این روزها کانسیلرها جای خود را در کیف لوازم آرایش خانم ها باز کرده است و برای پوشاندن نقص‌های پوست مانند لک‌ها، رد جوش‌ها و خراش‌های پوستی بسیار کاربرد دارد. اما استفاده از کانسیلر نیاز به مهارت دارد. در این مقاله سعی کردیم تا به بیان اشتباهاتی بپردازیم که موجب می شود با استفاده از کانسیلر به نتیجه دلخواهتان نرسید. 

 

اشتباهات رایج آرایشی هنگام استفاده از کانسیلر

 

قبل از استفاده از کانسیلر زیرسازی انجام نمی دهید

اولین قدم برای استفاده کردن از کانسیلر در هر قسمت از پوست، آماده سازی آن است. پوست اطراف چشم شما بسیار نازک و حساس است و به مرطوب شدن بیش از قسمت‌های دیگر نیاز دارد. ابتدا پوست را تمیز کنید و از یک مرطوب کننده و کرم مناسب برای دور چشم استفاده کنید و چند دقیقه اجازه دهید تا این کرم جذب پوست شود در غیر این صورت کانسیلر ماندگاری لازم را نخواهد داشت.

ترکیبی از مرطوب کننده و کانسیلر یک ترکیب فوق العاده ایجاد میکند و موجب مرطوب کردن و پوشاندن سطوح تیره بطور همزمان می شود. 

 


بیشتر بخوانید:

کانسیلر چیست؟ نحوه استفاده از کانسیلر متناسب با فرم صورت

معرفی کانسیلر های باکیفیت و قیمت مناسب در بازار


استفاده‌ از کانسیلر بسیار روشن‌تر از رنگ پوست

استفاده از کانسیلر برای این منظور است که قسمت‌های تیره و یا تغییر رنگ داده‌ی سطح پوست را با رنگ بخش‌های طبیعی پوست هماهنگ کند. به طور مثال برای پوشاندن تیرگی زیر چشم‌ها، استفاده از یک کانسیلر براق که رنگ بسیار روشن‌تری از پوست دارد، اصلا صحیح نیست و سریعا توجه را به این اشتباه جلب می‌کند.

همچنین در پوشاندن جای جوش نیز باید دقت کرد که رنگ کانسیلر فقط کمی از رنگ پوست روشن‌تر باشد. 

 

به درستی از کانسیلر دور چشم استفاده نمی کنید

بهتر است ابتدا یک طرح مثلثی مانند آنچه در شکل زیر مشاهده می کنید بکشید و سپس این ناحیه را به آرامی  بپوشانید. این امر سبب پوشاندن کامل ناحیه تیره و و ایجاد یک تمرکز نوری بر روی چشمان شما خواهد شد و زیبایی چشمان شما را دو چندان خواهد کرد. 

استفاده از یک نوع کانسیلر برای تمام نواحی پوست

کانسیلرها در انواع و رنگ‌های مختلفی در بازار یافت می‌شوند که این به این معنا می‌باشد که برای هر ناحیه از پوست باید نوع مخصوصی از کانسیلر و رنگ بخصوصی از آن  استفاده شود.

پس در کیف لوازم آرایش خود انواع کانسیلری که برای یک آرایش پوست طبیعی لازم است را داشته باشید.

  • کانسیلر زرد : این رنگ برای پوشاندن انواع سطوح تیره خصوصا ناحیه تیره اطراف چشم به کار می رود.
  • کانسیلر نارنجی : این رنگ برای افراد با پوست سبزه مناسب است، از این رنگ خصوصا برای تیرگی اطراف لب و دهان استفاده می شود.
  • کانسیلر سبز: از این رنگ برای خنثی کردن تن قرمز پوست و یا پوشاندن جوش استفاده می شود. اگر دارای لکه‌های قرمز مادر زادی هستید یا می‌خواهید جوش‌های خود را بپوشانید این رنگ کانسیلر مناسب شماست.
  • کانسیلر بنفش: این رنگ بیشتر برای پوست های مایل به زرد استفاده می شود. همچنین جهت پوشاندن کامل کبودی هم از این رنگ  استفاده می شود. 

 


بیشتر بخوانید: معرفی انواع کانسیلر و کاربرد آنها


کانسیلر زیادی می‌زنید

این کار فقط باعث پدیداری بیش‌تر چیزی می‌شود که در حال پوشاندن آن هستید. به جای این کار، مقدار بسیار کمی از کانسیلر را روی محل مورد نظر بزنید و سعی کنید کمی به بیرون از آن ناحیه پخش کنید تا هیچ لبه واضحی باقی نماند. اگر به مقدار بیش‌تری نیاز بود دوباره با همان مقدار کم کار را انجام دهید. 

 

کانسیلر را با استفاده از دست به روی پوست می زنید

گاهی ممکن است برای زدن کانسیلر روی یک قسمت از پوست از انگشتتان استفاده کنید که این اصلا کار درستی نیست. استفاده از یک براش با اندازه‌ی مناسب بهترین وسیله است و به خوبی و یکنواخت کانسیلر را روی پوست پخش و محو می‌کند. 

 

 از آن برای تصحیح اشتباهات استفاده نمی‌کنید

یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از کانسیلر تصحیح اشتباهات آرایشی مانند خط چشم کج و خط خورده یا بیرون زده شدن رژلب از محدوده مورد نظر است. در این موارد به جای ماده پاک کننده به سراغ کانسیلر بروید. با کمک گوش پاک کن و کمی کانسیلر این اشتباهات را پاک کنید تا نیازی نباشد همه چیز را از اول شروع کنید. 

 

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version