می دانیم که استفاده از آسپرین مانع حملات قلبی شده و احتمال ابتلا به سرطان رحم را کاهش می دهد. این داروی شناخته شده فواید بسیاری در زمینه پوست و مو و زیبایی دارد. در مطلب زیر شما را با خاصیت های آسپرین برای داشتن ظاهری زیباتر  آشنا می کنیم. 

 

احیای رنگ مو و ترمیم موهای آسیب دیده

اگر رنگ موی شما مات و بی رنگ و رو به نظر می رسد، قرص  آسپرین راه حل جالبی به شما پیشنهاد می کند. ۸-۶ قرص  آسپرین را در آب حل کرده و برای ۱۰ دقیقه بر روی موهای خود بمالید. پس از چند بار استفاده از محلول فوق شاهد  برق خاصی در موهای خود خواهید بود.

آسپرین توانایی ترمیم موهای آسیب دیده را نیز دارد. مقداری از آسپرین را در آب ولرم حل کنید و به شامپوی مورد نظرتان اضافه کنید باعث ترمیم و بازگشت رنگ طبیعی موهایتان می شود.

 

کاهش التهابات پوستی و درمان آکنه

اسید سالیسیلیک موجود در آسپرین خاصیت ضدالتهابی قوی دارد و می‌تواند در عرض چند دقیقه باعث کاهش التهاب نواحی ملتهب همانند جوش‌های روی پوست شود.

قرص آسپرین را پودر کرده و در آب حل کنید و بر روی جوش صورت قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید، پس از شستشو جوش صورت شما کوچک تر شده و التهاب آن کمتر می شود.

 

تسکین خارش گزیدگی و زخم پوست

محلول معجزه آسای پودر  آسپرین و آب برای تسکین سوزش پوست بر اثر گزیدگی یا زخم بسیار موثر می باشد.

 

درمان شوره سر

آسپرین به دلیل وجود سالیسییلک اسید ویژگی مرطوب کنندگی هم دارد که به تمیز شدن سر و کاهش شوره سر کمک می کند.

دو قرص  آسپرین را در مقدار یک قاشق شامپوی مورد استفاده تان (شامپوی معمولی) حل کرده و برای چند دقیقه قبل از شستشو بر روی سر قرار دهید و سپس آبکشی کنید.

 

ماسک ضدلک آسپرین برای درمان لک های صورت

 

  • ۵ عدد آسپرین
  • ۲ قاشق عسل
  • ۱ قاشق ماست

آسپرین را پودر کنید و با ماست و عسل کاملا ترکیب کنید تا به شکل خمیر شود.

قبل از گذاشتن ماسک صورتتان را با آب سرد بشوید تا آلودگی ها از روی پوستتان پاک شود.

دستمالی را با آب داغ خیس کنید سپس روی پوست قرار دهید که باعث می شود جوش ها سرباز کند (مراقب باشید که پوستتان را نسوزانید). می توانید به جای دستمال گرم از بخور گرم استفاده کنید.

پوست صورت را خشک کنید و ماسک آسپرین را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت قرار دهید و با آب ولرم بشوید پوستتان نسبت به قبل شفاف تر می شود.

 

ماسک آسپرین برای پوست های چرب

این ماسک برای پوست های چرب و مستعد آکنه مناسب می باشد

  • ۲ قطره روغن درخت چای
  • ۸ عدد قرص آسپرین
  • ۴ قاشق غذاخوری آب

قرص های آسپرین را پودر کنید و در ۴ قاشق غذاخوری آب به شکل خمیر درآورید. روغن درخت چای را به آن اضافه کنید. ماسک را بر روی پوست خود مالیده و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت شما باقی بماند. سپس صورت خود را بشویید. این کار را سه بار در هفته انجام دهید.

در صورت تمایل می توانید روغن درخت چای را حذف نمایید و ماسک خود را با آسپرین و آب تهیه کنید.

 

قبل از استفاده از قرص آسپرین روی پوست خود توجه داشته باشید که 

  • اگر به آسپرین حساسیت دارید، از ماسک آسپرین استفاده نکنید.
  • قبل از استفاده از هر ماسکی، ابتدا آن را تست کنید. کمی از ماسک مورد نظر را بر روی بازوی خود مالیده و پس از ۵ دقیقه، آن را بشویید. اگر روز بعد پوست شما نرمال بود، می توانید از آن ماسک استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید:

از بین بردن جای جوش با ماسک عسل و آسپرین

فواید مصرف آسپرین در دهه پنجم عمر

ماسک زغال و سفیده تخم مرغ برای پاکسازی پوست

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version