با سرد شدن هوا و کاهش گرمای خورشید و همچنین استفاده از وسایل گرمایشی در منزل، رطوبت پوست کاهش پیدا می کند و باید مراقبت های بیشتری برای حفظ زیبایی و سلامت پوست تان انجام دهید.

در این مطلب چند تغییر مهم و اساسی که باید در برنامه مراقبت از پوست خود در فصل پاییز و زمستان داشته باشید به شما یادآوری می کنیم. با ما همراه باشید.

نکات مهم مراقبت از پوست در فصل سرما

 

استفاده از مرطوب کننده را افزایش دهید.

سعی کنید از کرم های مرطوب کننده چرب تری برای افزایش رطوبت و هیدراته کردن دست هایتان استفاده کنید.

استفاده از روغن نارگیل یک گزینه بسیار عالی است.

بیشتر بخوانید: سفید و درخشان کردن پوست دست و پا با روش های خانگی و موثر

 

مراقبت از پوست لب ها

یکی از مشکلات شایع فصل سرما خشکی و پوسته پوسته شدن لب هاست. استفاده از پمادهای ویتامینه و رژلب های نسبتا چرب راه حل مناسبی برای پیشگیری و درمان است. سعی کنید به لب هایتان زبان نزنید و با بینی نفس بکشید.

قبل از خواب، ترکیبی از عسل و گلیسیرین درست کنید و آن را روی لب‌هایتان بزنید و معجزه آن را در نرم شدن لب‌هایتان ببینید.

مصرف مداوم ضد آفتاب را فراموش نکنید

کرم ضد آفتاب فقط برای روزهای تابستان نیست. استفاده از ضد آفتاب را در حتی در روزهای ابری و بارانی فراموش نکنید تا همیشه پوستی باطراوت و شاداب داشته باشید. استفاده از ضدآفتاب در هوای برفی اهمیت بیشتری دارد زیرا برف اشعه خورشید را منعکس می کند و می تواند به پوست تان آسیب برساند.

 

از دستگاه بخور استفاده کنید

دستگاه‌های بخور باعث ایجاد رطوبت بیشتر در هوا می‌گردد که به جلوگیری از خشکی پوست کمک می‌کند.

مراقب پوست پای خود باشید

سعی کنید برای از بین بردن پوست‌های مرده کف پا در فواصل معین از سنگ‌پا استفاده کنید. همچنین هر شب به پاهایتان یک مرطوب کننده قوی بزنید. به دنبال لوسیون هایی باشید که حاوی گلیسیرین یا وازلین باشند.

بیشتر بخوانید: درمان‌های خانگی برای ترک خوردگی کف پا

 

با آب ولرم حمام کنید 

حمام کردن با آب داغ باعث از بین رفتن لایه چربی روی پوست و در نتیجه خشک تر شدن آن می شود. همچنین سعی کنید زمان استحمام خود را کاهش دهید.

به تغذیه خود بیشتر اهمیت بدهید

بسیاری از افراد گمان می کنند که در فصول سرد بدن آنها به آب کمتری نیاز دارد. اما این تصور کاملا غلط است. توجه داشته باشید که مصرف روزانه ۵/۱ – ۲ لیتر آب، چای، جوشانده‌های گیاهی، میوه‌های تازه فصل و سبزی‌ها، رطوبت و ویتامین‌ها و عناصر کمیاب را به پوست می‌رساند.

اگر دلتان آب سرد نمی خواهد، به جای آن کمی آب گرم با عسل و لیمو را امتحان کنید.

 

از ماسک های خانگی آبرسان استفاده کنید

توصیه می کنیم از ماسک های مرطوب کننده و آبرسان، یک بار در هفته استفاده کنید. این ماسک ها علاوه بر تغذیه پوست، باعث آبرسانی و درخشان شدن پوست شما می شود.

بیشتر بخوانید:

۷ ماسک صورت خانگی برای آبرسانی پوست خشک

چند ماسک معجزه آسا برای آبرسانی پوست صورت

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version