در دنیای آرایش و زیبایی، دو کلمه برنزر و کانتور معمولا با هم در یک دسته قرار می‌گیرند اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. از آنجا که هرکدام مخصوص منطقه‌ای خاص از پوست است، نباید کانتور و برنزر را به جای هم به کار برد. کانتور و برنزر تفاوت‌های بسیاری دارند. اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که تفاوت برنزر و کانتور چیست؟ با ما همراه باشید.

 

کانتور چیست؟

کانتور یک محصول آرایشی است که برای ایجاد عمق و زاویه دار کردن صورت استفاده می شود. به صورتی که می توان با آن یک قسمت هایی از صورت را کوچکتر و زاویه دارتر نشان دهیم. هنگام کانتور کردن، یک رنگ سرد  که یک یا دو درجه از رنگ پوست تیره‌تر است را روی قسمت هایی از صورت که می خواهیم برجسته‌تر دیده شوند استفاده می کنیم. همچنین می‌توان آن را روی بینی یا کناره‌های بینی استفاده کرد تا با ایجاد سایه، جلوه‌ لاغری به بینی بدهند.

قسمت هایی که کانتور استفاده می شود:

قسمت هایی که قصد فرو رفتگی آن ها را داریم مانند زیر گونه و چانه، کوتاه کردن پیشانی بلند و …

بیشتر بخوانید: کانتورینگ چیست؟ آموزش تصویری کانتورینگ انواع صورت

برنزر چیست؟

برنزر یک پودر یا مایع آرایشی است که به منظور ایجاد رنگ پوست (مانند آنچه در معرض آفتاب ایجاد می‌شود) روی پوست اعمال می‌شود. برنزر‌ها درواقع برای برنز کردن پوست بدون قرار گرفتن در معرض آفتاب هستند. با استفاده از برنزر می توانید ظاهر پوست خود را به گونه ای تغییر دهید که انگار تازه از یک سفر تابستانه به یکی از جزیره هایی استوایی بازگشته اید. آن‌ها را می‌توانید به صورت اسپری، پودر، ژل، موس، مرطوب کننده و لوسیون خریداری کنید.

چگونه از برنزر استفاده می کنیم؟

از یک براش پف دار، در اندازه ی متوسط استفاده کنید و به آرامی مقداری از پودر برنزر را بر روی سطوحی از صورتتان که معمولا نور خورشید بیشتر به آنها می تابد، بمالید: پیشانی (تا بالا، نزدیک به خط مو)، استخوان های گونه (بالای چال گونه) و بینی (خیلی کم). برنزر مایع را نیز به همین طریق استفاده کنید، تنها با این تفاوت که آن را با نوک انگشتان بر روی پوست تان بمالید.

 

تفاوت برنزر و کانتور چیست؟

این دو محصول آرایشی شبیه یکدیگر هستند و تنها تفاوت در نوع استفاده از آنهاست. کانتور را برای ایجاد سایه روی صورت استفاده می کنند تا صورت را لاغرتر، گونه ها را برجسته تر، بینی را باریک تر و لب ها را پر تر نشان بدهد ولی برنزرها همانطور که اشاره کردیم باعث گرمتر شدن رنگ پوست صورت می شوند.

 

  • برنزر برای گرم‌تر کردن رنگ پوست، مانند اثر نور خورشید، به کار می‌رود، ولی از کانتور برای شکل دادن یا تاکید بر پستی و بلندی‌های صورت افراد استفاده می‌شود.
  • استفاده از کانتور تقارن و عمق روی پوست صورت ایجاد می‌کند، اما برنزر برای برنز کردن رنگ پوست و بیشتر به چشم آمدن نواحی خاصی استفاده می‌شود.
  • کانتورینگ برای ایجاد سایه است که اساسا تناژ خاکستری و سرد دارد. در مقابل برنزر تن گرمی دارد و معمولا براق است.
  • بنابراین اگر از برنزر برای کانتور کردن صورت استفاده کنید متوجه می شوید که صورتتان پرتقالی رنگ شده  بجای اینکه خط و خطوط صورتتان مشخص شود.
  • از طرفی دیگر اگر بجای برنزر از کانتور استفاده کنید باعث می شود تا پوست شما خاکستری و بیروح شود.

بیشتر بخوانید:

روش استفاده از هایلایتر صورت از زبان حرفه ای ها

نکات طلایی برای آفتاب گرفتن لب ساحل در فصل تابستان

رازهایی آرایشی که سن شما را جوان تر نشان می دهد!

از سال 93 این سایت را راه اندازی کردم و سعی کردم در حوزه زیبایی، سبک زندگی و گردشگردی مطالبی که مناسب بانوان و افراد جامعه هست را گردآوری و یا ترجمه کنم امیدوارم که این مطالب برای شما مناسب باشد.

Leave A Reply

Exit mobile version