حل کردن معما و جدول بهترین روش برای فعال نگهداشتن مغر و جلوگیری از آلزایمر است. اگر از ذهنتان کار نکشید به تدریج ضعیف خواهد شد و مشکلات زیادی به سراغتان می آید. در هر سن و سالی هم که باشید فرقی نمی کند و دیر نیست می توانید برای تقویت ذهنتان دست به کار شوید. در ادامه به چند معمای جالب و ساده می پردازیم که ذهن تان را درگیر می کنند و هوش و دقت تان را می سنجند. پاسخ معماها در انتهای مطلب آمده است.

امیدواریم از حل کردنشان لذت ببرید.

 

۱- معمای نردبان

پل بر روی یک نردبان ۲۵ متری ایستاده بود، که ناگهان از روی آن به پایین پرت شد اما هیچ آسیبی ندید، چطور همچین چیزی امکان دارد؟ شما چه فکری می کنید؟

 

۲- معمای ماشین

در تصویر پایین هفت ماشین وجود دارد که در یک تقاطع به هم رسیده اند و ترافیک ایجاد کرده اند. اگر فقط یکی از این ماشین ها از تصویر حذف شود، بقیه ی آن ها می توانند آزادانه به حرکت خود ادامه دهند.

 

۳- اتوبوس به کدام طرف حرکت می‌کند؟

۴- معما را حل کنید

۵- سه تا از توپ‌ها را انتخاب کنید تا مجموع ۳۰ شود.

۶- معمای درها

در تصویر پایین سه در وجود دارد که شما می توانید هر کدام از آن ها را باز کنید و از آنجا به مقصد خود برسید. پشت در اول یک آدمکش انتظارتان را می کشد. پشت در دوم یک شیر وجود دارد که سه سال است هیچ غذایی نخورده. پشت در سوم هم یک آتش سوزی عظیم به راه افتاده است.

عبور از کدام در خطری ندارد؟

 

۷- معمای ریاضی

۳۰ را به نیم تقسیم کنید و ۱۰ را به آن اضافه کنید. جواب چند می شود؟

 

۸- آتش سوزی در جنگل

۲ دوست ، جیمز و مایکل ، در یک جنگل بسیار خشک پیاده روی می کنند ، آنها می بینند که در جنگل یک آتش وحشتناک در حال نزدیک شدن به آنها است . در طرف دیگر کوهی عظیم قرار دارد که امکان فرار از طریق آن غیرممکن است. باد در حال آتش زدن جنگل به سوی آنها است و آنها فکر می کنند که آتش در یک روز به آنها خواهد رسید. مایکل به جیمز اطمینان می دهد که آنها نمی میرند و او در جعبه خود ، غذا و آب کافی برای زنده نگه داشتن آنها به مدت یک روز آورده است.

برنامه فرار مایکل چیست؟

 

پاسخ:

معمای شماره ۱: پل پایین نردبان و روی پله اول ایستاده بود.

معمای شماره ۲: با حذف ماشین شماره سه مشکل حل خواهد شد و ترافیک از بین خواهد رفت.

معمای شماره ۳: برای حل کردن این معما باید به در اتوبوس دقت کنید که در کدام طرف قرار می‌گیرد. چون در اتوبوس سمت راست است بنابراین این اتوبوس به سمت چپ حرکت می‌کند.

معمای شماره ۴:

جواب: ۱۰۵
گربه=۴
اردک=۱
گوسفند=۱۰۰

معمای شماره ۵: همه توپ‌ها اعداد فرد هستند. ما می‌دانیم که جمع سه عدد فرد هرگز زوج نمی‌شود. اما با استفاده از توپ‌های «۱۱»، «۱۳» و «۹» می‌توانید به ۳۰ برسید، به شرطی که توپ «۹» را بچرخانید تا «۶» شود.

معمای شماره ۶: در وسط امن است. چون اگر شیر سه سال است که غذا نخورده بنابراین دیگر زنده نیست.

معمای شماره ۷: ۷۰٫ معمولا افراد با این روش حساب می کنند:۳۰:۲ + ۱۰ = ۲۵٫ اما در اصل ۳۰ تقسیم بر نیم، دو برابر می شود:۳۰ * ۲ + ۱۰

معمای شماره ۸: آتش سوزی جنگل ها برای پخش شدن به چوب ، بوته ها یا چمنزارها احتیاج دارند. وزش باد به سمت صخره خواهد بود و تمام پوشش گیاهی منطقه را خواهد سوزاند. آنها می توانند در منطقه سوخته ، پناه بگیرند.

بیشتر بخوانید:

۵ معمایی که پاسخ دادن به آن ها حتی برای افراد نابغه نیز دشوار است

تست هوش; معمای ریاضی

معمای چوب کبریت

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

2 دیدگاه

  1. ارژنگ on

    معمای توپ ایراد دارد. چون حداقل یک توپ با شماره زوج باید وجود داشته باشد ولی نیست.

Leave A Reply

Exit mobile version