چه چیزی باعث به وجود آمدن چین و چروک‌ها می‌شود؟

💢این موارد، دلایل اصلی ایجاد چین و چروک در صورت ها هستند:

۱- بالا رفتن سن:‌ سلول‌های اپیدرم با گذشتن هر یک دهه از عمر ما، ده‌درصد کاهش پیدا می‌کنند. با بالا رفتن سن، توانایی تقسیم سلولی در سلول‌های پوست کاهش پیدا می‌کند و خاصیت الاستیک پوست کم می‌شود. فیبرها و کلاژن موجود در پوست رو به کم شدن می‌گذارد.
لایه داخلی هم شروع به از دست دادن خاصیت الاستیسیته می‌کند و توانایی نگهداری رطوبت و آب را به مرور از دست می‌دهد. بنابراین چین و چروک‌ها به وجود می‌آیند.

۲- حالات صورت:
حالات صورت شما در به وجود آمدن چین و چروک‌ها بسیار تاثیر گذارند. زمانی که می‌خندید، گریه می‌کنید، عصبانی می‌شوید و اخم می‌کنید، همه خط و خطوط به وجود آمده در ماهیچه‌های صورت شما باعث افتادن چین و چروک روی پوست می‌شوند.

۳- نور آفتاب
اشعه فرابنفش خورشید باعث به وجود آمدن خط‌وط، روی لایه بیرونی بیرونی پوست می‌شود.
در این حالت کلاژن‌ها بیشتر از حد معمولشان می‌شکنند، اشعه‌های UAV و UVB باعث پیر شدن پوست می‌شوند، به صورتی که پوست شما در ۲۰ سالگی ممکن از ۱۰ سال پیرتر به نظر برسد.
تاثیر اشعه خورشید بر پوست‌های تیره بیشتر از پوست‌های روشن است.

۴- دود سیگار و آلودگی هوا
محققان می‌گویند چین و چروک‌ها فقط در اثر تاثیرات بیرونی بر پوست به وجود نمی‌آیند. آلودگی و دود رگ‌های شما سخت کرده و گردش خون را در بدن شما دچار مشکل می‌کند. با این اتفاق ویتامین‌های مورد نیاز پوست شما مانند ویتامین A و اکسیژن کافی به پوست نمی‌رسد و توانایی بازسازی‌اش را به تدریج از دست می‌دهد.

نیکوتین موجود در سیگار، باعث تخریب کلاژن ها می‌شود و خاصیت کش‌سانی را در پوست از بین می‌برد.
۵- رادیکال‌های آزاد
رادیکال های آزاد، اتم‌ها و یا مولکول‌هایی هستند که دارای یک الکترون جفت نشده اند (به عبارتی مولکول هایی اشباع نشده اند). این مولکول‌ها مواد مضری‌اند که در هر جایی یافت می شوند وعامل تخریب پوست، ایجادکننده علائم پیری و سالخوردگی و حتی سرطان هستند.

ماساژ صورت با ماسک اسفناج

ماساژ صورت با ماسک اسفناج تاثیر زیادی در فرم‌گیری عضلات و سلامت سلول‌های پوستی دارد. این ماسک از آن جهت که با برگ‌های تازه اسفناج و شیر تازه پرچرب تهیه می‌شود علاوه بر آبرسانی به سلول‌های پوست به افزایش نشاط و شادابی آن‌ها نیز کمک می‌کند. برای تهیه این ماسک کافی است ۳ عدد برگ اسفناج را در نصف لیوان شیر جوشیده و داغ بریزید و آن را به‌مدت ۳ تا ۵ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. این کار موجب می‌شود برگ‌ها نرم و لطیف شوند سپس برگ‌ها را به وسیله صافی از شیر جدا کرده و پس از سرد شدن روی صورت خود خمیر کنید. اجازه دهید این برگ‌ها به‌مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان بماند. در این مدت می‌توانید خیلی آرام عضلات صورتتان را ماساژ دهید. پس از پایان این مدت با کمک شیری که از تهیه ماسک باقی مانده صورتتان را بشویید و اجازه دهید تا مدتی این شیر روی صورتتان باقی بماند. سپس صورتتان را با آب خنک بشویید.

 

در این رابطه بیشتر بخوانید

زمان و سن بروز چین و چروک روی پوست

موثرترین راهها برای سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن

راهنمای خرید کرم ضد چروک

ماسک ضدچروک خانگی و طبیعی درست کنید

 

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version