اسکراب لب یک مرطوب کننده و آبرسان عالی برای لب ها محسوب می شود و باعث می شود که پوست لب صاف تر و نرم تر شود. همچنین باعث بهبود بافت لب ها می شود، رنگ آن ها را روشن تر و صورتی تر می کند و با لایه برداری لب ها باعث براق تر و زیباتر شدن آن ها می شود. نیازی نیست برای خرید اسکراب لب زیاد هزینه کنید می توانید با مواد طبیعی و در دسترس بهترین و تاثیرگذارترین اسکراب ها را تهیه کنید.

اسکراب لب چیست؟

اسکراب لب همان گونه که از نامش پیداست برای لایه برداری و از بین بردن لایه های مرده لب استفاده می شود. همه اسکراب های لب از ۲ جزء تشکیل شده اند: یک جزء لایه بردار که لب های شما را از شر سلول های مرده و پوسته های اضافی خلاص می کند و یک جزء مرطوب کننده که مانع از ترک خوردن و پوسته شدن لب ها می شوند.

روش تهیه اسکراب لب خانگی

 

اسکراب لب روغن زیتون و شکر

این اسکراب لب، ساده ترین و ارزان ترین نوع اسکراب خانگی است. می توانید مقدار کمی روغن زیتون را با شکر مخلوط کنید و آن را با یک مسواک نرم یا دست تان روی لب ماساژ دهید.

اگر روغن زیتون در دسترس ندارید مراحل قبلی را با عسل و شکر انجام دهید.

اسکراب وازلین

یک مسواک بسیار نرم مانند مسواک کودک تهیه کنید. توجه کنید که مسواک باید نو باشد. سپس لب ها را با وازلین چرب کنید و چند دور مسواک را روی آنها بکشید و پس از شست شو با چرب کننده لب پرب کنید.

 

اسکراب روغن نارگیل و شکر قهوه‌ای

در یک کاسه کوچک یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق عسل را با هم ترکیب کنید، حالا ۲ قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. مقداری از اسکراب را بر روی لب ها بمالید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در حرکات دایره ای ماساژ دهید، سپس با آب سرد خوب بشویید.

ماسک لب شکر قهوه‌ای و عسل

یک قاشق غذاخوری شکر قهوه ای را با یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی مخلوط کنید و سپس چند قطره روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کرده و هم بزنید. مقداری از این اسکراب را روی لب ها بمالید و به مدت دو تا سه دقیقه در حرکت دایره ای ماساژ دهید، سپس با آب گرم بشویید و مقداری مرطوب کننده بر روی لب ها بمالید.

اسکراب لب دارچین و عسل

این اسکراب به لایه برداری لب ها کمک کرده و باعث قرمز شدن آن ها می شود.

در یک کاسه کوچک نصف قاشق چایخوری پودر دارچین، عسل و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید. مقداری از این اسکراب را با استفاده از نوک انگشت بر روی لب ها بمالید و ماساژ دهید، سپس با آب گرم خوب بشویید.

 

اسکراب قهوه و عسل

در یک کاسه کوچک یک قاشق عسل و یک قاشق پودر قهوه را با هم ترکیب کنید. مقداری از اسکراب را بر روی لب ها بمالید، به مدت ۱ دقیقه در حرکات دایره ای ماساژ دهید و سپس با آب گرم خوب بشویید.

 

نکته: اسکرابی که تهیه می کنید را در ظرف های کوچک نگهداری کنید تا همیشه آن را تازه مصرف نمایید. در حدود یک هفته می توانید این مواد را در ظرف نگهداری کنید.

 

بیشتر بخوانید:

۳ روش تهیه ماسک با عسل برای اسکراب و پاکسازی پوست

اسکراب صورت چیست؟ آموزش تهیه چند اسکراب خانگی

روش تهیه اسکراب بدن خانگی با حنا و شکر

برنامه روزانه مراقبت از پوست با محصولات طبیعی

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version