رنگ مو در جذابیت چهره شما بسیار موثر است بنابراین باید در انتخاب آن دقت کنید و رنگ مویی را انتخاب نمایید که با چهره تان سازگار تر است. بسیاری از خانم ها همواره به دنبال تغییر رنگ موهای خود هستند و می خواهند موهایشان را روشن کنند. یکی از رایج ترین روش ها برای روشن کردن رنگ موها دکلره کردن آنهاست. اما دکلره کردن آسیب های زیادی به مو وارد می کند و باعث وز شدن و حتی ریزش مو نیز می شود بنابراین پیشنهاد می کنیم که موهایتان را با انواع رنگ مو و بدون دکلره روشن کنید.

 

چگونه بدون دکلره موهایتان را روشن کنید؟

شما می توانید با روشی که در زیر برایتان می گوییم بدون نیاز به دکلره که آسیب های زیادی به مو و پوست وارد می کند، موهایتان را روشن و بلوند کنید.

سه نوع اکسیدان وجود دارد که عبارتند از: اکسیدان شماره ۱ یا ۶ درصد، شماره ۲ یا ۹ درصد و شماره ۳ یا ۱۲ درصد که باید با توجه به رنگ دلخواه از اکسیدان مناسب استفاده کنید. (اکسیدان چیست؟ / انواع مختلف اکسیدان ها)

یکی از ساده ترین راه هایی که پیش روی شماست استفاده از رنگ های روشن در کنار اکسیدان های قوی خواهد بود.

  • اگر می خواهید موهای خود را ۱ درجه روشن کنید اکسیدان شماره یک یا ۶ درصد استفاده کنید و با رنگ مورد نظرتان ترکیب نمایید.
  • اگر می خواهید موهای نازک و رنگ نشده خود را ۳ درجه روشن کنید باید از اکسیدان شماره ۲ یا همان ۹ درصد استفاده کنید و آن را با رنگ مورد نظرتان ترکیب کنید.
  • اگر می خواهید موهای خود را ۴ یا ۵ درجه روشن کنید باید از اکسیدان ۱۲ درصدی استفاده نمایید و آن را با رنگ موی دلخواهتان ترکیب کنید.
  • رنگ و اکسیدان مورد استفاده برای رنگ کردن مو به جنس، پایه اصلی رنگ مو بستگی دارد. اگر موهایتان ضخیم و پرپشت است از اکسیدان با درصد بالاتری استفاده نمایید.

اگر با یک بار رنگ کردن موها به نتیجه دلخواهتان نرسیدید چند روز به موهایتان استراحت دهید و این بار ترکیب مورد نظرتان را با اکسیدان ضعیف تری روی موهایتان بگذارید تا به رنگ موی مورد علاقه تان برسید.

 

  • در بعضی از برندهای معروف و معتبر٬ رنگ موهایی با نام اسپیشیال بلوند موجود هستند که می توانید این رنگ موها را با اکسیدان مناسب ترکیب کنید و بدون استفاده از پودر دکلره موهایتان را تا ۶ درجه روشن کنید.

 

بیشتر بخوانید: تونر مو چیست؟ / روش برطرف کردن نارنجی شدن رنگ مو

روشن کردن مو با رنگ سه صفر

رنگ موی روشن کننده سه صفر، نوعی رنگ مو است که با کمرنگ کردن پیگمنت های مو، موها را روشن می کند. این رنگ مو حاوی آمونیاک است که کوتیکول مو را باز کرده و رنگ پذیری آن را ساده تر می کند.

مهم ترین تفاوت رنگ موهای روشن کننده و دکلره این است که دکلره کردن می تواند موها را تا پایه ۳ الی ۸ روشن می کند؛ این در حالی است که رنگ موی روشن کننده ۰۰۰، تنها موها را تا پایه ۵ روشن می کند. این یعنی نمی توان رنگ مو بلوند یخی و خیلی روشن را با رنگ مو سه صفر یا رنگ مو روشن کننده، به دست آورد.

می توان پس از رنگ کردن موها و شستن آن ها، از تونر استفاده کرده تا به رنگ موی مورد نظر دست یافت.

 

روش روشن کردن مو بدون دکلره با رنگ ۰۰۰

ابتدا داخل کاسه رنگ موی روشن کننده سه صفر را ریخته و دو برابر آن اکسیدان شماره ۲ داخل ظرف بریزید.

موها را به صورت افقی و عمودی به چهار دسته تقسیم کنید. هر بار موها را در دسته های ۱ یا ۲ سانتی جدا کرده و با کمک فرچه رنگ مو، رنگ مو را از بالا به پایین موها بمالید.

توجه کنید زمانیکه می خواهید از رنگ سه صفر بر روی موی مشکی استفاده کنید ابتدا یک تا دو سانت مانده به ریشه تمام موها را رنگ کرده و زمانیکه کامل موها رنگ شد به سراغ ریشه ها رفته و آنها را رنگ آمیزی کنید.

با توجه به زمانی که روی جعبه رنگ مو ذکر شده، صبر کنید. حدودا بین ۴۰ تا ۶۰ دقیقه مکث لازم است.

موهایتان را آبکشی کنید سپس موها را با شامپو و نرم کننده شسته و خشک کنید

 

فرمول ترکیب رنگ موهای پرطرفدار بدون دکلره

رنگ مو نسکافه ای بدون دکلره

فرمول شماره یک 

رنگ موی ۰۰۰ برای بی رنگ کردن موها + رنگ مو بلوند نسکافه ای شماره شش + رنگ مو بلوند کاپوچینو شماره هشت + واریاسیون نقره ای + اکسیدان ۹ درصد

رنگ موی قهوه ای نسکافه ای بدون دکلره

رنگ مو نسکافه ای تیره شماره ۶٫۴۷ + ۱/۳ تیوپ رنگ مو بلوند طلایی روشن G8 + اکسیدان ۲ به اندازه ۱٫۵ برابر رنگ مو

فرمول رنگ موی عسلی بدون دکلره

۱/۳ تیوپ از رنگ موی طبیعی شماره ۹٫۰ پرستیژ + ۱/۴ تیوپ از رنگ مو دودی شماره ۹٫۲ پرستیژ + رنگ موی ۰۰۰ پرستیژ + دو بند انگشت از واریاسیون طلایی ۰۰۳ پرستیژ + اکسیدان نه درصد پرستیژ + اکسیدان دوازده درصد پرستیژ

رنگ مو زیتونی بدون دکلره

ابتدا موهایتان را با کمک رنگ موی ۰۰۰ و یا E20 روشن کنید. رنگ موی ۰۰۰ را با اکسیدان نمره سه به خوبی ترکیب کنید سپس مخلوط رنگ مو را به ساقه موها بزنید و ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد از گذشت زمان ذکر شده رنگ مو را به ریشه موها بزنید تا رنگ موهایتان یکدست شود سپس موهایتان را بشویید و خشک کنید و با کمک فرمول ترکیبی زیر موهایتان را رنگ بزنید.

  • رنگ موی زیتونی و یا همان M با شماره های (‌ ۵ , ۹۰٫۰۱ , ۱۰ )
  • واریاسیون سبز
  • واریاسیون نقره ای
  • اکسیدان شماره ۲ به اندازه دو برابر رنگ مو
  • ۳۰ دقیقه مکث

رنگ مو فندقی بدون دکلره

برای به دست آوردن فندقی جذاب و خوش رنگ، کافیست رنگ دودی شماره ۵ به میزان ۶۰ میل، رنگ N5 به میزان ۳۰ میل، شکلاتی شماره ۶ به میزان ۳۰ میل، واریاسیون نقره ای به میزام ۱۰ سانت و اکسیدان شماره یک به میزان دو برابر رنگ مو را با هم ترکیب کرده و روی موها قرار دهید.

رنگ موی دودی روشن بدون دکلره

بژ متوسط ۴۰ میل + بژ روشن ۳۰ میل +رنگ زیتونی شماره ۷ به اندازه ۳۰ میل + رنگ دودی شماره ۶ به اندازه ۲۰ میل + واریاسیون نقره ای ۴ سانت + اکسیدان شماره ۱

بعد از ۴۵ دقیقه شستشو دهید.

 

بیشتر بخوانید:

فرمول ترکیب انواع رنگ موی بژ + مدل های جذاب

آموزش مرحله به مرحله رنگ مو به روش بالیاژ با تصاویر

آموزش ترکیب انواع رنگ مو شامپاینی

اسپری رنگ مو چیست؟ معرفی بهترین برندهای اسپری رنگ مو

آموزش ترکیب رنگ موهای پرطرفدار نسکافه ای،‌ عسلی و کاراملی

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version