ابروهایی که پر هستند، ظاهر متناسب و زیبایی دارند و معمولاً توجه سایرین را به خود جلب نمی‌کنند. اما چیزی که باعث جلب توجه دیگران می‌شود، وجود ابروهای نازک یا خالی است که می‌تواند توجه ناخواسته سایر افراد را به سمت شما جلب کند. برای حل این مشکل از روشهای مختلفی می توانید استفاده کنید که بعضی از آنها دائمی و بعضی موقتی هستند.

تاتو ابرو و هاشور ابرو و سایه ابرو از انواع روش ها برای ترمیم ابروها است که هر کدام از این روش ها به صورت موقتی هستند و بعد از مدتی نیاز به ترمیم دارند در صورتی که کاشت ابرو روشی دائمی برای داشتن ابروهای زیبا با فرم زیبا و دلخواه است.

برای کاشت ابرو باید به فرم صورت و سایر ویژگی های ظاهری توجه شود و بر اساس ویژگی های چهره فرد نوع قوس و ضخامت مناسب مو و طول ابرو و فاصله بین ابروها اندازه گیری شود.

 


بیشتر بخوانید: قبل از هاشور زدن ابروهایتان حتما این مقاله را بخوانید


 

کاشت ابرو برای چه افرادی مناسب است؟

۱. افرادی که فرم و حالت ابروهای آن ها زیبا نیست.
۲. افرادی که روی ابروهای آن ها اثر سوختگی و یا جای بخیه وجود دارد.
۳. افرادی که قبلا تاتو ابرو کرده اند و از فرم ابروهای خود خسته شده اند.
۴. افرادی که به دلیل بیماری خاص قسمتی از موهای ابروی خود را از دست داده اند می توانند برای پر کردن نقاط ابروهایشان از کاشت ابرو استفاده کنند.

روش کاشتن ابرو چگونه است ؟

ابتدا شما می توانید فرم و حالت ابروی دلخواه تان را به کمک مداد بکشید سپس متخصصان و تیم مجرب مدل ابروی دلخواه شما را مورد بررسی قرار می دهند و اگر نیاز به تغییراتی باشد با شما مشورت می کنند و تغییرات را در صورت رضایت شما روی مدل ابرویتان اعمال می کنند.

روی مدلی که با مداد کشیده اید موهای طبیعی شما کاشته می شوند. کاشت ابرو در مراکز تخصصی پوست و مو به صورت سرپایی و با کمک بی حسی موضعی و بدون هیچگونه احساس دردی انجام می شود و شما می توانید در عرض یک ساعت به ابروهایی با فرم طبیعی دست یابید.

برای کاشتن ابرو از موهای سر که پشت گوش هستند استفاده می شود و این موها به ناحیه ابروها انتقال پیدا می کنند همچنین برای کاشتن ابرو از موهایی استفاده می شود که ضخامت آن ها نازک و هم قطر با موهای ابرو است. توجه داشته باشید اگر مویی که برای کاشتن ابرو استفاده می شود ضخیم باشد ابروهای شما زشت و زمخت به نظر می رسند. انتخاب قطر مو و ضخامت مو نیازمند افرادی با تجربه و مهارت کافی است بنابراین بهتر است شما برای کاشتن ابروهای خود به مراکزی مراجعه کنید که از تیم مجرب و متخصصان خوبی برخوردار هستند.
ابرو به سه قسمت تاج ابرو و بدنه ابرو و دم ابرو تقسیم بندی می شود که برای کاشت هر یک از این قسمت ها باید از موها با ضخامت و قطر مناسبی استفاده شود.

برای کاشت تاج ابرو موها با زاویه ای مناسب و رو به سمت بالا خوابانده می شوند تا حالت عمودی شکل پیدا نکنند.
برای کاشت بدنه ابرو از قسمت تاج به سمت ابرو باید زاویه خواباندن موها به تدریج کاهش پیدا کند به صورتی که موها با زاویه ۰ درجه و به صورت مماس روی سطح پوست کاشته شوند.
موهایی که برای کاشتن ابرو مورد استفاده قرار می گیرند باید خیلی نزدیک به یکدیگر و پرتراکم باشند تا پوست زیر موی ابروها قابل مشاهده نباشد.

 

هزینه کاشت ابرو

کاشتن ابرو فرآیندی است که نیازمند دقت و مهارت زیادی می باشد از این رو هزینه این عمل زیبایی بالا است و اغلب افراد به دلیل هزینه بالا از این روش برای ترمیم ابروهای خود استفاده نمی کنند و به تاتو و یا هاشور ابرو روی می آورند.

به صورت کلی هزینه کاشت ابروها بر اساس چند فاکتور زیر قابل تعیین است :

۱. تخصص و مهارت پزشک

۲. سابقه پزشک

۳. شهر و محل کاشتن ابرو

۴. هزینه های پرنسل و کارکنان کلینیک

۵. دستگاه ها و تجهیزات

 

عوارض کاشتن ابرو

۱. بعد ازکاشت ابروها مقداری خونریزی ایجاد می شود و شاهد دلمه بستن زخم خواهید بود که این مشکل به زودی رفع می شود.
۲. احساس خارش که اگر این احساس بیشتر از یک یا دو روز طول بکشد ممکن است محل کاشت عفونت کرده باشد که باید سریع به متخصص مربوطه مراجعه کنید و این مشکل را درمان نمایید. خارش را می توانید با استفاده از پمادها برطرف سازید که این پمادها باید در طول روز و شب روی سطح محل کاشت مالیده شوند.
۳. ورم دور چشم که به زودی و در عرض یک شب از بین می رود.

 

مشکلاتی که بعد از کاشت ابرو با آن مواجه خواهید شد

 

کاشت ابرو کار سختی است، زیرا ابرو چند جهت دارد و به اصطلاح، خواب های متفاوتی دارد. خیلی از افراد غیر متخصص که کاشت ابرو انجام داده اند سر از دادگاه ها در آورده اند.

 

موضوع مهم دیگر رشد زیاد این موهاست. اگر کاشت ابرو موفقیت آمیز باشد، سرعت رشد آنها مثل موهای سر است و باید مرتبا کوتاه شود.

 

در اینجا مشکلاتی را که در شیوه انجام کاشت ابرو وجود دارد، برایتان می گوییم.

 

1- اگرچه معمولا از موهای ظریف بالای گوش برای کاشت ابرو استفاده می شود ولی باید به این نکته توجه داشت که در هیچ کجای بدن مویی وجود ندارد که کاملا شبیه موی ابرو باشد. لذا چون موهای کاشته شده از لحاظ مشخصات ظاهری مانند رنگ، ضخامت، صاف یا مجعد بودن، میزان رشد و غیره با موهای قبلی ابرو فرق می کنند، بنابراین تا حدی عدم سنخیت بین موهای قبلی ابرو و آنها مشاهده می گردد.

 

البته گفته شده است که در غالب موارد پس از چند ماه تا چند سال موهای کاشته شده تا حد زیادی شبیه موهای ابرو می گردند، ولی این مطلب همیشه رخ نمی دهد و بیمار بایستی متوجه این نکته باشد. البته این مشکل در مواردی که بیمار اصلا ابرو ندارد، وجود نخواهد داشت.

لازم به تذکر است که موهای کاشته شده بیشتر از موهای طبیعی ابرو رشد کرده و بنابراین باید به طور مرتب کوتاه شوند.

 

2- حتی با وجود استفاده از لوازم بسیار ظریف و میکروسکوپی برای کاشت ابرو، فاصله موهای کاشته شده بیشتر از موهای طبیعی ابرو خواهند بود. البته می توان درجلسات دوم و سوم کاشت ابرو این فاصله ها را کمتر کرد، ولی به هرحال از نظر تراکم هیچ وقت شبیه ابروی کاملا طبیعی نخواهد شد.

 

با توجه به این مسئله، بعضی از پزشکان انجام تاتو قبل از کاشت ابرو را توصیه می نمایند، زیرا تاتو می تواند تا حدی فاصله های فوق را مخفی کرده و نتایج کاشت ابرو را بهتر نماید.

به دلیل نزدیکی ابرو به چشم ممکن است بعد از کاشت ابرو اندکی تورم و کبودی دور چشم رخ دهد که با کمپرس گرم و گذشت چند روز به سرعت برطرف می گردد

3- موهای ابروی طبیعی نسبت به پوست، حالت خوابیده داشته و زاویه این خواب بسته به موضع ابرو ده تا شصت درجه است. کاشت ابرو در ناحیه تاج آن مشکل خاصی ندارد، زیرا در این منطقه زاویه خروج موهای ابرو از پوست حداکثر می باشد، ولی هر چقدر به سمت انتهای ابرو می رویم، به دلیل کمتر شدن زوایه فوق و خوابیده ترشدن موها، کاشت مو از نظر تکنیکی مشکل تر می شود، طوری که در یک‌سوم انتهایی ابرو به سختی می توان موها را عینا با خواب طبیعی ابرو کاشت.

 

راه پیشنهادی برای جلوگیری از بروز این مشکل، پانسمان فشاری در محل ابروی کاشته شده (مثل استفاده از هدبند) برای دو هفته پس از کاشت ابرو است.

پس از رویش موهای کاشته شده، چرب کردن آنها کمک به خوابیده تر شدن ابروی کاشته شده می کند.

ولی در هر حال باز هم گفته می شود که هیچ وقت ابروی کاشته شده از نظر خواب موها، کاملا شبیه ابروی طبیعی نخواهد شد.

 

4- با توجه به اینکه موهای کاشته شده از مناطق غیر از ابرو آورده شده اند و به دلیل جابجایی، قدرت رشد آنها کاهش یافته، لذا فرد بایستی حداقل 6 تا 9 ماه صبرکند تا کاشت ابروهایش کاملا جواب دهد و سپس در مورد لزوم انجام مجدد کاشت ابرو برای پر کردن فاصله های خالی بین موهای کاشته شده تصمیم گیری کرد.

 

نتایج کاشت ابرو به چه صورت است؟

نتایح کاشت موی ابرو دائمی هستند و خیلی سریع به تفاوت ایجاد شده پی خواهید برد. عموما در یک کاشت موی FUE، نتایج کامل در عرض 12 ماه بدست می آیند. برای کاشت ابرو، نتایج کامل در زمان کمتری بدست می آید، اما هنوز چندین ماه طول می کشد.

 

مو در سه مرحله رشد می کند، پس اگر پس از کاشت موی ابرو شاهد ریزش مو بودید نگران نباشید. طبیعی است. رشد مو در افراد مختلف است و با تداوم رشد موی کاشت شده، همانند ناحیه اهدا کننده اولیه، باید موها را مرتب کنید تا ظاهری مناسب داشته باشید. این مساله برای بیماران مشکل ساز نیست، زیرا اغلب آنها به زیر ابرو برداشتن یا اصلاح قسمتی از بدن خود به صورت منظم عادت دارند.

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version