بالم لب نوعی موم یا پماد است که دارای موادی با خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی می‌باشد و با عملکرد آب رسانی و چرب نگه داشتن سطح پوست  لب ، بدون ایجاد سنگینی و چسبندگی ،  زیبایی و سلامت آن را حفظ می کند از خشکی و ترک خوردگی آن جلوگیری می‌کند.

مواد لازم برای تهیه بالم خانگی لب

مواد مورد نیاز

۱- کمی موم طبیعی (موم، ماده‌ای زردرنگ و نرم و بسیار قابل جذب است که معمولاً آن را زنبور عسل تولید می‌کند).

۲- روغن نارگیل

۳- عسل

۴- ظرف مخصوص بالم یا یک قوطی کوچک دردار

۵- ویتامین ای(E) به اندازه دو قطره

شما می توانید رنگ ها و معطر کننده های طبیعی را نیز استفاده کنید، مانند روغن های افزودنی معطر (مانند روغن نعنا) و ریشه چغندر

 

نحوه درست کردن بالم لب خانگی

به مقدار مساوی از هر یک از مواد گفته شده در بالا ( به غیر از روغن نعناع ) را بردارید و در یک ظرف پیرکس کوچک بریزید و روی یک قابلمه پر از آب قرار دهید. زمانی که آب شروع به بخار کردن کرد و مواد شروع به نرم شدن کردند، آن‌ها را هم بزنید تا خوب ذوب و مخلوط شوند. این روش را بن ماری می‌نامند و برای جلوگیری از حرارت دیدن مستقیم مواد به کار می‌رود.

بعد از اینکه کاملا مواد گرم شدند، آن را به کنار بگذارید و چند قطره اسانس مورد نظرتان را به آن اضافه کنید و خوب ترکیب کنید. سپس تا قبل از اینکه مواد شروع به سرد و سخت شدن بکنند، باید آن‌ را در ظرف مخصوصی که در نظر گرفته‌اید بریزید تا مایع بالم به راحتی انتقال داده شود.

۷ تا ۸ ساعت، بالم را در هوای اتاق قرار دهید تا خود را کاملا بگیرد و قابل استفاده شود. این بالم را می‌تواند تا چند ماه نگهداری و استفاده کنید. برای اینکه بالم لب حالت سخت‌تر و ضد آبی به خود بگیرد، می‌توانید کمی مقدار موم را بیشتر کنید و اگر به مرطوب کنندگی بیشتری نیاز دارید، میزان روغن نارگیل را بیشتر در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: رفع تیرگی لب ها با روش های خانگی و موثر

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version