امروزه در بسیاری از شامپوها از قهوه و کافئین استفاده می‌شود. جالب است بدانید که قهوه بر رنگ، حجم و رشد مو مؤثر است و به تدریج سلامت و کیفیت فولیکول‌های مو را بهبود می‌دهد و باعث کاهش ریزش مو می شود. اگر موهای قهوه‌ای تیره دارید، با استفاده از قهوه‌ می‌توانید رنگ موهایتان را تقویت کنید. اسیدیته‌ی قهوه موجب لطافت کوتیکول مو و نیز افزایش درخشندگی موها می‌شود. حتی از رنگ‌گذاشتن موها نیز ساده‌تر است!

روش شستن موها با قهوه

برای این کار یک قوری قهوۀ خیلی غلیظ و تلخ دم کنید. هر فنجان قهوه نیاز به دو قاشق غذاخوری قهوه و ۶ اونس ( ۱۷۸ میلی لیتر ) آب نیاز دارد . برای آماده کردن یک قوری قهوه تلخ که برابر با ۸ فنجان قهوه است ۱٫۵ لیتر آب و ۱۸ الی ۲۰ قاشق غذاخوری پودر قهوه نیاز است .هرچه قهوه تیره‌تر و غلیظ‌تر باشد، تأثیر بیشتری بر رنگ موهایتان خواهد داشت. اگر قهوه ندارید می‌توانید از اسپرسو استفاده کنید.  قهوه را پس از دم کردن تا حد دمای اتاق یا بیشتر خنک کنید

اگر زمینۀ موهایتان بلوند یا زنجبیلی است این روش به درد شما نمی‌خورد. در واقع شستشو با قهوه می‌تواند موهای قهوه‌ای روشن و خرمایی را تیره‌تر یا محوتر سازد اما بر موهای خیلی روشن تأثیری ندارد.

ابتدا موهایتان را مثل همیشه شامپو بزنید و کاملاً آبکشی کنید. سپس با دست‌ موها را فشار دهید تا آب اضافۀ مو گرفته شود. لازم نیست مو خیلی خشک شود اما نباید آن قدر خیس باشد که آب از موها چکه کند. بعد کمی خم شوید و موها را به جلو هدایت کنید. حالا قهوۀ سردشده را روی پوست سر و ریشۀ موهایتان بریزید. اگر می‌خواهید درمان مؤثرتر و کامل‌تر صورت بگیرد، کاسۀ بزرگی زیر سرتان قرار دهید. قهوۀ ریخته‌شده را در آن جمع کنید و مجدداً روی موها بریزید.

 


بیشتر بخوانید: درمان قطعی ریزش مو با طب سنتی


 

البته می توانید قهوه را داخل بطری اسپری بریزید و آن را روی موها اسپری کنید. در آخر قهوه هایی که در وان ریخته شده را به سرعت بشوئید تا لکه نگیرد. شستن موها با قهوه

در پایان لازم است موها را بالای سر جمع کنید و با کلاه حمام بپوشانید. اجازه بدهید قهوه ۲۰ تا ۶۰ دقیقه روی سر بماند و کاملاً جذب شود.

هرچه بیشتر بماند رنگ مو تیره‌تر خواهد شد. پس از مدت زمان کافی، موها را با آب گرم بشویید و صبر کنید تا به طور طبیعی خشک شوند.

با انجام مداوم این کار موها به تدریج تیره‌تر، درخشان‌تر و سالم‌تر می‌شوند. علاوه بر این قهوه باعث افزایش رشد مو می‌شود و از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

اگر می‌خواهید نتیجۀ بهتری حاصل شود پس از شستشو با قهوه، موها را با سرکۀ سیب شستشو دهید. این کار به حفظ رنگ و تثبیت خاصیت قهوه کمک می‌کند

همچنین می توانید یک قاشق قهوه به شامپوی نرم کننده خود اضافه کنید و بگذارید ۱۰ دقیقه روی سرتان بماند و سپس بشویید. برای نتیجه گیری بیشتر سه بار در هفته از این روش استفاده کنید.

 


بیشتر بخوانید: چگونه موهایم را با قهوه رنگ کنم؟


 

قهوه برای رفع پفِ چشم‌های خسته

قهوه همچنین برای از بین بردن حلقه‌های تیره‌ی زیر چشم نیز مفید است زیرا با افزایش سن پوست زیر چشم لاغرتر می‌شود و رگهای خونی به آسانی قابل مشاهده‌اند. انقباض رگ‌ها متاثر از قهوه به‌ طور موقت می‌‌‌تواند کمک کند. انتظار می‌رود نتایج ظرف مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت مشاهده شوند.

برگرفته از: bamilo.com

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version