وز شدن موها ناشی از عدم مراقبت مناسب از آنهاست. زمانی که رطوبت کافی به موها نمی‌رسد، تشنگی آن‌ها می‌تواند به وز شدن و خشکی منجر شود. خشک شدن زیاد مو در نتیجه آب و هوای خشک، صاف کردن مو با انواع اتو و حالت دهنده ها، فر کردن مو، استفاده از سشوار، حتی باد دادن با سشوار باعث می شود تا موها شکننده شود.

موها می‌توانند زیبا باشند اگر زمانی را به طور منظم صرف مراقبت از آن‌ها کنید.

در این مطلب چند ماسک موی خانگی و موثر برای رفع وزی مو برای شما ارائه می کنیم که می توانید از آنها استفاده کنید.

 

ماسک موی آووکادو و روغن زیتون

آووکادو سرشار از ویتامین های گروه  A , B و E است که پروتئین مفید برای مو را داراست و برای موهای شما مانند کراتین عمل می کند.

آووکادو ۱ عدد
روغن زیتون ۱ قاشق
عسل طبیعی ۳ قاشق
شیر نارگیل ( می توانید به جای آن از ۱ قاشق روغن نارگیل استفاده کنید)

حتما از آووکادوی رسیده استفاده کنید ( پوستش سبز تیره هست و اگر آووکادو را فشار دهید کمی فرو میرود)

برای موهای کوتاه یک عدد آووکادو زیاد است بهتر است آووکادو را نصف کنید و داخل پلاستیک بپیچید که هوا به آن نخورد تا دو روز ماندگاری دارد.

اگر به آووکادو دسترسی ندارید از زرده تخم مرغ استفاده کنید.

همه مواد را با مخلوط کن با هم ترکیب کنید.
برای استفاده از ماسک موها را به چند دسته تقسیم کنید و کامل موهایتان را به این ماسک آغشته کنید و با پلاستیک یا کلاه موهایتان را بپیچید که خشک نشود. اجازه دهید تا دو ساعت روی موهایتان بماند سپس با آب ولرم بشویید.

بهتر است دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

 

ماسک شیرین بیان برای درمان موهای وز

گیاه شیرین بیان برای درمان وزی مو فوق العاده عمل می کند. به تنهایی تا حد زیادی ساقه موها را ترمیم می کند و برای موخوره هم عالی است.

سه قاشق از پودر عصاره شیرین بیان را با یک لیوان آب مخلوط کنید و چند دقیقه روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. بعد از خنک شدن، هر روز از این ترکیب به ساقه موهایتان اسپری کنید. (اگر ترکیب غلیظ بود مقدار شیرین بیان را کمتر کنید)

 

ماسک موی گل ختمی ( خطمی )

گیاه گل ختمی هم برای چربی مو و هم برای خشکی مو عالی عمل می کند. برای استفاده از گل ختمی ابتدا ساقه و بخش سبز رنگ زیر گل را جدا کنید و از گلبرگ هایش استفاده کنید. آن ها را کامل پودر کنید و چند از آن را داخل یک کاسه آب بریزید و اجازه دهید ۷-۸ ساعت بماند. صافش کنید و آخر حمام این ترکیب را به ساقه موهایتان بزنید و یک ربع تا نیم ساعت بعد موها را آب بکشید.

بهترین زمان استفاده از خطمی، زمانی هست که موهایتان خیس است.

 

ماسک آلوئه ورا + روغن زیتون برای نرم شدن موها

آلوئه ورا یکی از بهترین مرطوب کننده ها است ترکیب آن با روغن زیتون لایه محافظتی ایجاد می کند که موها را نرم و درخشان می سازد

نصف یک عدد آلوئه ورا را با چند قاشق روغن زیتون خالص در مخلوط کن ترکیب کنید و یک ساعت قبل از حمام به ساقه موهایتان بزنید و کلاه بگذارید.

می توانید از آلوئه ورا به تنهایی استفاده کنید اما تاثیرگذاری آن با روغن زیتون چند برابر می شود.

 

ماسک موی گل بابونه

ماسک موی بابونه هم برای کاهش خشکی و وزی مو بسیار عالی عمل می کند.
دو قاشق بابونه را با یک لیوان چند دقیقه بجوشانید و هر روز یا یک روز درمیان به موهایتان اسپری کنید

بابونه به مرور باعث روشن شدن موها می شود.

 

ماسک روغن نارگیل و ویتامین E برای صاف شدن موهای وز

ویتامین E سرشار از آنتی اکسیدان ها است که به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک و از آسیب جلوگیری می کنند در حالی که روغن نارگیل ویژگی نافذ دارد و موها را نرم می کند.

۱ بخش روغن ویتامین ای

۴ بخش روغن نارگیل اصل

روغن ها را با هم مخلوط کنید. ساقه موهایتان را کاملا به این روغن آغشته کنید. بعد از حدود ۲ ساعت موهایتان را بشویید.

 

ماسک موز برای درمان موهای آسیب دیده

یک عدد موز رسیده را کاملا له کنید و با ۲ قاشق چایخوری عسل و ۱/۳ فنجان روغن نارگیل، یا روغن بادام مخلوط کنید. ترکیب را روی ساقه های موهایتان بمالید. بگذارید ۳۰ دقیقه تا یک ساعت روی موهایتان بماند. سپس موهایتان را بشویید.

 

حداقل دو بار در هفته باید از این ماسکها استفاده کنید تا اثر آنها را ببینید.

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version