جوانه گندم جزء آن دسته از مواد غذایی است که متاسفانه خانواده‌های ایرانی به میزان کافی از آن استفاده نمی‌کنند. جوانه گندم سرشار از ویتامین‌های A،B1،B6،B12،E است که همگی دارای فواید بسیاری برای جلوگیری از ریزش مو و سفید شدن آن است. 

زمانی که گندم جوانه می‌زند، تغییر شکل داده و واکنش‌های شیمیایی انجام شده در حین جوانه زدن موجب افزایش املاح و ویتامین‌های درون آن می‌شود. به عقیده بسیاری از متخصصین زیبایی، جوانه گندم در درمان ریزش مو، رفع شوره سر و انواع جوش صورت و ناراحتی‌های پوستی موثر است. 

 

طرز تهیه جوانه گندم

مقدار ۲۰۰ گرم گندم را بعد از تمیز کردن خیس کنید و به مدت ۲ روز و هر روز آب آن را عوض کنید سپس داخل یک ظرف مانند آبکش ریخته و یک پارچه نمدار روی آن قرار دهید در گوشه از آشپزخانه قرار داده و تا زمانی که تمام گندم‌ها جوانه بزنند به پارچه آب بپاشید تا نمدار بماند بعد از اینکه حدود ۵ میلیمتر جوانه زدند داخل یخچال نگهداری کنید. 

 


بیشتر بخوانید: درمان قطعی ریزش مو با طب سنتی


خواص جوانه گندم برای زیبایی پوست و مو

 

درمان ریزش مو با استفاده از جوانه گندم

جوانه گندم در درمان ریزش مو و ترمیم موهای آسیب دیده نقش موثری داشته و برای همین منظور توصیه می شود که هر روز ۲ قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را همراه با غذا ها و ماست و نوشیدنی ها میل کنید. 

توجه: اگر می‌خواهید لاغر شوید، پودر جوانه گندم را همراه با ماست یا سالاد کاهو ۱۰ دقیقه قبل از صرف غذا میل کنید و اگر می‌خواهید چاق شوید آن را ۱۰ دقیقه بعد از صرف غذا بخورید. 


بیشتر بخوانید: درمان معجزه آسای ریزش مو و افزایش رشد مو با تخم شنبلیله


ماسک جوانه گندم برای تقویت موها

 

  • روغن کنجد ۲ قاشق غذاخوری
  • زرده تخم‌مرغ ۱ عدد
  • شیر ۲ قاشق مربا خوری
  • پودر جوانه گندم ۲ قاشق غذا خوری

ابتدا مواد را کاملا مخلوط کرده و این ماسک را بر تمام مو خصوصا پوست سر قرار داده و کاملا با دو دست ماساژ دهید. به مدت ۲ ساعت روی سرتان کلاه بگذارید. سپس موهایتان را با آب ولرم و شامپو بشویید. 

شما می‌توانید از این ماسک بسته به موهایتان هفته‌ای ۱تا۲ بار استفاده کنید.

همچنین می توانید روغن جوانه گندم را ۱ ساعت قبل از حمام به ریشه موهایتان ماساژ دهید سپس با شامپو و آب ولرم بشویید. 


بیشتر بخوانید: ماسک حنا برای درمان همه مشکلات موهایتان


ماسک جوانه گندم برای صورت

 

– یک قاشق پودر جوانه گندم را با دو قاشق ماست تازه خمیر کرده و به مدت ۱۵_۲۰ دقیقه روی پوست صورت بگذارید. در صورت تمایل می توانید ۲ قاشق آبلیمو هم به آن اضافه کنید. 

– روغن جوانه گندم یا ترکیب پودر جوانه گندم و روغن جوجوبا را بر روی پوست صورت ماساژ دهید، بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید و خشک کنید. 

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version