لک های پوستی، یکی از مشکلاتی است که اکثر افراد چه خانم و چه آقا با آن درگیر هستند و همواره به دنبال روش هایی برای رفع آن ها و یا کمرنگ کردن این لک ها هستند. لک های پوستی بر اثر عوامل مختلفی مانند  عوامل وراثتی، کمبودهای تغذیه ای، استرس، کم کاری کبد، برخی بیماری ها، بهداشت نامناسب پوست، بارداری، مشکلات پوستی (مثل جوش ، لک و آکنه) و غیره می توانند روی پوست ایجاد شوند.

اما دلیل به وجود آمدن این لکه های تیره و ناخوشایند هرچه که باشد، مطمئنا دوست داشتنی نیستند. برای درمان این لک ها نیاز نیست به دنبال روش های سخت و پیچیده باشید. تنها کافی است از چند تکه سیب زمینی کمک بگیرید! در ادامه این مقاله با روش درمان لک صورت با سیب زمینی آشنا خواهید شد.

 

خواص سیب زمینی برای پوست

  • سیب زمینی به علت دارا بودن خواص سفید کنندگی، برای از بین بردن جوش صورت، آکنه و لک مناسب است.
  • دارای نشاسته است که تیرگی پوست را کاهش داده و درخشش طبیعی پوست تان را افزایش می دهد.
  • ویتامین های موجود در سیب زمینی ( B3، B6، B1، C و مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم و فسفر) به کاهش پیری زودرس صورت کمک کرده و بدین طریق لکه های پیری و تیرگی ها را کاهش می دهد.
  • سیب زمینی روند پیری را کند کرده و پوست را تغذیه و آبرسانی می کند.
  • به درمان چشم های پف کرده کمک می کند.
  • باعث کاهش التهاب ناشی از کبودی، بثورات و زخم ها می شود.

 

درمان لک صورت با ماسک سیب زمینی

 

ماسک سیب زمینی برای درمان لک صورت

سیب زمینی یک روشن کننده طبیعی پوست است که نه تنها جای جوش و لکه ها را برطرف می کند، بلکه رنگ پوست را یکدست کرده و باعث درخشش آن می شود.

  • ساده ترین روش تهیه ماسک با سیب زمینی به این صورت است که سیب زمینی رنده شده را در یک پارچه توری ریخته و آب آن را با فشردن پارچه خارج کنید و در ظرفی بریزید. یک تکه پنبه را در آب سیب زمینی بزنید و آن را روی نپوست بمالید. نیم ساعت بعد صورت تان را بشویید.

همچنین می توانید یک سیب زمینی را برش های نازک بزنید و روی لکه ها، جای جوش های صورت تان بمالید. بگذارید برش ها چند دقیقه روی صورت بماند سپس با آب بشویید.

♦ ورق های سیب زمینی را چند دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شود برای درمان پف زیر چشم عالی است.

ماسک سیب زمینی و عسل برای سفیدی پوست

  • ۳ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل

سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را جدا کنید. آب سیب زمینی را با عسل مخلوط کنید. روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بشویید. از این روش به صورت روزانه استفاده کنید تا زمانی که به نتیجه مطلوب برسید.

 

ماسک سیب زمینی با آب لیمو برای درخشندگی پوست

هم آب لیمو و هم سیب زمینی روشن کننده طبیعی پوست هستند و لک های تیره را محو می کنند. بنابراین این ماسک در درمان لکه های تیره و جای جوش ها بسیار موثر است.

دو قاشق آب سیب زمینی و آب لیموی تازه را با هم مخلوط کنید و روی پوست تان بمالید. بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بشویید. هفته ای دو مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

می توانید به ترکیب بالا ۱ قاشق چایخوری عسل اضافه کنید.

 

ماسک سیب زمینی و زردچوبه

  • نصف یک سیب زمینی رنده شده
  • نصف قاشق چای خوری زردچوبه

زردچوبه را به آب سیب زمینی اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را روی صورت و گردن خود بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه آن را  بشویید. برای نتیجه گیری بهتر دو تا سه بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

اگر پوست تان با زردچوبه کمی رنگ گرفت نگران نباشید یک تکه پنبه را به کمی شیر آغشته کنید و به آرامی روی پوست تان بکشید. همه رنگ ها را از بین می برد.

 


بیشتر بخوانید: ماسک سفیده تخم مرغ و زردچوبه


ماسک سیب زمینی با ماست و آرد برنج

آرد برنج پوست را لایه برداری کرده و سلول های مرده آن را می زداید و ماست دارای خواص تنظیم کننده چربی پوست است که باعث می شود جوش ها از بین بروند.

۱ قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را با ۱ قاشق غذاخوری آرد برنج و ۲ – ۱ قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا خمیر لطیفی حاصل شود و آن را به صورت بمالید. اجازه دهید ماسک حدود ۳۰ دقیقه بماند، کمی گلاب به صورت اسپری کنید تا ماسک مرطوب بماند. هنگام شستن صورت به آرامی پوست تان را ماساژ دهید.

 

ماسک سیب زمینی و انار

آنزیم های قوی موجود در انار به رفع لک های تیره کمک کرده و همچنین با جوانسازی پوست باعث می شوند.

یک سیب زمینی را پوست کنده و رنده کنید و در یک مخلوط کن بریزید. بعد نصف یک انار را دانه کنید و با ۱ قاشق غذاخوری آب به مواد بالا اضافه کنید. چند دقیقه مواد را بزنید تا آبکی شوند و بعد آب نصف یک لیمو را به آن اضافه کنید. مواد را از صافی رد کنید. و به پوست تان بزنید.

می توانید مواد را داخل قالب های یخ بریزید و در فریزر بگذارید. هر زمان که خواستید از ماسک استفاده کنید تکه های یخ را داخل دستمال کاغذی بگذارید و صورت تان را با آن ماساژ دهید.

 

اگر شما هم برای درمان لک های صورت تان از روشی استفاده کردید و تاثیرگذار بوده در قسمت نظرات بیان کنید.

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

1 دیدگاه

  1. سلام، واقعا سیب‌زمینی یکی از بهترین سفید کننده هاس ممنون ا توضیحات خوبتون، میتونید آب سیب‌زمینی و گلاب و آبلیمو باهم مخلوط کنید و بزارید تو قالب یخ و هرموقع خواستید ازش استفاده کنید ک عالیه برا تیرگی ها پوست

Leave A Reply

Exit mobile version