احتمالا شما هم از خود پرسیده اید، که چرا باید لباس زیر بپوشیم؟! و اینکه عوارض نپوشیدن لباس زیر چیست؟ حتما برایتان جذاب خواهد بود بدانید که چه مشکلاتی در پی نپوشیدن لباس زیر برایتان پیش خواهد آمد. بعد از خواندن این مطلب، بهتر میتوانید درباره استفاده کردن از لباس زیر تصمیم بگیرید. پس تا انتهای این مطلب جذاب، همراه باشید تا با عوارض استفاده نکردن از لباس زیر آشنا شوید.

چرا باید لباس زیر بپوشیم؟

از گذشته تا کنون، استفاده از لباس زیر برای پوشش و حفظ حریم شخصی استفاده می شده است. اما دلیل اصلی استفاده از لباس زیر، حمایت و پشتیبانی از اندام های خصوصی بدن است. استفاده از لباس زیر، مانع از بروز بیماری های باکتریایی و تناسلی در بدن شده و از بافت سینه حمایت می کند.

به گزارش فروشگاه معتبر و تخصصی لباس زیر و لباس خواب برند لباس سکرت (https://www.lebassecret.com/)، انتخاب اینکه از انواع مدل لباس زیر استفاده کنید یا خیر کاملا به عهده شما بوده و امری سلیقه ای است. اما برای انتخاب بهتر، لازم است در باره عوارض نپوشیدن لباس زیر اطلاعات لازم را داشته باشید.

فواید پوشیدن لباس زیر چیست؟

لباس زیر از اندام های خصوصی شما حمایت و پشتیبانی می کند. انواع مدل شورت، به دلیل اینکه اندام جنسی شما را از محیط خارج و میکروب های احتمالی موجود در آن، محافظت می کند، لباسی ضروری به شمار می رود. البته باید موارد بهداشتی مانند آن چه در مجله لباس سکرت توضیح داده شده است، رعایت شود.
انواع مدل سوتین نیز به دلیل حمایت و پشتیبانی از بافت نرم سینه، مانع از آسیب ناشی از حرکت و همچنین افتادگی سینه می شود. اما شما می توانید بر اساس سلیقه خود این موارد را نادیده گرفته و از بدون لباس زیر بودن استقبال کنید.

عوارض نپوشیدن لباس زیر چیست؟

درمورد عوارض نپوشیدن لباس زیر، اطلاعات علمی و آزمایش شده خاصی در دسترس نیست. اما برای پی بردن به عوارض نپوشیدن لباس زیر، باید درباره فواید آن بیشتر بدانیم. همانطور که توضیح دادیم، شما با استفاده از لباس زیر، از یک لایه محافظتی بیشتر در برابر میکروب ها و عوامل بیماری زای محیطی، بهره میگیرد. به صورت کلی، عوارض نپوشیدن لباس زیر شامل موارد زیر است.

جلوگیری از ترشح مایعات طبیعی به سایر لباس ها: مطمئن باشید، نپوشیدن شورت و سوتین برای شما مشکلاتی را در پی دارد. لباس زیر قرار است از بدن شما محافظت کند و لباس شما را نیز تمیز نگه دارد. به عنوان مثال: ترشحات واژن در بین هر خانمی طبیعی است و ترشحات به طور طبیعی اسیدی است. این ترشحات اندام های جنسی، در مردان نیز وجود دارد. لباسی که می‌پوشید، می‌تواند به دلیل ترشحات طبیعی که از بدن خارج میشود؛ کثیف شود و یا قسمتی از آن از بین برود

یکی از فواید شورت ها؛ جلوگیری از سایش پوست است: شاید همه هدف اصلی زیرپوش ها را می‌دانند. شورت و سوتین، از ناحیه حساس قسمتهای خصوصی شما در برابر پارچه های سفت و خشن محافظت میکند. هنگامی که لباس زیر می‌پوشید، از ساییده شدن پوست نواحی حساس اندام خصوصی شما پیشگیری میکند، در حالی که ممکن است لباس زیر پوست شما را مالش دهد و باعث خارش شده یا به دلیل زبری لباس؛ در پوست شما ایجاد پارگی شود.

بهداشت بیشتر با پوشیدن لباس زیر: درست است که پزشکان توصیه می‌کنند در طول شب از لباس زیر استفاده نکنید تا سلول های پوستی ناحیه تناسلی، تنفس سلولی داشته باشند. اما اگر از شورت های با کیفیت مناسب که رطوبت را به خود جذب می‌کنند، استفاده کرده و طی مدت کوتاه (بین 6 تا 18 ساعت بعد از پوشیدن) آنها را تعویض کنید، بهداشت و سلامتی شما بیشتر از پیش، تضمین می‌شود. چرا که مکان نا‌مناسبی برای میکروب ها و قارچ ها ایجاد خواهد شد.

جذب تعرق: یکی از فواید استفاده از لباس زیر، جذب تعرق بدن است. همانطور که در بالا نیز گفته شد، رطوبت موجب ایجاد محیط مناسب برای پرورش میکروب ها است. استفاده از لباس زیر مناسب (نخی)، می‌تواند تعرق بدن شما را به خود جذب کند.

لایه محافظتی بیشتر با استفاده از لباس زیر: اگر از فعالیت زیادی برخوردار هستید و بیشتر زمان خود را خارج از محیط منزل به سر میبرید، توصیه می‌کنیم حتما از شورت و سوتین استفاده کنید. چرا که با اینکار یک لایه محافظتی بیشتر در مقابل آسیب به پوست نواحی تناسلی خود، خواهید ساخت.

آیا استفاده  نکردن از لباس زیر در زمان شب، برای سلامتی شما بهتر است؟

به گزارش مجله معتبر مد و استایل، آرایش و زیبایی وقت مد (https://vaghtemod.ir/)، استفاده نکردن از لباس زیر در شب توسط بانوان، برای خانم های که مستعد ابتلا به عفونت های واژن هستند، مفید است. در نظر داشته باشید که شورت، می‌تواند رطوبت را به دام بیندازد و این نوع محیط مرطوب، جایی است که باکتری ها در آن رشد می‌کنند و باعث عفونت های قارچی می‌شوند. به همین دلیل به خانم ها توصیه میشود که در هر 12 ساعت شورت خود را تعویض کنید.

آیا باید در زمان ورزش از لباس زیر استفاده کرد؟

به نقل از مجله معتبر Vaghtemod، هرچه اصطکاک لباس ها، به خصوص لباس های با پارچه های ضخیم و یا الیاف مصنوعی، با پوست شما بیشتر باشد، احتمال ایجاد بریدگی های ریز بر روی پوست بیشتر شده و در نتیجه امکان ایجاد عفونت را افزایش می‌دهد. برای همین توصیه می‌شود در زمان ورزش کردن، حتما از شورت های با فاق نخی و سوتین ورزشی استفاده کنید.

در زمان خرید، حتما از راهنمای انتخاب سایز کمک بگیرید. در فروشگاه های معتبر لباس زیر مانند لباس سکرت، راهنمای انتخاب سایز در تمام محصولات موجود است. حتی در صورت شک داشتن می توانید با پشتیبانی قوی آن ها در تماس باشید. انتخاب سایز صحیح در زمان خرید شورت و سوتین بسیار مهم است.

رپورتاژ آگهی

 

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version