها را خریداری کنید.

 قبل از خرید آن را امتحان کنید. براش های طبیعی با استفاده به آسانی موهای خود را از دست می دهند.به آرامی آن را روی دست خود فشار دهید اگر مویی از آن بیرون آمد، مارک دیگری را امتحان کنید.

 

براش با موی طبیعی بخریم یا مصنوعی؟

مهم ترین قسمت براش ها موی براش است که یا از موی طبیعی مانند موهای سمور، سنجاب، بز و… تولید می شود یا از موهای مصنوعی که سنتتیک گفته می شوند. طبیعتا براش های با موهای طبیعی گران‌تر هستند و موضوع حیوان آزاری هم در آن دخیل است که دو تا از نکات منفی براش های با موی طبیعی است.

براش های سنتتیک یا مصنوعی از نایلون یا پلی استر تولید می شوند که یکی از ویژگی های خوب آن این است که عمر طولانی تری دارند. یکی دیگر از ویژگی های خوب براش های مصنوعی این است که مانند براش های طبیعی سطح آن‌ها دارای خلل و فرج نیست و مواد آرایشی را به خود جذب نمی کنند.

اما کدام جنس براش بهتر است؟ عقیده میکاپ آرتیست های ماهر این است که برای لوازم آرایشی پودری مانند پنکک، سایه یا رژگونه از براش با موی طبیعی استفاده شود تا راحت تر روی صورت بنشینند و برای استفاده از محصولات کرمی از براش های با موی مصنوعی استفاده شود.

 

انواع براش های آرایشی و کاربرد آنها

 

۱- براش کرم پودر

این براش همان طور که می‌بینید، اندازه بزرگی دارد و این به خاطر این است که با کمترین حرکت کرم پودر را روی صورت پخش کنید. سر این براش پهن و مسطح است که برای یک کاور و پوشش دهی خوب، مناسب می‌باشد.

 

۲- براش کانتورینگ

براش برای کانتورینگ صورت باید طوری باشد که خطوط و زوایای صورت را پوشش دهد و این قلموی مسطح و باریک کانتوریگ به خوبی می‌تواند یک خط از کرم برای گریم گونه و یا بینی و پیشانی ایجاد کند.

 

۳- براش پودر

برای محصولات پودری مانند پودر فشرده (پنکک) و پودر فیکس، که لازم است کل صورت را پوشش دهند براش گرد و بزرگ و پر پشت مناسب است تا با کمترین حرکت براش روی صورت، پوشش مناسب انجام شود و آسیبی به لایه های زیرین آرایش وارد نشود. شاید بتوان گفت این براش بیشترین کاربرد را در بین براش ها دارد.

۴- براش رژگونه

براش رژگونه دارای سر گرد و نرم است که با این طراحی خاص، می‌تواند با ظرافت بیشتری، رژگونه را روی صورت طبیعی جلوه دهد و رنگ را به آهستگی و ملایم روی گونه پخش کند. این براش از براش پودر کوچک تر است. هر چقدر براش تان متراکم تر باشد رنگ بیشتری روی گونه ها به جا می گذارد.

این براش را روی گونه به حالت رفت و برگشتی به سمت بالا و نزدیک گوش باید کشید.

۵- براش سایه چشم

این براش آرایشی بسیار ظریف است و برای سایه زدن به پشت پلک و همچنین گوشه‌های چشم بسیار مناسب می‌باشد. از این براش می‌توان اندازه‌های مختلفی را تهیه کرد تا در سایه زدن و ایجاد سایه با خطوط ظریف‌تر به کار بیاید. (آموزش آرایش چشم و سایه زدن حرفه ای چشم ها)

 

۶- براش رژ لب

این براش هم با سایز و طرحی خوبی که دارد برای رژ لب بسیار مناسب است. با این براش به راحتی می‌توان گوشه‌های داخلی لب‌ و همچنین بالای لب را به خوبی رژ زد.

 

۷- براش ابرو

این قلم برای پر کردن ابرو با سایه یا پودر استفاده می شود. براش ابرو با سر زاویه دار خود به شما امکان می دهد به راحتی به ابروهایتان فرم بدهید و حتی گوشه های باریک ابرو را پر کنید.

 

۸- فن براش یا براش بادبزنی

از این براش می توانید برای کارهای مختلفی استفاده کنید، پودرهای اضافی را از روی صورت پاک کنید، با آن رژگونه بزنید و یا یک لایه نازک روی استخوان گونه هایلایتر یا پودر روشن کننده بزنید.

 

۹- اسفنج یا پد آرایشی

اسفنج یا پد آرایشی یک وسیله همه کاره برای آرایش به حساب می‌آید. با این اسفنج به خوبی می‌توان کرم پودر، کرم کانتورینگ و پنکک را روی پوست مالید و کاملا محو کرد تا طبیعی به نظر بیاید.

 

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید فیس براش/ فیس براش چیست؟

روش صحیح شستن قلم موهای آرایشی (براش)

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version