لب های مات بسیار جذاب هستند و به نظر می رسد که این ترند برای مدت زمان زیادی ماندگار خواهد شد. اما استفاده از این رژ لب های مخملی و زیبا ترفندهای خاص خودش را دارد تا بتوانید یک آرایش زیبا و بدون نقص را روی لب هایتان داشته باشید. با ما همراه باشید تا با نکات آرایشی برای استفاده از رژ لب مات آشنا شوید. 

 

زیرسازی مناسب انجام دهید

رژ لب های مات پوشش خوبی به لب ها می دهند اما ممکن است باعث خشک شدن لب ها شوند چرا که معمولا رطوبت رسان نیستند و اگر به درستی استفاده نشوند ممکن است جلوه ای چروک به لب ها دهند. 

قبل از زدن رژ لب بهتر است که از اسکراب لب استفاده کنید تا یک سطح صاف و یکدست برای آرایش داشته باشید. با اسکراب لب هایتان را به ملایمت لایه برداری کنید و رطوبت لازم را به آنها برسانید. می توانید از اسکراب خانگی شکر و عسل استفاده کنید. 

همچنین می توانید با استفاده از یک مسواک تمیز، لب های تان را لایه برداری کرده و سلول های مرده را تمیز کنید و از بین ببرید. سپس با یک لایه ی ضخیم بالم لب، آب رسانی را انجام دهید.

در مرحله بعد می توانید از یک بالم لب آبرسان استفاده کنید. 

اگر رنگ لب های شما به طور طبیعی تیره است و می خواهید از یک رنگ مات آبنباتی و روشن استفاده کنید، ابتدا باید با استفاده از کانسیلر رنگ پایه لب ها را کمی طبیعی تر جلوه دهید. پس از لایه برداری لب هایتان، با استفاده از کمی کانسیلر، رنگ تیره لب هایتان را خنثی کنید. این پوشش پایه، رنگدانه های رژ لب را تقویت می کند و دوام آن را بیشتر خواهد کرد. 

 

 


بیشتر بخوانید: آموزش تصویری آرایش لب به روش آمبره


از مداد لب استفاده کنید

یکی از سخت ترین مراحل زدن رژ لب مات این است که از خط لب ها بیرون نزنیم، به همین دلیل بهتر است که از مداد لب استفاده کنید. از یک مداد لب مخملی و نرم استفاده کنید و روی خط اصلی لب هایتان بکشید. می توانید داخل لب ها را هم با همان مداد کمی پر کنید تا لب ها پرتر و جذاب تر به نظر برسند. 

 

اگر از رژ لب مات مایع استفاده می کنید حتما از نوک براش آن برای کشیدن لب و بعد پر کردن لب ها استفاده کنید. 

اگر از رژ لب مات جامد استفاده می کنید نیمه بالایی که نوک باریک تری دارد را به دور لب ها بمالید و سپس داخل لب را پر کنید. 

 

اشتباهات آرایشی را مخفی کنید

در نهایت هم هر خط اضافی یا بیرون زدگی را با استفاده از براش رژ و کمی کانسیلر بپوشانید و به دقت دور لب را تمیز کنید. بهتر است از کانسیلر با پوشانندگی زیاد استفاده کنید تا رنگ ها را بپوشاند و به مدت طولانی ثابت باشد. 

 

هایلایت کنید

در صورت تمایل و برای جذابیت بیشتر می توانید در وسط لب پایینی از هایلایتر استفاده کنید تا لب ها قلوه ای تر به نظر برسند. کمی سایه چشم سفید یا هر پودر هایلایت کننده دیگر را به وسط لب پایین خود بزنید و تفاوت را احساس کنید. 

 

رژ لب تیره نزنید

خانم هایی که لب های نازک دارند باید از رنگ های روشن تر مثل رنگ های صورتی روشن، یاسی و یا خاکستری مایل به قهوه ای به جای قرمز و بنفش استفاده کنند که باعث شود لب های کوچک شان، بیشتر توی چشم بیایند.

 

بیشتر بخوانید:

انتخاب رنگ رژ لب بر اساس ماه تولد

رژ لب هایی که باید در کیف لوازم آرایشتان باشد!

چگونه رژ لب تیره بزنیم؟

پاک کردن لکه رژ لب از روی لباس

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version