شاید شما هم نام کرم پودر دائم به گوشتان خورده باشد. مزووایت یا کرم پودر دائم از روش های نوظهور در آرایش و زیبایی پوست است که توسط بسیاری از آرایشگران و متخصصان پوست تبلیغات وسیعی در رابطه با آن صورت گرفته است. در این روش ادعا می شود که تمامی لک های صورت از بین می رود و پوستی صاف و شفاف به شما هدیه می دهد. در این مطلب مزایا و معایب این روش را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

 

کرم پودر دائم چیست؟

کرم پودر دائم یا مزووایت که نام اصلی آن BB Glow می باشد یکی از آخرین تکنیک های زیباسازی پوست می باشد. در این روش با استفاده از دستگاه میکرونیدلینگ، و به واسطه سوزن‌های نانو، پیگمنت های طبیعی را به زیر پوست تزریق می کنند. عمق تزریق این پودر کاملا سطحی است و باعث خونریزی و تخریب اپیدرم پوست نمی شود. با این روش شما از زدن کرم پودر به مدت ۶ تا ۸ ماه بی‌نیاز می‌شوید! 

طبق بررسی‌های انجام شده، ادعا می‌شود که این روش همانند کرم پودر معمولی نیست و منافذ پوست را نمی‌بندد و به پوست اجازه‌ی تنفس خواهد داد.

تعداد جلسات BB Glow یا مزو‌وایت

تعداد جلسات برای هر شخص با توجه به نظر کارشناس مشخص می‌شود، اما به طور متوسط به ۳ جلسه با فاصله‌ی ۱۰ روز نیاز است. (طول درمان یک ماه است.)

عوارض جدی کرم پودر دائم

♦ در هنگام تزریق رنگدانه های کردم پودر در زیر پوست می تواند برای پوست مشکلات زیادی ایجاد کند زیرا ترکیباتی که در این پودر ها وجود دارد دارای ترکیبات سنگین مانند فلزات، آهن، زینک، سرب، جیوه و… می باشد که برای پوست می تواند بسیار سنگین باشد.

♦ عوارض استفاده از کرم پودر دائم در طولانی مدت آشکار خواهد شد و بدون عوارض بودن این روش ادعایی بیش نیست.

♦ کرم پودر دائم برای افراد با پوست های مختلف تولید نمی شود به همین دلیل ممکن است روی برخی از پوست های سببب آلرژی شود.

♦ از آنجایی که این روش بر روی ناحیه وسیعی از پوست انجام می شود، در صورت بروز عوارض و آلرژی، تمام پوست صورت را درگیر می کند و کنترل آن هم می تواند بسیار هزینه بر و مشکل باشد.

♦ یکی دیگر از عوارض جدی که ممکن است توسط پیگمنتر مبتدی و غیر حرفه‌ای رخ دهد، تغییر رنگ پوست است. این مشکل معمولا ۲ هفته پس از تزریق اتفاق می‌افتد و اگر سریعا به شخص حرفه‌ای مراجعه نکنید، امکان تعویض دوباره‌ی رنگ، مشکل جدی‌تری برای شما خواهد شد!

♦ از خطرناک‌ترین عوارض کرم پودر دائم، این است که ممکن است بدن شما با رنگ ها همانند یک جسم خارجی برخورد کند و به آن واکنش نشان دهد. سپس شما شاهد درد، خونریزی، تاول‌های بزرگ و بر‌جسته خواهید بود که عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

♦ اگر هنگام انجام کار، فشار بیش از حد به پوست وارد شود ممکن است باعث عوارض شایعی همچون زخم، خونریزی، تغییر رنگ پوست، خونریزی، ایجاد گوشت اضافه و … شود.

♦ انجام BB Glow برای افراد دارای بیمار های دیابتی، بیماری های پوستی، سرطان پوست، بیماری های مختص سیستم ایمنی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

نکته: کرم پودر دائم شامل ۲ برند معروف در ایران است با نام های styve و vougue pigmentation

سعی کنید به هیچ عنوان از برند های ناشناخته استفاده نکنید.

فراموش نکنید که این متد را فقط افراد متخصصی که دوره‌های خاص را آموزش دیده‌اند، باید انجام دهند، در غیر این صورت عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

فواید کرم پودر دائم

  • سفید شدن و درخشان شدن پوست
  • جوانسازی پوست و از بین رفتن چین و چروک
  • یکنواخت شدن رنگ پوست
  • قابلیت استفاده برای انواع پوست ها
  • یکدست شدن پوست
  • ماندگاری برای مدت ۶ الی ۸ ماه

 

مراقبت‌های لازم و هزینه

پس از انجام این روش باید به طور مداوم از کرم‌های ضد‌آفتاب، کرم‌های آبرسان و ترمیم کننده استفاده کنید. با توجه به برند مورد استفاده و حتی شهری که در آن ساکن هستید، هزینه‌ها متفاوت خواهد بود، اما به طور تقریبی هزینه‌ هر جلسه بین ۴۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان است.

همه ما خواهان داشتن پوستی صاف و درخشان هستیم اما به چه قیمتی؟

لطفا قبل از انجام هرگونه خدمات پوستی کاملا تحقیق و بررسی کنید و در مراکز معتبر خدمات مورد نیاز خود را انجام دهید.

اما قبل از انجام دادن مزووایت یا کرم پودر دائم کمی صبر کنید، سبک زندگی خود را تغییر دهید و با داشتن رژیم غذایی سالم، ورزش کردن، نوشیدن آب کافی در طول روز، استفاده از محصولات مراقبت از پوست و محصولات آرایشی از برندهای معتبر و باکیفیت شاهد تغییرات مثبت در پوست خود باشید تا دیگر نیازی به آرایش هایی مانند کرم پودر دائم نداشته باشید.

 

بیشتر بخوانید:

معرفی برترین کرم پودر های مناسب پوست چرب

روش درست استفاده از کرم پودر

نقد و بررسی کرم پودر استی لادر Estee Lauder

نقد و بررسی کرم پودر ضد جوش اکتی پور

تفاوت بین کرم های EE ,DD ,CC, BB چیست؟

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

1 دیدگاه

Leave A Reply

Exit mobile version