سرطان تخمدان یکی از سرطان های شایع زنان است که به علت فقدان یک روش غربالگری مناسب مرگ و میر زیادی دارد. سرطان رحم معمولاً به وسیله‌ی معاینه لگن، آزمایش پاپ‌اسمیر، سونوگرافی، و نمونه‌برداری تشخیص داده می‌شود.

یک پژوهش جدید نشان می دهد که این امکان وجود دارد که مصرف قهوه خطر ابتلا به سرطان رحم را کاهش دهد. مصرف ۴ فنجان قهوه در روز می تواند از زنان در برابر ابتلا به سرطان رحم محافظت کند.

 

به گزارش هلث دی، محققان متوجه شدند ارتباط مستقیمی بین مصرف منظم قهوه و کاهش خطر ابتلا به سرطان رحم وجود دارد. مصرف در حد تعادل قهوه خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در زنان کاهش می دهند. زنانی که هر روز ۴ فنجان قهوه می نوشند به احتمال ۲۵ درصد کمتر از زنان دیگر ممکن است به سرطان رحم دچار شوند. در این میان هیچ تفاوتی بین قهوه کافئین دار و قهوه بدون کافئین وجود ندارد.

البته باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که اضافه کردن شکر یا خامه به این نوشیدنی اثر مثبت آن را کاهش می دهد.

هنوز علت نقش قهوه کاملا مشخص نشده بلکه احتمال می‌رود که قهوه میزان استروژن بدن را کاهش داده و تعادل هورمون‌ها را تغییر می‌دهد. در واقع اگر تعادل بین استروژن و پروژسترون بیشتر به سوی استروژن پیش برود، خطر سرطان مخاط رحم افزایش می‌یابد.

 

احتمال ابتلا به سرطان همراه با افزایش سن بیشتر می شود و در این بین زنانی که اضافه وزن دارند یا مادرشان هم به سرطان رحم دچار بوده است بیشتر در معرض خطر قرار دارند. همچنین داشتن وزن مناسب و ورزش کردن از بهترین راه ها برای پیشگیری از انواع سرطان به خصوص سرطان رحم به حساب می آید.

همچنین برپایه یافته های این پژوهش، استعمال دخانیات و مصرف الکل خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در زنان افزایش می دهد.

 

بیشتر بخوانید:

زخم دهانه رحم چیست/ فریز کردن دهانه رحم

ماموگرافی چیست و چگونه انجام می شود؟

همه آنچه که خانمها درباره سرطان تخمدان باید بدانند

آنچه نوع عادت ماهیانه درباره شما می گوید

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version