ماسک های صورت برای تمیز کردن پوست و رساندن ویتامین های مورد نیاز به پوست بهترین راه هستند . در بازار ماسک های صورت با مارک های مختلف موجود هستند اما اگر دوست دارید بهترین نتیجه را بگیرید می توانید با این دستورالعمل در خانه این ماسک ضد پیری پوست را درست کنید ، امتحان کنید تا ببینید که با این ماسک پوستتان صاف تر و با طراوت تر خواهد شد ، ماسکی سرشار از آنتی اکسیدان ها

مواد لازم برای درست کردن ماسک صورت سرشار از آنتی اکسیدان

۱- کاکائو : کاکائو خالص یا خام حاوی آنتی اکسیدان هایی است که باعث منظم کردن مزاج و تقویت قوای جنسی و دادن احساس خوب به روح و روان ، آرامش و عشق می شود. اگر توانستید پودر کاکائو خالص را تهیه کنید که چه بهتر ولی اگر نتوانستید تهیه کنید از پودر کاکائویی که به مواد شیرین کننده مخلوط نشده است هم می تواند جایگزین خوبی باشد .

۲- آواکادو : بسیاری از محصولات ضد پیری پوست از روغن آواکادو تهیه می شود که این به خاطر سرشار بودن این میوه از مواد ضدپیریی که موجب جوانسازی و درخشان شدن پوست میشود و اینکه پوست شما را از سرطان پوست و عناصری که موجب به هم خوردن بافت پوست میشود را محافظت میکند .
علاوه بر این موارد آواکادو غنی شده از امگا ۳ اسیدهای چرب که این خاصیت ضد التهاب پوست است و یکی از قوی ترین مرطوب کننده هاست . همینطور آواکادو قابلیت ارتجاعی پوست را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد .

۳- چای سبز : چای سبز یکی دیگر از منابع غنی آنتی اکسیدان هاست و در بین مردم اکیناوای ژاپن به عنوان راز زیبایی و سلامت پوست به شمار می رود استفاده مستقیم از چای سبز و قرار دادن آن روی پوست اثر قویی می گذارد .

۴- عسل : این ماده غذایی شیرین و کامل یکی از قوی ترین عوامل ضد باکتری است که عسل موجب باز شدن منافذ و تمیز کننده قوی پوست و مبدل کردن آن به پوستی همانند یک بچه صاف و یکدست می کند . عسل خالص فوق العاده ضد عفونی کننده ، آنتی بیوتیک و ضد قارچ است . در بسیاری از فرهنگ ها از عسل برای درمان زخم ها و سوختگی ها استفاده میشود.

۵- بلغور : بلغور یا جو دو سربه طور طبیعی باعث حذف سلولهای مرده پوست و آن را نرم و صاف می کند . جو منبع خوبی از بسیاری از مواد مغذی از جمله ویتامین E ، روی ، سلنیوم ، مس ، آهن ، منگنز ، و منیزیم است همینطور منبع خوبی از پروتئین است .

طرز تهیه ماسک :

مواد لازم برای تهیه این ماسک مغذی ، مخلوط آواکادو له شده ، ۳ قاشق غذاخوری پودر کاکائو خام یا پودرکاکائو ، ۲ قاشق چایخوری عسل خام و ۲ قاشق غذاخوری تکه های بلغور

در ادامه چای سبز را در یک فنجان کوچک آب داغ را دم کنید و بگذارید خنک شود بعد آن را با موارد دیگر مخلوط کنید به طوریکه این مخلوط کاملا چسبناک شود .

طرز استفاده :

ماسک را روی پوست قرار دهید و به مدت ۲ دقیقه به طور مداوم پوست را ماساژ دهید . این کار باعث میشود بلغور داخل ماسک سلول های مرده را از پوست جدا کند بعد به مدت ۲۰ دقیقه ماسک رو پوست را استراحت دهید بعد از این مدت پوست را با آب ولرم شستشودهید .

منبع: آرایشیک

 

بیشتر بخوانید:

آموزش درست کردن ماسک ضد جوش و روشن کننده صورت

۷ ماسک طبیعی برای شادابی پوست

ماسک معجزه گر با پوست هندوانه

 

Leave A Reply

Exit mobile version