حتما افرادی را دیده‌اید که هنگام لبخند زدن بر روی گونه‌هایشان چال کوچکی دیده می‌شود. این افراد غالباً به دلیل چال ایجادشده بر روی صورتشان، چهره‌های جذابی دارند. اگرچه وجود چال در گونه به دلیل نقص در یکی از عضلات است، در بسیاری از جوامع به عنوان یک ویژگی بسیار جذاب شناخته می­شود. در حال حاضر ایجاد چال خنده بر روی هر صورتی با انجام عمل جراحی ممکن شده است. در ادامه به توضیح این نوع جراحی و مراقبت‌هایی که لازم است برای گرفتن نتیجه بهتر انجام داد، خواهیم پرداخت.

چال گونه چیست؟

چال گونه، در نتیجه به وجود آمدن یک حفره کوچک در یکی از عضلات گونه به نام عضله شیپوری است. اگر چه این یک ویژگی ارثی است اما با استفاده از جراحی گونه می توان آن را ایجاد کرد. این فرورفتگی­ها نشانه­ دهنده جوانی و زیبایی است و باعث جذابیت لبخند افرادی می­شود که دارای چال گونه هستند. کسانی که با چال گونه طبیعی متولد می شوند ممکن است با افزایش سن، تغییرات پوستی، عضلانی و وزن بدن، چالشان از بین رفته و یا عمقشان کم شود.

 

آیا می توان بدون جراحی چال گونه ایجاد کرد؟

اگر شما از بدو تولد روی صورت خود چال گونه نداشته‌اید، غیر ممکن است که بتوانید با روش­هایی مانند ورزش صورت، چال گونه­ای که به مدت طولانی روی صورت باقی بماند ایجاد کنید. برخی افراد سعی می کنند بدون عمل جراحی فرورفتگی در گونه ایجاد کنند. متاسفانه نتایج این روش­ها محدود و متغیر است.

 

عمل چال گونه چگونه انجام می شود؟

قبل از عمل، جراح اکولوپلاستی همراه با شما ناحیه چال را علامت گذاری می­کند، بنابراین شما به طور کامل از محل قرارگیری چال آگاه خواهید شد. امروزه پزشکان در جلسات مشاوره می توانند با نرم افزارهای مربوط به صورت، چهره بعد از عمل را به بیمار خود نشان دهند و در صورت رضایت از زیبایی، عمل را انجام دهند.

ابتدا یک بی‌حسی موضعی روی پوست ناحیه اعمال می شود. در طی این روش، پزشک برشی کوچک در دهان ایجاد می­کند و روی عضله شیپوری داخل گونه کار می­کند تا یک چال گونه طبیعی ایجاد کند. داخل گونه را با بخیه های جذبی می­بندد و پس از عمل جراحی می­توانید فعالیت­های عادی و روزمره خود را انجام دهید. از آنجا که تمام مراحل در داخل دهان انجام می­شود، بیرون و در ناحیه صورت اثری از جراحی وجود ندارد.

هزینه  و قیمت عمل چال گونه

هزینه این عمل متناسب با سطح موردنیاز به جراحی و عمق چال موردنظر فرد است. با وجود گستردگی بازه هزینه عمل چال گونه به طور متوسط می توان برای ایجاد دو چال گونه در دو طرف صورت بین ۳٫۵ تا ۶ میلیون هزینه جراحی در نظر گرفت.

 

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره اصلاح طرح لبخند

نکاتی که باید درباره تزریق ژل زیر چشم و عوارض آن بدانید!

پلاژن تراپی چیست؟ جوانسازی و لیفتینگ پوست با دستگاه پلاژن

جدیدترین روش جوانسازی و لیفتینگ پوست با هایفوتراپی

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version