آیا همیشه با تغییر رنگ مو باید ابروها را رنگ کنیم؟

بسیاری از آرایشگرها عقیده دارند رنگ ابروها باید یک درجه تیره‌تر از رنگ موها باشد.

اگر رنگ موهای خود را تغییر مختصری داده‌اید، نیازی نیست ابروهایتان را رنگ کنید و کافی است کمى‌سایه پودری یا مداد ابرو روی ابروها بزنید. این کار ابروها را با هر رنگ مویی که داشته باشید، خوشرنگ و خوش‌فرم‌تر مى‌کند.

 

اما اگر رنگ موهای‌تان را تغییر اساسی داده‌اید ( مثلا موهای قهوه‌ای تیره را به رنگ بلوند روشن درآورده‌اید)، بهتر است رنگ ابروهای‌تان را هماهنگ با رنگ موها عوض کنید.

 

از چه اکسیدانی برای ابرو استفاده کنید

شما نباید همان اکسیدانی را که برای رنگ‌ کردن موهای‌تان استفاده می‌کنید برای ابرو یا مژه‌های‌تان هم به کار برید؛ بهتر است برای کمتر آسیب دیدن ابروها از اکسیدان ضعیف‌تری استفاده کنید.

توصیه ما این است که برای ابروها اکسیدان ۳ درصد یا نهایتا ۶ درصد را به کار برید.

 

چه رنگی برای ابرو انتخاب کنید؟

 

 


بیشتر بخوانید: آموزش رنگ کردن ابروها به روش آرایشگران حرفه ای


تست حساسیت ابروها را فراموش نکنید

برای انجام تست حساسیتی کمی از رنگ را مخلوط کرده و پشت گوش یا داخل بازو به اندازه نصف ناخن کوچک با برس بزنید. بعد از ۱۰ دقیقه اضافه رنگ را با پنبه تمیز کنید و تا ۲۴ ساعت حمام نکرده و آن را نشویید.

اگر آن منطقه شروع به خارش کرد و محل قرمز شد به رنگ حساسیت دارید. بعد از ۲۴ ساعت اگر حساسیت نداشته باشید ابروها را رنگ کنید

 

مواد مورد نیاز برای رنگ کردن ابروها

۱٫ رنگ مخصوص ابرو و استفاده روی مناطق ظریف مانند چشم

۲٫ برس رنگ با سر باریک و گوش‌پاک‌کن

۳٫ بید یا ظرف شیشه‌ای کوچک که مواد را درونش مخلوط کنید

۴٫ اکسیدان مخصوص ابرو

۵٫ پنبه برای پاک کردن رنگ‌ها از روی ابرو

۶٫ وازلین یا کرم برای چرب کردن قسمت‌هایی که می‌خواهید رنگ نگیرند .

آموزش روشن کردن رنگ ابروها

 

برای روشن کردن ابروها با رنگ و بدون دکلره، می توانید حدودا  ۳ درجه ابروهایتان را روشن کنید.

بدین منظور ابروهایتان را تمیز و مرتب اصلاح کنید.

برای اینکه دور ابروهایتان رنگ نگیرد با وازلین دور ابرو را بپوشانید. این کار پوست را از آسیب‌ها و التهابات ناشی از رنگ کردن محافظت می‌کند.

رنگ مورد نظرتان را آماده کنید و با برس مخصوص رنگ ابرو روی ابروهایتان بگذارید و ۵ دقیقه صبر کنید.

اندازه رنگ مورد استفاده به اندازه یک لوبیا با اکسیدان شماره ۱ (به اندازه یک قاشق چایخوری) ترکیب شود. درصد رنگ و اکسیدان برابر باشد.

 

رنگ ابروها را چک کنید اگر به رنگ مورد نظر دست یافتید رنگ را با پنبه از روی ابروها پاک کنید و ابروهایتان را بشویید.

 

ابروهای خیلی روشن

اما اگر ابروهایتان ضخیم و تیره بود و یا می خواهید که ابروهایتان را بسیار روشن کنید ( بیش از ۳ درجه روشن کنید) برای روشن کردن آنها باید ابروهایتان را دکلره کنید. البته هیچ گاه به صورت مداوم ابروهایتان را دکلره نکنید چون حسابی به ابروهایتان آسیب می زند.

 

ابروهایتان را تمیز کنید و با استفاده از یک گوش‌پا‌ک‌کن پوست اطراف ابرو را با وازلین بپوشانید.

ماده دکلره را آماده کنید و در یک کاسه بلوری بریزید؛ تهیه ماده دکلره با توجه به نوع آن متفاوت است می‌توانید از فروشنده یا آرایشگرتان کمک بخواهید؛ با برس مخصوص رنگ ابرو یا برس تمیز ریمل مواد را روی ابروها بمالید. چندین بار با حرکات رفت و برگشتی موها را برس بزنید. (می توانید به جای دکلره از رنگ ۰۰۰ سه صفر و اکسیدان ۶ درصد استفاده کنید با نسبت مساوی آنها را ترکیب کنید و روی ابروهایتان بگذارید. این روش آسیب کمتری به ابروهایتان می رساند.)

 

اگر می‌خواهید ابروها فقط کمی روشن شوند و رنگ باز کنند حدود ۵ دقیقه زمان بگیرید اما اگر می‌خواهید خیلی روشن شوند مواد باید حدود ۱۰ دقیقه روی ابرو بمانند. مدام موها را چک کنید تا مبادا بسوزند.

 

مواد را با پنبه یا دستمال کاغذی مرطوب از روی ابرو پاک کنید. صورت را بشویید و ابروها را با حوله خشک کنید.

 

در این مرحله ممکن است در رنگ ابروهای‌تان زردی یا نارنجی وجود داشته باشد می‌توانید با واریاسیون بنفش این زردی را بگیرید چند قطره واریاسیون با اکسیدان مخلوط کنید و به ابروها بزنید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید. ابروهایتان را بشویید و خشک کنید.

 

اگر کمی ابروها را با مداد و سایه مرتب کنید دیگر می‌توانید ادعا کنید ابروهایی ایده‌آل دارید.

 


بیشتر بخوانید: راهنمای فرم دادن به ابروها و آرایش حرفه ای ابرو


آموزش تیره کردن ابروها

۱ – با گوش پاک کن دورتا دور ابرو و محلی که نمی‌خواهید رنگ کنید را با وازلین یا کرم بپوشانید.

 

۲ – رنگ انتخابی را حدود یک سانتی‌متر داخل ظرف شیشه‌ای بریزید و حدود ۳قطره اکسیدان روی آن بچکانید. مواد را با برس خوب مخلوط کنید و از قسمت کلفت ابرو خیلی سریع و با دقت تمام بزنید طوری که همه ابروها با رنگ پوشانده شود.

برای تیره کردن ابروها میتوانید از رنگ N5 یا N4 استفاده کنید.

 

۳ – دقت کنید که این رنگ خیلی سریع می‌گیرد، معمولا برای رنگ‌های تیره و مشکی یک دقیقه کافی است، با پنبه مرطوب ابروها را تمیز کنید تا جایی که دیگر پنبه رنگ نگیرد.

 

۴ – بیشتر از ۲ تا ۳ دقیقه رنگ را نگه ندارید برای اینکه شما به‌راحتی می‌توانید دوباره ابروها را تیره کنید ولی روشن کردن رنگ تیره بسیار سخت است.

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version