خالهای کوچک قرمز رنگ در واقع تومورهای خوش خیمی هستند که از سلولهای خونی تشکیل شده اند و به هیچ وجه خطرناک نیستند، این خال های قرمز رنگ که معمولا از سن ۳۰ تا ۳۵ سالگی به بعد در ناحیه کمر و سینه و بازوی افراد ظاهر می شود به خال گیلاسی و یا خال آنژیو معروفند. 

از دلایل اصلی بروز آنها می توان به بارداری، شرایط آب و هوایی خاص، دیابت، مشکلات کبدی و قرار گرفتن در معرض عناصر سمی اشاره کرد. همچنین وجود سابقه خانوادگی نیز ابتلا به خال‌های قرمز را افزایش خواهد داد. این نقاط کاملاْ بی خطر بوده و نشانه ای از سرطان نیستند.

چه زمانی خال های قرمز خطرناک می شوند؟

بیشتراوقات این خالها بی ضررهستند اما اگر خالها تغییر شکل و اندازه داد و شروع به خون ریزی کرد به پزشک مراجعه کنید. تنها در صورتی که تعداد این خال ها در بازه زمانی کوتاه به شدت افزایش یابد و اندازه آنها نیز بیش از سه تا چهار میلی متر باشد، لازم است فورا به پزشک مراجعه شود. 

درمان آنژیوم گیلاسی

آنژیوم گیلاسی از ضایعات پوستی بدون خطر است که در اغلب موارد نیاز به درمان خاص یا برداشتن آن نیست. اما در برخی موارد خال قرمز در ناحیه نامناسبی ظاهر شده یا از نظر زیبایی خوشایند نیست. در این موارد می توان نسبت به درمان و برداشتن این خال های قرمز رنگ اقدام کرد.

 الکتروتراپی

با استفاده از الکتروتراپی با جراحی آنژیوم گیلاسی، از جریان الکتریکی برای سوزاندن این زائده پوستی استفاده می شود. 

 لیزیک

استفاده از لیزر روش سریع و سرپایی است و نیازی به بستری شدن ندارد و با توجه به تعداد آنژیم گیلاسی در بدن، ممکن است یک تا سه جلسه درمانی طول بکشد. این روش چندان دردناک نیست و ناحیه مورد نظر بعد از جراحی دچار کبودی خفیف می شود که احتمالا ۱۰ روز طول می کشد.

 


بیشتر بخوانید: درمان قطعی ترک های پوستی با این چهار روغن شگفت انگیز!


 درمان های خانگی

سرکه سیب 

سرکه سیب طبیعی به طور طبیعی خاصیت اسیدی دارد و می تواند به آرامی برجستگی های ایجاد شده روی پوست مانند زگیل و همانژیوم گیلاسی را بردارد.  برای حذف این نوع آنژیوم، یک تکه پنبه را آغشته به سرکه سیب کنید. محل را با این پنبه خوب خیس کنید و پنبه را با یک باند تمیز روی پوست ببنید. تا صبح صبر کنید. اگر شما این روند را هر شب تکرار کنید به زودی نتایج لذت بخش آن را مشاهده خواهید کرد.

روغن درخت چای

همانند سرکه سیب، روغن درخت چای یکی از روشهای درمانی مناسب برای درمان این نوع آنژیوم است. مهمتر از آن خواص ضد باکتریایی آن است. ترکیب این روغن با کمی روغن زیتون یک مخلوط قدرتمند برای حذف دانه های گیلاسی خواهد بود. (حداقل یک بار در روز)

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version