همه بانوان برای آرایش صورت خود از ترفندهای خاصی استفاده می کنند و روش منحصر به خود را در آرایش کردن دارند. حتما برای شما این سوال پیش آمده که بسیاری از خانم ها چگونه آرایش می کنند که همیشه بی عیب و نقص هستند. به همین منظور در این مطلب ترفندهای آرایشی ساده اما موثر را به شما آموزش می دهیم که با استفاده از آنها می توانید آرایشی زیبا و بدون نقص داشته باشید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

 

  • روش انتخاب رنگ مناسب کرم پودر

برای اینکه رنگ مناسب کرم پودر با تناژ پوست خود را پیدا کنید، توصیه می کنیم آن را روی پوست گردنتان امتحان کنید. اگر همیشه کرم پودر را روی گونه هایتان امتحان می کنید اشتباه بزرگیست زیرا پوست این قسمت‌، بیش از سایر قسمت‌ها دچار تغییر رنگ در اثر آفتاب شده است و نماینده خوبی برای تعیین رنگ پوستتان نیست.

بیشتر بخوانید: چگونه رنگ کرم پودر مناسب پوستتان را انتخاب کنید؟

 

  • کانتور حرفه‌ای صورت

اگر نمی خواهید برای خرید کانتورینگ حرفه ای هزینه کنید می توانید با استفاده از پودرهای برنزه یا پودرهای آرایشی که رنگ آن‌ها یکی دو درجه از میزان رنگ پوست شما تیره است برای کانتور کردن صورت خود استفاده کنید. خط T چهره و قسمت‌های زیر چشم از مواردی است که در حین کانتور باید هایلایت شود، قسمت‌های بیرونی چهره و زیر گردن را نیز با استفاده از رنگ‌های تیره، کانتور کنید.

 

  • مخفی کردن موهای صورت

پوست صورت بانوان تارهای موی بسیار کمی دارد که در بیشتر مواقع به سمت پایین رشد می‌کنند. به همین دلیل اگر برس آرایشی را به سمت بالا حرکت دهید،‌ باعث می‌شود تا موهای نازک صورت شما بیشتر نمایان شود.

  • ابتدا چشم هایتان را آرایش کنید

برای آنکه از ریختن سایه چشم یا ریمل در حین آرایش و خراب شدن آرایش تان جلوگیری کنید، اول چشم ها را آرایش کنید و بعد به سراغ کانتورینگ و آرایش لب ها بروید.

 

  •  پر رنگ تر نشان دادن سایه چشم

اگر به تازگی سایه چشمی را خریداری کرده اید اما بسیار کمرنگ است برای برطرف کردن این مشکل ترفند ساده وجود دارد. می توانید قبل از زدن سایه چشم ابتدا کمی پرایمر روی پلک قرار بزنید و سپس روی آن پودر بیک یا پنکک بزنید. این پودر به عنوان زمینه ای برای سایه چشم عمل کرده و رنگ واقعی سایه را بهتر مشخص می کند.

 

  • تثبیت خط‌چشم

برای ثبات هرچه بیشتر خط چشم،‌ توصیه می‌کنیم قبل از کشیدن خط چشم، به پوست زیر چشم در پلک پایین، دقیقاً بعد از محل کشیدن خط‌چشم، پودر آرایشی بزنید. این کار باعث می‌شود خط‌چشم به زیر چشم‌ها ریزش نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش تصویری کشیدن خط چشم گربه ای یا دنباله دار

 

  • پرپشت‌تر جلوه دادن مژه‌ها با کشیدن خط مژه

مداد چشم خود را تیز کرده و به دقت خطی مابین مژه‌های پلک بالایی بکشید سعی کنید هر فاصله یا فضای خالی را پر کنید تا آنها پرتر نشان داده شوند. در این حالت به نظر می‌رسد که به صورت طبیعی مژه‌های مشکی و پُری دارید.

بیشتر بخوانید: همه آنچه که باید درباره تاتو بن مژه یا خط مژه بدانید!

 

  • گرم کردن فرمژه

برای این کار با کمک سشوار، فرمژه را به مدت ۳ تا ۵ ثانیه گرم نگه دارید، این کار باعث می‌شود مژه هایتان بیشتر حالت بگیرد همچنین فرِ مژه‌های شما ماندگاری بیشتری داشته باشد و در طول روز خراب نشود.

 

  • جلوه دادن به مژه‌ها

پس از اینکه مژه‌ها را فِر دادید، یک لایه پودر آرایشی بر روی مژه‌ها بزنید، برای اینکار می‌توانید از قلم آرایشی کوچک که به پودر آغشته شده است استفاده کنید. اگر هم به پودر آرایشی دسترسی ندارید، از پودر بچه نیز می‌توانید استفاده کنید. این کار باعث پرپشت تر به نظر رسیدن مژه ها می شود. در نهایت ریمل بزنید.

 

  • مژه های طبیعی و زیبا

برای جلوگیری از چسبندگی مژه ها حین ریمل زدن، با یک شانه مخصوص کوچک آن‌ها را شانه بزنید تا از هم باز شوند. و دوباره روی آن ریمل بزنید و دوباره شانه زدن را تکرار کنید. این کار باعث می‌شود مژه‌هایتان حجیم‌تر و مجزا شوند و از همه مهم‌تر طبیعی به نظر آیند.

 

  • جلوگیری از خشک شدن ریمل

پیشنهاد می‌کنیم اگر ریمل شما لخته و خشک شده، قطره چشم به داخل محفظه ریمل ریخته و قلم را داخل آن تکان دهید. قطره چشم باعث می‌شود آب بیشتری به ریمل اضافه شده و ریمل شما مثل روز اول شود.

 

  • استفاده از کارت ویزیت

در حین ریمل زدن به مژه‌ها، یک کارت ویزیت یا یک تکه کاغذ را پشت مژه‌هایتان قرار دهید، سپس ریمل بزنید. این کار باعث می‌شود در حین ریمل زدن، پلک هایتان به ریمل آغشته نشود.

بیشتر بخوانید: نکات و ترفندهای ریمل زدن حرفه ای

 

  • خشک شدن مداد چشم

مدادهای خشک را می توانید با کمی حرارت قابل استفاده کنید. با استفاده از فندک به مدت یک ثانیه به آن حرارت دهید تا کمی نرم شود حالا خیلی راحت تر می توانید از ان استفاده کنید.

 

  • درشت تر کردن چشم ها

داخل چشم هایتان مداد چشم سفید بکشید خواهید دید که چشم شما با مداد سفید بزرگتر از آن شده که تصورش را می کردید.

 

  •  درست کردن لایه‌بردار خانگی برای لب ها

پیشنهاد می‌کنیم از یک مسواک کودک به عنوان لایه‌بردار لب استفاده کنید. مسواک را به ترکیب شکر، عسل و روغن نارگیل آغشته کرده بر روی لب‌ها بکشید. قبل از اسکراب و لایه‌برداری لب نیز بهتر است لب‌ها را با بالم لب یا وازلین مالش دهید.

بیشتر بخوانید: روش تهیه بهترین اسکراب‌های لب خانگی

 

  • حجیم کردن لب‌ها

برای داشتن لب‌های حجیم کافی است تا با استفاده از یک مداد لب، خط‌لب خود را کمی بیرون‌تر از محیط اصلی لب بکشید.

 

  •  ماندگاری رژلب

برای ماندگاری بیشتر رژلب پیشنهاد می‌کنیم پس از اینکه رژلب دلخواه خود را استفاده کردید، یک دستمال کاغذی بر روی لب‌های خود قرار داده و پودر آرایشی را از روی این دستمال بر روی لب‌ها بمالید، این کار باعث می‌شود رژلب شما حالتی مات داشته باشد و ماندگارتر شود.

 

چنانچه شما هم از ترفند خاصی در آرایش صورت خود استفاده می‌کنید، در صورت تمایل ما و سایر کاربران را در بخش نظرات از آن‌ها مطلع کنید.

 

 

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version